Universets smukkeste islænder!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Annemaja »

Hm.... mine isheste er nu altså også ponyer - de holder alle ponymål :-) Det er da FOR underligt at kalde en pony for en hest... :peg: Man har vel ponyer - fordi man kan lide - ponyer.... :jeanie:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Pia »

MBN wrote:Hm.... mine isheste er nu altså også ponyer - de holder alle ponymål :-) Det er da FOR underligt at kalde en pony for en hest... :peg: Man har vel ponyer - fordi man kan lide - ponyer.... :jeanie:


Amen :vader:

Pony pony pony
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by MinnaN »

Min lille hest på 1,80 går altså under betegnelsens mors pony. Fordi han er så sød, rar og godmodig at det kun være et stort ponyhjerte gemt i ham. :elsk:
Fordi det er et kælenavn og fordi jeg elsker at kalde min store hest for Mors Pony. :elsk:

Heheheh, vi var ude at ride her sidste forår og der kom en med sin islænder. Hun blev lidt mopset over at vi kaldte hendes islænder for pony.
Der blev hvislet mellem tænderne: "Det er en HEST!"


Noget helt andet er: Den er altså under 1,48. Så er det en pony.

På den anden side, så hedder Milano altså pony. Og Dino. Langhals, Mors Baby, Milan... Kært barn har godt nok mange navne. :elsk: :elsk:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by MinnaN »

Og ham bettefisen der er skøn. :-)
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by xtiny »

Det er da en pæn ismule. Men universets smukkeste- er han nu ikke. Det var As :elsk: :elsk: si. punktum. Og han var skimmel!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Frieser9460 »

For så vidt angår diskussionen om, hvorvidt en islænder er hest eller pony, så er jeg for mit vedkommende fløjtende ligeglad med, hvad man vælger at kalde sin hest/pony. :hhansen:

Jeg har 2 heste, en pony... og 3 krudtmuler alligevel. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Pia »

Hvem ved, måske ender han med at blive en ægte hest, han vokser i hvert fald igen igen :jeanie:

Hvor høj bliver sådan en Fellpony, Louise?
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Frieser9460 »

En Fell pony skal være mellem 130 og 142,2 cm i stang. Idealmålet er 135 cm. Og det bliver sådan cirka der omkring, Jack ender... plus/minus et par centimeter. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Pia »

Okay, det er faktisk mindre end islænderne. De er oppe omkring de 140 +. Der er self. også nogle tilbage på de 130 + -, men de er efterhånden ikke så lette at finde mere.

Jeg så en islænder på 154 den anden dag, det så alligevel sært ud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Universets smukkeste islænder!

Post by Frieser9460 »

Jeg er faktisk imod, at de er begyndt at avle islænderne så store... Har set billede af en islænder på 162 cm. Det ser fuldstændig tosset ud og ligner slet ikke en islænder mere.

"Min" lille ismule er cirka 130 cm i stang... og han passer perfekt til mig størrelsesmæssigt. Desværre er han ikke redet særlig meget på trods af sin alder, så der ligger en stor portion arbejde i ham, hvis jeg skulle være så heldig at få lov til at hente ham hjem på et tidspunkt. Som det er nu, arbejder jeg med ham, når jeg har muligheden (han står hos min mor, som også har avlet ham, så jeg har kendt ham, fra han blev født), men det er desværre ikke så tit, da jeg har lang vej derned og selvfølgelig først og fremmest koncentrerer mig om bøfferne herhjemme.

Hvor høj er din isbasse?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply