Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Jo Berit der er jo også ICS foreningerne - og han er kåret så han må avle i ICS Holland. Problemet er at begge mine hopper er kåret i DTF og jeg må derfor kun bruge en DTF kåret hingst på dem, og så har vi jo balladen :oeje:
Men jeg overvejer også enten at kåre hopperne i Holland - eller at kåre dem alle 3 i ICS Irland.
Jeg havde faktisk meldt ham og Vanilla til Irlands kåring her sidst i April - men den blev desværre aflyst. Der bliver så istedet mulighed for hjemmekåring i Irland for os Jyder her senere på året, hvilket er perfekt for så kan jeg tage både ham og begge hopper på en gang :mikkel:

Og jeg tror at du har ret Fellpony - de 3 andre hingste kan man ligesom se trække store træstammer ud fra en skov....ham ser man mere forspændt en hvid karet med en prinsesse i, og jeg tror helst at de vil ha´ træstamme trækker typen. Og i virkelighedn er der nok også flere skove end der er prinsesser, så det gir´ vel også mening :linski:

Jeg synes personligt at han er toplækker, og vi fik to henvendelser på et føl på ham + Vanilla og 2 henvendelser på bedækning ved ham på kåringsdagen, så lidt imponade har han trods alt spredt :hhansen:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Dobbeltpost - sorry :ehj:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Lena »

Altså jeg synes jo han er smask lækker, men min mening tæller desværre ikke på papiret!

Jeg kan i øvrigt godt se dig i en hvid karet med Smuksakken foran! :hhansen:

Han er kun 3 år...... og han vil garanteret udvikle sig meget over de næste år, altså få den fylde, som jeg tror de efterlyser.
Slå koldt vand i blodet, lad ham beholde bollerne og stil ham igen næste år! Du må da ikke lade verden gå glip af føllebøller efter ham!

Oooooooop med snudeskaftet, Prinsesse!! :kindkys:
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by hansi »

Han ser rigtigt godt ud.

Det eneste som man måske kunne mene dommerne var utilfreds med, ja det er at han er meget "færdig" at se på.
De andre ligner det de, er unghingste, hvorimod din er velbygget og mere færdig og ligner mere en på 4-5år
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Det er kun den på billede nr. 2 som er jævnaldrende med ham - de andre er henholdsvis 7, 7 og 13 år.
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by HeidiO »

Hvor er han smuk :elsk:
Jeg kan godt forstå du er ærgerlig, men du får vel kåringsbedømmelsen, så I kan vurdere hvad det er de ikke synes om?

Mht til hvordan man får haler hvide(sådan en lys sag med pisgul hale er bare ikke særlig charmerende....), så gør man i hvert fald hos fjordhestene således:
Vask med blå skimmelshampoo
Masser af kartoffelmel i den våde hale
(og til enkeltstående tilfælde såsom kåring, så tager sprit det sidste gule skær)
Heidi
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Ane »

Da jeg først læste dit indlæg, så tænkte jeg (som altid, når jeg ser den slags indlæg): Åhhh nej endnu en forsmået hesteejer, der har stillet lille Lukas til kåring og ikke kan forstå at en skævbenet krampe ikke kan være med til en hingstekåring.


det tænkte jeg også..

Jeg kan ikke se han skal fyldes mere ud - han er hamonisk og velmuskuleret og i passende huld. Mere end hvad man kan sige om de andre.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by lonek »

Jeg kan ikke se han skal fyldes mere ud - han er hamonisk og velmuskuleret og i passende huld. Mere end hvad man kan sige om de andre.


Amen, Ane! Den er jeg helt enig med! :mikkel:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Lena »

Vi....... Fellpony og jeg er lige på tålt ophold i køkkenet med en kop kaffe inden hestene skal nattes.

Vi talte om at vi vil sætte 4 af hendes Fell´er op og tage billeder af 1 års, 2 års, 5 års og så Max på 9........ og så kan man virkelig se udvikling. Det burde selvfølgelig være billeder af den samme hest i og med at de jo selvfølgelig ér forskellige, men jeg tror at det andet også kan være et spændende setup..... i mangel af bedre! Bare for at illustrere den fylde jeg tror der kommer på Jonathan.

Jeg synes også at UNIK så så færdig ud da jeg fik ham som 3½ års, men jeg kan jo også godt se at han alligevel har fået mere fylde... ikke bare vinterfedt, men der kan jo næsten køre en bus mellem forbenene på ham..... hvor der knapt kunne køre en Tuk-tuk før :-)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Frieser9460 »

Lena wrote:Vi....... Fellpony og jeg er lige på tålt ophold i køkkenet med en kop kaffe inden hestene skal nattes.

Vi talte om at vi vil sætte 4 af hendes Fell´er op og tage billeder af 1 års, 2 års, 5 års og så Max på 9........ og så kan man virkelig se udvikling. Det burde selvfølgelig være billeder af den samme hest i og med at de jo selvfølgelig ér forskellige, men jeg tror at det andet også kan være et spændende setup..... i mangel af bedre! Bare for at illustrere den fylde jeg tror der kommer på Jonathan.

Jeg synes også at UNIK så så færdig ud da jeg fik ham som 3½ års, men jeg kan jo også godt se at han alligevel har fået mere fylde... ikke bare vinterfedt, men der kan jo næsten køre en bus mellem forbenene på ham..... hvor der knapt kunne køre en Tuk-tuk før :-)


De billeder synes jeg, det kunne være RIGTIG spændende at se, Lena. :mikkel:

Men indrømmet... jeg har skjulte motiver. :hhansen: Jeg kunne godt tænke mig at se billederne, fordi jeg er nysgerrig efter, hvilken udvikling/forandring, jeg kan forvente mig fra min egen lille plyspony. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply