YO Bitchessss......Så blev det april...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by udlandet »

Mia wrote:Lækre billeder - det er en helt iorden udsigt :-)

Har fundet ud af hvem der ejer ovalbanen, ellers tak for tilbuddet. Det er en Ole Køppen - og det er en travbane.

Sidder lige nu med fødderne i sådan et fodbadsmassage-apperat, det er nu rart :-)

Gik i hele vejen af Frieslandsvej for at komme i skoven?
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Mia »

udlandet wrote:
Mia wrote:Lækre billeder - det er en helt iorden udsigt :-)

Har fundet ud af hvem der ejer ovalbanen, ellers tak for tilbuddet. Det er en Ole Køppen - og det er en travbane.

Sidder lige nu med fødderne i sådan et fodbadsmassage-apperat, det er nu rart :-)

Gik i hele vejen af Frieslandsvej for at komme i skoven?


Altså nu er jeg ikke helt så kendt derude, men vi gik fra Nyvang og igennem Lergravene og den vej om landingsbanen, og derfra Fægårdsvej og ned af Frielandsvej, og så drejede vi ind i skoven, da den første ridesti kom.
Malouhsen
Posts: 64
Joined: Thu 1. Apr 2010 16:35

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Malouhsen »

Mia, det lyder som om i er gået igennem fuglereservatet også ned af frieslandsvej,

det er dog ikke en ovalbane som nogle vidst nævnte, men en travbane, og han bor i nr. 67 :)

Skoven er lækker at ride i, men når man har været den igennem et par gange, så er det ligesom det, hvis man skal ride meget længere end en times tid (i blandet tempo) så skal man inkluderer Kalvebod fælled, som der bl.a. er låge til forenden af frieslandsvej (enden der ligger efter kongelundsvejen), der er også en inde i selve skoven. Derude kan man få mange timer til at gå, og man kan komme helt ud omkring Sjællandsbroen :)
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by udlandet »

Mia wrote:
udlandet wrote:
Mia wrote:Lækre billeder - det er en helt iorden udsigt :-)

Har fundet ud af hvem der ejer ovalbanen, ellers tak for tilbuddet. Det er en Ole Køppen - og det er en travbane.

Sidder lige nu med fødderne i sådan et fodbadsmassage-apperat, det er nu rart :-)

Gik i hele vejen af Frieslandsvej for at komme i skoven?


Altså nu er jeg ikke helt så kendt derude, men vi gik fra Nyvang og igennem Lergravene og den vej om landingsbanen, og derfra Fægårdsvej og ned af Frielandsvej, og så drejede vi ind i skoven, da den første ridesti kom.

Lergravene, yes. Og ikke fuglereservatet :jeanie: God nok ikke mange der kalder det det mere. I min barndom hed det ikke andet :hhansen: Hvis man drejer ned ad förste side vej på Fägårdsvej slipper man den smalle Frieslandsvej-
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Ane »

Jeg mindes at man også kan komme ind i skoven ved at ride mod Søvang ad Fælledvej. Så rammer man en ridesti som bliver til fasanstien. Jeg kan ikke lige lure om det er nemmere for jer den vej.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by udlandet »

Ane wrote:Jeg mindes at man også kan komme ind i skoven ved at ride mod Søvang ad Fælledvej. Så rammer man en ridesti som bliver til fasanstien. Jeg kan ikke lige lure om det er nemmere for jer den vej.

Det tror jeg ikke det er . Er man på Nyvanggård er man jo nästen i lergraverne. Og Fälledvej er dödsyg og bläsende. Jeg er opvokset i St. Magleby og har som voksen boet i Sövang, Fälledvej er :opkast:
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Mia »

udlandet wrote:
Ane wrote:Jeg mindes at man også kan komme ind i skoven ved at ride mod Søvang ad Fælledvej. Så rammer man en ridesti som bliver til fasanstien. Jeg kan ikke lige lure om det er nemmere for jer den vej.

Det tror jeg ikke det er . Er man på Nyvanggård er man jo nästen i lergraverne. Og Fälledvej er dödsyg og bläsende. Jeg er opvokset i St. Magleby og har som voksen boet i Sövang, Fälledvej er :opkast:
Ane wrote:Jeg mindes at man også kan komme ind i skoven ved at ride mod Søvang ad Fælledvej. Så rammer man en ridesti som bliver til fasanstien. Jeg kan ikke lige lure om det er nemmere for jer den vej.
Malouhsen wrote:Mia, det lyder som om i er gået igennem fuglereservatet også ned af frieslandsvej,

det er dog ikke en ovalbane som nogle vidst nævnte, men en travbane, og han bor i nr. 67 :)

Skoven er lækker at ride i, men når man har været den igennem et par gange, så er det ligesom det, hvis man skal ride meget længere end en times tid (i blandet tempo) så skal man inkluderer Kalvebod fælled, som der bl.a. er låge til forenden af frieslandsvej (enden der ligger efter kongelundsvejen), der er også en inde i selve skoven. Derude kan man få mange timer til at gå, og man kan komme helt ud omkring Sjællandsbroen :)


Jeg har vist brug for en guide :hhansen: For en ting er kortet, som jeg lurerede på og fandt vej efter, og en anden ting er beskrivelser fra andre. Det er ikke nemt at være 2 "nye" i stalden der gerne vil ride ud, og en masse der blot rider "den sædvanelige runde".

Men glæder mig til Kongelunden og især ride ved vandet, som jeg kan se at man kan i Kongelunden. :hhansen:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by udlandet »

Jeg kan godt se at det ikke er let at finde rundt. Men er der ikke en i stalden der kan ride med en dag? Der må väre en der er meget lokal kendt= opvokset der siden at ordet Lergraverne bliver brugt.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by LoneR »

Har du prøvet at bruge googlemaps? Der kan man som regel se alle stier, veje osv i et givent område.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by aribeth »

Græsmarkerne er gødet. Nu skal det græs fandeme vokse, vi har nemlig lige åbnet den sidste balle wrap. Den var heldigvis helt perfekt, så fårene kastede sig frådende over høkassen.

De der lam vokser som ukrudt... de bliver store, høje og lange. Jeg er tosset med får!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply