Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by udlandet »

Forhistorie: D som vi har kendt gennem min söns klasse er et meget charmerende barn. Har siden han var 6 år gumpet på pigerne, op af mure/vägge eller oven på pigerne i puderummet på fritteren. Han har banket min sön, for at få det på film på telefonen. Han er et pragt eksemplar af en lorte unge. Min söns söster blev så udsat for D`s klamme fingre da jun mödte ham i en trappeopgang i forrige uge. Pigen er lige blevet 12, D er 16. Pigen går hjem til storebror på 16 og fortäller dette. Han opsöger D og giver ham en rövfuld. Storebror har tidligere advaret D. Han har väret på sösteren för. D`s föräldre anmelder det, men fortäller at en ukendt har slået ham. Politiet efterlyser vidner i siste uge. Min sön fortäller så at det er hans bedste ven som er den der har slået og at han er vidne. Ja, ved det. Vi skulle nok have fået knägten til at gå til politiet, men det gjorde vi ikke. Men hertil morgen henter politiet så pigens storebror og smider ham i en celle i 4 timer, han bliver afhört, erkender alt. Og fortäller hvorfor at han havde gjort det. Kl 15 möder politiet op herhjemme for at afhöre min sön. Da de hörte at han var i skole ville de hente ham der. Men jeg fortalte at han havde Asperger, så han skal först til afhöring imorgen. Ham drengen, der havde aftalt möde med D på storebrors vegne blev også hentet i morges.
Hold da käft hvor er det bare svärt. Jeg forstår den storebror der banker lorteungen, men er modstander af vold og selvtägt. På den anden side ved jeg hvilken lorteunge D er, men det burde ikke ändre min holdning. Men det gör det jo :roed:
Storebrors mor venter lige nu på at pigens venindes foräldrer ringer. Det viser sig at han har pillet töjet af hende efter at have röget hash sammen med hende (hun er også 12!!) Foräldrene tog hende til en gynologisk undersögelse, resultatat kender jeg ikke. Men de anmeldte ikke :nej: Men de har sagt at politiet må kontakte dem, nu bliver PädoD nemlig anmeldt.
Lang forvirrende historie, undskyld. Men er lettere forvirret, sur og bange.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by BeritH »

OK, jeg forstår godt Bror banker D - de er trods alt kun 16.

Men jeg forstår den ondelyneme ikke hvorfor forældrene ikke anmelder D, og jeg forstår heller ikke, hvorfor din søn vidner uden at kontakte sin bedste ven først og bede ham om at melde sig selv.

Lige nu sidder der tilsyneladende en 16-årig som er den eneste der handler (og så kan man synes om det han har gjort eller lade være - men på mig virker det nogenlunde undskyldeligt hans alder taget i betragtning) og ham er der ingen der bekymrer sig om. Hans forældre gør ingenting - heller ikke for søsteren, og han er blevet "anmeldt" af sin bedste ven. Gud ved hvordan den stakkels dreng har det lige nu.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by udlandet »

Nej nej. Jeg har nok väret forvirret da jeg skrev. Min sön har ikke anmeldt sin bedste ven. D har endelig fortalt at hvem der slog ham. Ham der slog blev hentet af politiet i går morges, min sön vidste på det tidspunkt intet om at D havde "sladret". Han havde präcis fået en sms fra ham, da polisen stod her. Foräldrene til ham der slog (storebror og den befamlede pige) bakker sine unger 100 % op og har igår også anmeldt D. Hun hörte först om det der. Men den pige, der også er 12 og som han har väret på meget mere, hendes foräldre er da langt ude. Jeg håber at der kommer mere frem i lyset, så D kan få behandling, og ikke mindst komme väk fra vores lille by.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by Frieser9460 »

Sikke dog en grum historie... Først og fremmest er det godt, at D trods alt er blevet anmeldt, selv om den 12-årige piges forældre ikke vil anmelde (hvilket jeg i øvrigt finder rystende), og jeg synes også, at det lyder, som om storebroderen til den ene forulempede pige reagerer, omend hans måde at gøre det på måske ikke var så heldig, selv om den var forståelig.

Jeg håber, at der nu bliver handlet mht. D, så I kan få fred for hans ubehagelige opførsel... og han forhåbentlig kan få noget hjælp. Det er jo ikke en sund og velfungerende dreng, som opfører sig sådan.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by udlandet »

Nej, hjälp skal han have. Min sön klarede forhöret så fint, selvom han rystede på händerne. Politiet spurgte meget ind til om min sön havde hört om andre piger der havde väret udsat for noget. Politi damen sagde at det var en forståelig reaktion fra en storebrors side. Og at de faktisk samlede sammen til en sag mod D nu.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Når man som forældre ikke ved hvad man skal sige.

Post by BeritH »

udlandet wrote:Nej nej. Jeg har nok väret forvirret da jeg skrev. Min sön har ikke anmeldt sin bedste ven. D har endelig fortalt at hvem der slog ham. Ham der slog blev hentet af politiet i går morges, min sön vidste på det tidspunkt intet om at D havde "sladret". Han havde präcis fået en sms fra ham, da polisen stod her. Foräldrene til ham der slog (storebror og den befamlede pige) bakker sine unger 100 % op og har igår også anmeldt D. Hun hörte först om det der. Men den pige, der også er 12 og som han har väret på meget mere, hendes foräldre er da langt ude. Jeg håber at der kommer mere frem i lyset, så D kan få behandling, og ikke mindst komme väk fra vores lille by.


OK - det giver mere mening.

Håber der bliver sat en stopper for D's kedelige opførsel før han for alvor forgriber sig på en lille pige.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply