Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Vi var til kåring idag - det gik ad helvede til :mur:

Jeg har brug for noget seriøst ynk, og for at nogen gider at sige ihhh eller åhhh til min lille hvide hest.
Så skulle nogen få lyst til det, så vil det være yderts velkomment :elsk:

På den lyse side, så får jeg nu en hel masse tid, når jeg pludselig ikke skal stå og pudse, vaske og børste i timevis hver dag.

Her er han "Chefen" - og hvis I synes at han er grim som arvesynden, vil I så ikke for en gangs skyld gøre mig den tjeneste at lyve? Jeg er ordentlig knækket af den dukkert vi fik til kåringen idag :oeje:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by HHansen »

Jeg synes han er fiiiiin - elsker de røde ører :elsk:

Hvor dårligt er dårligt?
Altså jeg ved INTET om kåring inden for sådan nogle heste der... hvor mange point skal de have og hvad fik han? Kan han kun stille denne gang, eller kan I komme igen?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Ane »

Jeg har været til eksteriørvurderingskursus - så jeg er jo nærmest en ekspert på det her felt :hhansen:

Fra hvad jeg kan se på dine billeder er han velproportioneret, har gode rammer, velansat passende lang hals og nakke og jeg forstår derfor ikke lige hvad de ikke kan lide ved ham? Har han skæve ben eller bevæger han sig som en syg høne - jamen så er det vel grunden. Men jeg undrer mig lidt.

Jeg ville ikke gide stille ham igen - det er for dyrt hvis de ikke kan lide ham anyways. Men nyd din hest, han ser super godt ud.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by lonek »

Nårh, men jeg er nok ikke den bedste til at støtte op, om de der hår-fagre ponyer :linski: da tinkere ikke lige er min yndlingsrace...
Når det så er sagt, synes jeg dine er fremstillet på den bedst mulige måde og udstråler en ro og ynde -som er ethvert hestemenneskes største mål, uanset race! De ser virkelig afbalanceret ud og virker trygge i jeres selskab, desuden skal man da vist lede længe efter SÅ velfriserede og pudsede heste -kåring eller ej.

Jeg synes altså han er rigtig fin! Og ligegyldigt hvad de har dømt til den kåring, så er han da heldigvis lige fantastisk i dit selskab -også herefter. I er heldige at have hinanden :elsk:
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Ane du er min bedste ven lige nu!!

Jeg er virkelig også totalt forvirret over det - for jeg synes nemlig også at han er virkelig virkelig velproportioneret.
Alle bliver ved med at sige at de vil SÅ gerne se ham igen til næste år, fordi der er jo meget udvikling i ham endnu.
Men jeg kan bare ikke se hvilken hat vi skal hive den udvikling ud af??
Som jeg ser det, så har han det fineste lille hoved. Det kan vi jo ikke udvikle noget på, heller ikke selvom vi gerne ville.
Han har en imponerende hals af en 3-åring, den synes jeg bestemt ikke skal være større.
Han har den ondeste bagdel, han står pænt på benene og han er fin i skridt, galop og folk faldt helt på røven over hans trav da han var fri i ridehuset.
Jeg kan ikke, hvor meget jeg end prøver, se hvad der kan udvikles....

Når jeg kigger på ham sammenlignet med de andre 3 hingste, så syntes jeg virkelig ikke at han sakkede bagud - og de blev alle kåret.

Det eneste minus han lige umiddelbart havde, var at han var noget hingstet og rendte og svingede med tisseren ved flere lejligheder. Og så havde han problemer med at koncentrere sig om at stå pænt ved mønstring på hård bund, lidt ved smeden og en del ved måleren.
Til gengæld var han perfekt ved dyrlægen og ved mønstring/bedømmelse i ridehus.

Jeg er virkelig forvirret...

Jeg har ikke set fordelingen, så jeg er meget spændt på, hvad der har trukket så meget ned.
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Frieser9460 »

Altså, nu er jeg ikke ekspert - hverken i eksteriør eller i kåring af Tinkere, selv om jeg selv har et eksemplar af racen herhjemme - men når jeg ser på billederne af din smukke hingstebasse, så har jeg altså også meget, meget svært ved at finde diskvalificeringsgrundlaget, må jeg indrømme. :ehh:

Jeg ser en smuk, harmonisk og velproportioneret hingst med masser af udstråling og "whauw-effekt", et rigtig fint lille hoved, flot hårpragt og et rigtig dejligt udtryk. Så jeg forstår slet, slet ikke, hvad der skulle være galt med ham. Har faktisk prøvet at kigge rigtigt grundigt efter eventuelle åbenlyse minusser, der kunne trække ned i vurderingen af ham, men jeg kan altså ikke se dem. Og han er jo i SÅ fin kondition og meget, meget velsoigneret.

Derfor kunne jeg ærligt talt også virkelig godt tænke mig at vide, hvad pokker dommerne mener, der skulle være galt med ham?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Felis »

Ane wrote:Fra hvad jeg kan se på dine billeder er han velproportioneret, har gode rammer, velansat passende lang hals og nakke og jeg forstår derfor ikke lige hvad de ikke kan lide ved ham? .



Enig.

Jeg synes han er smuk..måske hovedet er lidt lille og så er jeg lidt i tvivl om han har en lidt sjov stilling på forhovene, slap i koderne.
Nu kan det ikke umiddelbart bedømmes ud fra billeder, tror jeg.

Men altså nu ved jeg jo hvordan det er inden for Belgisk hesteavl i DK, og der har det sgu altid været sådan, at hvis der var en hesteejer der ikke lige slikkede formanden i Røven, eller hvis det ikke lige var en person dommerne syntes var noget ved musikken, så kunne hesten være af prima kvalitet, men blev dumpet fordi den tilfældigvis havde den forkert ejer
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
loo1
Posts: 19
Joined: Fri 11. Jan 2013 23:19

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by loo1 »

:mikkel: :mikkel:
Her finder du DK bedste udvalg af Billig Rideudstyr
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Good points Felis - jeg har aldrig bemærket at han hænger i koderne. Men jeg kan godt se på nogen af billederne, at det ser ud til, at han træder lidt langt ned - især fortil.

Hans forhove er rigtig pæne, og han slider den meget lige, så det tror jeg er billederne der snyder.
Han har dog lidt tendens til vinger på baghovene, som vi er over hele tiden. Det har selvfølgelig nok trukket ned.

Hans hoved er lille og fint - men i den typebeskrivelse de bliver bedømt ud fra der står ved hoved: Skal være lille og lige i profilen, men godt proportioneret til hesten.
Og det er så selvfølgelig et spørgsmål hvordan det bedømmes...om de har fundet hans hoved så småt, at det ikke er godt proportioneret til resten af ham??
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Mia »

Jeg synes virkelig, at han er enormt smuk - jeg er helt vild med hans farve :-)

Hvor høj er han? Og hvor høj tror I han bliver?

Hvad har du vasket hans hale i? For mig og den lille grå kan ikke holde hans fine hvide(så vidt jeg husker ) hale hvid.
Post Reply