Hvilken lav bunddækkeplante er god her?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hvilken lav bunddækkeplante er god her?

Post by stardancer »

Vi skal have en eller anden lav bunddækkeplante i et skrånende bed i vores lille have - vi gider ikke glo på bar jord og heller ikke have høje planter der vælter ud over terrassen.

Den skal ikke brede sig helt vildt aggressivt men sådan moderat hurtigt må den godt brede sig og kan den kvæle den saaatans stub/rod midt i bedet er det godt :ond: Og vi har faktisk forsøgt at grave om den rod for at fjerne den, det er helt umuligt, jorden er ren lerjord og stenhård 10 cm nede :traet: Og vi gider ikke betale os fra det når vi bare bor til leje.

Billeder, der er sol på bedet fra solopgang til ca. kl 13 Og kan man sætte et par bærbuske i hjørnet ved sandkassen? Det er sådan et irriterende "hul" ned til haven bagved og hjørnet kan ikk rigtig bruges til noget pga det.:
Image

Og her er den satans stub, træet tog alt lys på terrassen og røg for 2 år siden - desværre røg stubben ikke i samme omgang :mur:
Image

Den lave del af bedet er ved at blive lavet i 2 "trin", regner med at mine jordbær snart skal flyttes herover så de rigtig kan brede sig (de bor i 2 altankasser nu men jeg synes det er ærgerligt at sideskuddene ikke bliver til noget så nu skal de ned i haven) - Hvad kan man plante nede for enden til at skjule hegnet?:
Image

Have/terrasse set fra den fjerneste ende, den er meget lille men også rigtig hyggelig :elsk:
Image
/Sofie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvilken lav bunddækkeplante er god her?

Post by Ane »

jeg ved ikke en skid om planter, men jeg ville plante en kaprifolie nede ved hegnet. de er så smukke. Det forudsætter selvfølgelig at man kan finde en der passer til forholdene.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvilken lav bunddækkeplante er god her?

Post by Frieser9460 »

Hm... min mor bruger pyntejordbær som bunddække... de er faktisk ret søde. Men de breder sig vist godt nok lidt... mener jeg. :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply