jeg skranter.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: jeg skranter.

Post by xtiny »

+Efter jeg kom på ftp- har jeg ikke haft infektionssygdomme. Overhovedet. Ellers var det 3 gange årligt med snot (influenza og forkølelse).
Jeg har så trappet vitaminpiller op- og fiskeoliekapsler (disse hjalp ikke), men D3 vitamin og stærke B-vitamin (fik de ledeste muskelkramper- som man får med min underlige muskelsygdom og fx fibromyalgi- og jeg spiser ting kød, rugbrød og æg osv med B....)
Pga ovegangsalder spiser jeg også JernC (og drikker rødvin :lea: )
Alle piller skal tages I forbindelse med måltider. Det er lidt voldsomt med 6-8 piller.

Jeg har knogleskørhed og gigt I familien, og har åbenbart haft kronisk jernmangel, det meste af mit voksne liv (kraftige menstruationer), som så desværre kan påvirke andre ting I kroppen. For højt blodtryk fx. Og sikkert min muskelsygdom.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: jeg skranter.

Post by annetteB »

Grumpf. Det fik man så for at æde klamt tørret animalsk hæmoglobin i en hel måde: en blodprocent som er faldet yderligere 0,2. Så nu står den på en anden slags jernpiller, grin, søvn og rødvin....og arbejde, selvfølgelig! Tror også jeg spiser et par kobberrød for en sikkerheds skyld.
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: jeg skranter.

Post by Gry »

Hvad er det for noget muskelsygdom du har?

Jeg har selv fået diagnosen Fibromylagi, og jeg synes sgu det er lidt hårdt at leve med det smertebillede. Jeg gjorde det jo også før, nu er der bare kommet en konklution på det. Men jeg synes stadig det er en lidt stor kamel at sluge. Der er ret mange ting man skal se i et nyt perspektiv.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: jeg skranter.

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Hvad er det for noget muskelsygdom du har?

Jeg har selv fået diagnosen Fibromylagi, og jeg synes sgu det er lidt hårdt at leve med det smertebillede. Jeg gjorde det jo også før, nu er der bare kommet en konklution på det. Men jeg synes stadig det er en lidt stor kamel at sluge. Der er ret mange ting man skal se i et nyt perspektiv.



Jeg tror at kunne huske dette her:
myofascielt pain syndrom

http://www.ugeskriftet.dk/lf/UFL/ufl99_ ... /30899.htm
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: jeg skranter.

Post by Gry »

Not found - dit link er gået i stykker :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: jeg skranter.

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Not found - dit link er gået i stykker :)




Sorry, det var fordi jeg redigerede i indlægget, så spasser linkene ud ;-)

http://www.ugeskriftet.dk/lf/UFL/ufl99_ ... /30899.htm
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: jeg skranter.

Post by Gry »

Okay af hvad jeg kan se er det "bare" et engelsk ord for Fibro - er det ikke korrekt?

Af hvad jeg kan se bliver det nævnt en del gange sådan rundt omkring i den der artikel i hvert fald.

Jeg ser de her to ting "myofascielle smertesyndrom" og "fibromyalgi".

Jeg synes umiddelbart det lyder som om det er rigtig meget det samme, men hvor den ene er mere...erhm...skal vi kalde det "Udbredt" hvor den anden er det samme men på færre områder? Nu vil jeg jo ikke sidde og sige noget der er totalt ude i hampen, så er det korrekt forstået?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: jeg skranter.

Post by xtiny »

Altså, jeg har sådan noget "myofascielt syndrom", der betyder at muskelhinderne er for små, så musklerne krymper og knudrer. Det kan kureres/trænes væk i tidlige stadier. For mit vedkommende, kan det trænes, men går ikke væk. Det er som myoser, men meget mere smertefuldt.

Da jeg fik det der krampehalløj, og det var... Ikke sove mere end 15 minutter i dagevis + det var skidegenererende. Og vagtlægen mente, det gik væk, med smertestillende. (Som jeg tog allerede) Nå: nysen, hosten og at trække vejret- udløste de ledeste kramper i nogen af overkroppens og mellemgulvets muskler. Alt andet gjorde det. Og at sove. Jeg endte med at sidde op, og vågne med de der kramper, det eneste, der hjalp var, at rejse sig op- og med liv og lemmer i fare, gå ned i stuen.

Jeg læste så på nettet, at de der "horse-kicks" (det hedder det!) var almindelige med det, jeg fejler og fibro. Nu har jeg erfaring med benkramper og B-vitamin. Så det prøvede jeg, og det hjalp. Jeg tog stærke B-combin. Og vitaminpiller- og D3-vitamin- og JernC. Og fiskeolie. (der ikke virker en skid på min gigt).
Men optrækkende anfald: B-combin.

Hestespark er en passende beskrivelse af, de kramper. Man kan ikke finde dem under søgning på kramper. Der får man kun motionsløberes kramper og den slags.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: jeg skranter.

Post by xtiny »

Det er nyt for mig at fibro og myofascielt smertesyndrom er ens?! Jeg har mange muskler foran og bag på overkroppen, der knudrer, og ikken engang en kat må træde på mig fordi, det gør meget ondt. Ingen må røre mig. Men det er faktisk der, tingene er.

Jo, jeg har sikkert et par triggerpunkter i mine røvballer. Men? :rat:

Jeg har noget i min ryg, der klemmer på Ulnaris-nerverne (smerter og følelsesløshed ned i albuer, sener og fingre). Og slidgigt i lænd og nakke.
Jeg har da ikke fibro?! Jeg er gennemundersøgt.

Underligt!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: jeg skranter.

Post by Felis »

xtiny wrote:Jeg har noget i min ryg, der klemmer på Ulnaris-nerverne (smerter og følelsesløshed ned i albuer, sener og fingre). !



Ulnaris nerven sidder da ikke i ryggen :wow:

Den løber i armen oppe fra dens rødder på siden af halsen/nakken og ud i hånden ;-)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply