Kom maj du søde milde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

Ang. pony størrelse. Min datter havde en shetlands land først. Derefter fik hun en Gotlandsrus, 130 cm. Hun var en lang pige. Størrelsen passede til hende, men hesten var ret så stædig. Den vente rundt med hende og løb mod stalden et par gange. Jeg kunne se at hun ikke syntes det var sjovt at ride. Oftes tog hun shetteren. Jeg skyndte mig at købe en shetland på 110 cm til hende- Folk syntes jeg var totalt tåbelig. Men det virkede, hun fik tilliden tilbage. Mine forældre var mere fornuftige. De købte en på 173 i stang da jeg var 9 år. Så behøvede jeg ikke skifte hest senere :hhansen:
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Kom maj du søde milde

Post by nanna1979 »

Vi kan nu konstatere at Balder er børnesikker :elsk:
Image

Han småsov mens ungerne striglede ham og han nød opmærksomheden :hhansen:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

nanna1979 wrote:Vi kan nu konstatere at Balder er børnesikker :elsk:
Image

Han småsov mens ungerne striglede ham og han nød opmærksomheden :hhansen:

Herligt billede!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

Jeg har först set filmen om overlever pigen Carina. Min sön blev noget forskräkkede over at jeg sad og stortudede alene i stuen. Hold da op, man er jo hele fölelses registret igennem. Men hvilken figther den pige er. Det med at hun ikke dör er hun jo ikke herre over, men genopträningen :respekt: Havde det ikke väret i Danmark, kunne man da blive i tvivl om hun fik penge for organer. Nu melder tankerne sig, hvor mange lignende episoder findes der. Og tankerne går til de stakkels familier der har väret igennem dette og nu sidder med tanken: Var det en fejl...
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Kom maj du søde milde

Post by MetteboDeluxe »

Nå... Pony havde en anmærkning på det ene forben. Havde luret det, han har en gammel hovskade på det ben. Han er i øvrigt 9, men ret dressurmæssigt rå.

Men købte ham nu alligevel til en meget reduceret pris :linski: Så må vi se om ikke han holder. Sko ville gøre tricket mente dyrlægen, men jeg vil helst undvære sko. Han er rengående på almindeligt underlag.

Så fik han ordnet tænder og blev vaccineret.

:elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Kom maj du søde milde

Post by Ane »

hvis det er en hovskade kan en god smed vel fikse det?

Nå men jeg startede med en stor IIer og gik derefter til en stor Ier.. det gik nu også fint nok, selv om IIerne var stor til mig til at begynde med vokser man jo ret hurtigt i den alder.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Kom maj du søde milde

Post by MetteboDeluxe »

Der er billede af skaden her http://www.heste-nettet.dk/forum/5/483018/483018/ så nej, det kan ikke lige fikses :linski: Men afhjælpes med sko.

Jamen jeg siger ikke børn ikke kan ride store ponyer. Selvfølgelig kan de det. Men som med alle andre størrelse mennesker rider de altså bedre på en størrelse der rent faktisk passer. Hvis det er en virkelig velredet og flink pony kan de sikkert sagtens vinde sløjfer på en stor pony, men med mit budget (eller hendes faktisk) er ung men talentfuld det vi kan håbe på.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom maj du søde milde

Post by Frieser9460 »

Uh, av av... den skade ser ikke godt ud. :oeje: Stakkels pony...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom maj du søde milde

Post by Pia »

Jeg kunne lige nå at runde måneden af med et 12-tal i bachelor og en masse ros med på vejen. Min opgave vil fremadrettet blive brugt i undervisningen, fordi den var så skide eksemplarisk....

Der kan man se, jeg var i perioder usikker på om jeg overhovedet ville bestå :hhansen:

Nu tror jeg lige jeg napper et par måneders pause, inden jeg kaster mig over naturfagsdidaktik masteren. :anonym:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kom maj du søde milde

Post by Lena »

For helvede Pia........... :jeanie: Din idiot........ tro for helved da på dig selv og lad os andre slippe for det piveri!! :mettebo: :hhansen:

Stort tillykke med 12-tallet!!! :jeanie:


Jeg har banket pæle på den nye fold........ Der skal bores pæle ned, men HrG har ikke tid lige nu, så det må blive discountmodellen i sommer.....
Post Reply