Mozzarella ost

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Hvilken mozzarella køber du?

Galbani
4
13%
Xtra
4
13%
Andre discount mærker
8
27%
Andre dyre mærker
6
20%
Rigtig bøffelmælk mozzarella?
3
10%
Spiser slet ikke mozzarella
5
17%
 
Total votes: 30

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Mozzarella ost

Post by HHansen »

Jeg bruger det faktisk kun til tomatsalat - men der synes jeg også det er godt :aribeth:
Men sammen med tomater, løg og olivenolie, der ER det nok også ligemeget om det er en dyr eller billig. Eller også er der bare ikke forskel. Jeg kan ihvertfald ikke smage forskel. :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mozzarella ost

Post by aribeth »

Jeg kan godt smage forskel, men ikke såmeget at jeg vil betale det tredobbelte, slet ikke hvis det bare skal på pizza. Jeg synes faktisk mozzarella er bedst i kold tilstand. Jeg elsker den cremede milde smag. Og der er forskel i konsistensen på den billige og den dyre, og det er konsistensen der også er lækker. Det er imo kun de bilige der er viskelæderagtige. Jeg kan bedst lide rigtig bøffelmozzarella. Det smager ogsåmarkant anderledes. Jeg kan rigtig godt lide stort set alle oste. Men jeg synes ikke man kan erstatte mozzarellaen med noget andet, fx feta, hvis det man vil lave skal have mozzarellasmagen...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Mozzarella ost

Post by Anja »

Det er da lækkert med en tomatsalat med solmodne tomater, mozarella, nykværnet peber og en god olivenolie - nammenamme :aribeth:

Det er faktisk en af de ting jeg kan huske da jeg smagte det første gang, jeg var solgt. Det var en lille restaurant i Monaco, jeg levede af tomatsalat den ferie :mikkel:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mozzarella ost

Post by 99E »

HHansen wrote:Men sammen med tomater, løg og olivenolie, der ER det nok også ligemeget om det er en dyr eller billig.

Det er da netop i rå og "meget lidt bearbejdet" tilstand, man virkelig kan smage forskel. :ehh:
Er det den billige, der ryger i tomatsalaten (let's face it: Vi får ikke friske, solmodne tomater heroppe før vores tomatplanter begynder at have mere end 2 småbitte grønne tomater...), ryger der da lidt ekstra løg og olie på...

Ellers har jeg det som Katrine: Jeg er tit nærig, og især hvis det bare skal på en pizza eller i brød. Så er det den billige, der ryger i indkøbskurven...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mozzarella ost

Post by BeritH »

Jeg køber altid den økologiske - uden diskussion.

Om der er smagsforskel ved jeg ikke jeg synes der er forskel på konsistensen, men jeg køber generelt ikke Coops egne animalske produkter af hensyn til dyrevelfærden :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mozzarella ost

Post by Pia »

Det BeritH skrev :-)
Jeg elsker Mozzarella, både i tomatsalat og på pizza.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Mozzarella ost

Post by Annemaja »

Mozzarella er da noget man har og bruger....hvis man er mig :-) Helst frisk i en god kvali :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Mozzarella ost

Post by Anja »

Jeg får lyst til Mozzarella hver gang jeg går på strigler :hhansen:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mozzarella ost

Post by aribeth »

jeg er tovlig med mozzarella lige for tiden... synes faktisk galbani er vildt meget lækrere end det billige... lavede lige en sammenligning igår... i dag købte jeg 5 poser økologisk mozzarella for 8 kroner posen fordi de har sidste salgsdato imorgen... mozzarellafråderi!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply