Har været en smut forbi Nuuk.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Har været en smut forbi Nuuk.

Post by Godzilla »

....i drømme altså.

Jeg drømte at jeg, helt spontant, tog et fly til Nuuk og besøgte Ninie og Mikkel. Jeg havde bare stoppet en hel masse striktrøjer i en taske og taget afsted.
Ghettotårnet var sådan en slags kollektiv eller kollegie, hvor alle rendte omkring og delte køkken og opholdsstue. Det lignede nærmest en nedlagt skole.
Vi gik en tur på biblioteket som var Nuuks stolthed. Det var et ret sært sted. Det så enormt gammelt ud, og der hang underlige tingester på væggene som angiveligt var eskimokunst. Jeg ville gerne se kunstmuseet, men de lå så langt uden for byen at vi ikke kunne komme derud.
Mikkel skulle på nattevagt så vi brugte det meste af tiden på at vente på det.

:hhansen:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by 99E »

Det er pænt af dig at komme på besøg - men jeg er bange for, du bliver lidt skuffet over et par ting, hvis du kigger forbi IRL:
Vi deler ikke køkken og opholdsstue (men tomatplanter, limstifter, printere og meget andet...) - trods alt.
Landsbibliotekets udstilling af inuit-kunst er begrænset (men prøv Nationalmuseet eller Katuaq!).
Og Mikkel har ikke nattevagter. :fy: Heldigvis!

Men god ide med striktrøjer - det har små-sneet det meste af dagen... -poogift
Havde ellers - noget optimistisk - satset på, at NU var det forårstid... Men forår i marts/april? Det ER ikke helt sandsynligt.
I morges så det sådan ud...:
Image

...og jeg havde ellers glad fotodokumenteret at sortebærplanterne nu begynder at blive GRØNNE for få dage siden:

Image

:ehh:

Det er lidt sjovt hvad man kan drømme...
Forleden drømte jeg fx at en af vores lærerkolleger også liiige, sideløbende med sit fuldtidsjob, havde uddannet sig til dyrlæge (og åbentbart på et par måneder - i Nuuk?!?!) og var blevet ansat i lufthavnen som lufthavnsdyrlæge.

Det var godt, for vi skulle på en tur til DK og havde ikke fået ordentligt styr på Shilsens vaccinationer - men flinke Lærer-/Dyrlæge-Eva kunne da godt liiiige lyn-vaccinere før flyet lettede. Forudsat at jeg ville betale kontant - så jeg måtte lige over i butikken ved siden af lufthavnen (Det eneste der er ved siden af lufthavnen er skiliftens kiosk...? Men i drømmen var der et nybygget stort supermarked!) for at hæve penge. Desværre var der et væbnet røveri i gang, hvilket jeg først opdagede, da jeg havde stillet mig i kø med en pose slik som "ting at købe for at kunne hæve over beløbet", og ham her den riffelbevæbnede røver var lidt træt af at jeg højlydt brokkede mig over, at jeg lissom skulle nå et fly og at han i øvrigt var streng at røve de penge, jeg skulle hæve for at betale dyrlægen.

Forbindelse til virkeligheden?
Tjah, det ER faktisk ret så bøvlet med vaccinationer - ikke for at komme med Shils til Danmark, men for at kunne gen-indføre hende til Grønland igen.
Mest af alt er det bøvlet fordi der ingen dyrlæge er i byen (Sheila har derfor forbud mod at blive syg!) uden for de korte visitter, dyreværnsforeningen arrangerer (fx i næste uge - hvor Seila skal vaccineres...). Og man skal betale kontant for behandlingen (ikke med kort) + et "dyrlægegebyr" der dækker dyrlægenes NÆSTE billet herop.
Eva som dyrlæge? Næppe...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by HHansen »

Drømme er fantastiske :jeanie:

Igår nat drømte jeg at jeg besøgte Godzilla - i Kolding - og jeg skulle lufte Donna - som i min drøm var blevet en grand danois :viben:
Men så blev hun pludselig syg, og vi skulle vælge mellem en dyrlæge i vejle og en i fredericia.. for den dyrlæge der var i Kolding kunne vi ikke lide! :hva: :ehh:

I nat har jeg drømt at jeg sammen med 4 andre piger brød ind i en lejlighed. Ikke fordi vi skulle stjæle noget, det var bare sådan noget vi gjorde fordi vi kunne. Og det var spændende at have været der ulovligt.

Da vi kom derfra kunne jeg ikke finde min taske, og frygtede derfor at den lå på gerningsstedet.

Så vågnede jeg, og stod op. Da jeg kom i køkkenet og fik øje på min taske, fløj der gennem hovedet på mig "Nå dér er den, så fik jeg den jo med" :viben: :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by Pia »

Jeg har lige drømt at Berit og Mette ville købe Katrines nabos islænder (på 28 år!), for at få nyt blod i DV avlen...

Berit mente ikke det var et problem, for hun have grimer nok i stalden til en mere :jeanie:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by aribeth »

den er altså kun 18 Pia!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by Frieser9460 »

Drømmer alle Striglerne om hinanden i disse dage?? :viben:

Jeg kan også drømme mærkeligt... dog ikke om strigler...

Men forleden drømte jeg, at jeg medvirkede i en film, som foregik i 1700-tallet. Jeg havde stor kjole, hvid paryk og det hele på... men opdagede, da optagelserne var gået i gang, at jeg indenunder kjolen havde glemt at skifte fodtøj og derfor havde STALDSTØVLER på!! :ehh:

Ak ja... den underbevidsthed kan ind imellem koge nogle underlige ting sammen...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by BeritH »

Pia wrote:Jeg har lige drømt at Berit og Mette ville købe Katrines nabos islænder (på 28 år!), for at få nyt blod i DV avlen...

Berit mente ikke det var et problem, for hun have grimer nok i stalden til en mere :jeanie:


Ha ha - good one. Jeg tror ikke engang jeg ejer en grime til Vakse, jeg stjæler altid Sophies, hvis jeg en sjælden gang skal bruge en.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by misssophie »

Ja, for jeg går ofte med grime... det klær mig så godt!
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by Pia »

aribeth wrote:den er altså kun 18 Pia!


Ikke i min drøm :lea:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Har været en smut forbi Nuuk.

Post by Stimata Doamna »

Så har du nok fået den blandet sammen med Alfa - der i øvrigt er registreret som DV i sit luxembourgske pas. Dansk er hun, og koldblod er hun bestemt ikke. Så det passer nok...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply