Køb af pony!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Køb af pony!

Post by Lone »

Min datter og jeg har set på en pony hun gerne ville købe til selskabshest for fuldbloden, og som hun vil køre- og ride til. Der var selvfølgelig en pris for den - som vi ikke ville give efter at have set den, men på den anden side ville vi gerne købe den for en mindre pris. Men jeg tænker stadig lidt over om vi er urimelige - indtil videre ville de ikke modtage vores tilbud. Så nu vil jeg vide hvad I synes - skal prøve at give en beskrivelse. 2 år gammel hoppe, rød m. stjerne, ukendt afstamning, angives at være iblandet dartmoor - P.t ca 120 cm i stg. I bygning som fx en New-Forest. Gode ben, dog knæskalsforækkelse. Svært st sige meget om proportioner, men synes harmonisk bygget - men ret tynd og dårlig pels. Tydeligt ikke fodret optimalt. Uden nogen form for træning, forstår ikke umiddelbart at træk i grime/træktov betyder ´´følg med´´. Forstår ikke opfording til at løfte ben. Slår ved berøring, men opgiver ved fastholden. Reagerer normalt på almindeligt kropssprog, flytter sig ved tryk m. krop. Ikke sky, men meget arrig: ører tilbage ved tilnærmelse, forsøger at true ved kast m. hovedet, sparker ved bagbensberøring, generelt truende adfærd. Virker social sammen med de to andre heste. Ikke vaccineret, ikke ormekure, mangler smed. Mangler foder, vitaminer og almen pleje. Virker lærenem -lærer hurtigt at træk betyder følg med. Respekterer efter relativ kort tid den ´´menneskelige overhest´´ Ejer bange for den - så i et år har den haft magten. Ejers pris var 5.000 - det ville jeg ikke give - men faktisk ville jeg gerne have købt den. Spurgte migselv og datter hvad den ville være værd for os - i penge - og med de utallige ekstraomkostninger vi straks ville få, ville vi gå noget længere ned. Men hvad synes I er et rimeligt bud - jeg har nemlig den frygteligste lyst til fluks at ringe og tilbyde noget mere. (den går sikkert til nogle dumme mennesker :cry: ?
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Umiddelbart svar - 5000 er alt alt for meget for den hest. Det kan du jo sagtens få en velfungerende plag til. Der skal lægges meget arbejde i den - bruges mange timer og postes penge i ormekure, smed og lignende. Det vil da være mit umiddelbare gæt. Det virker jo tydeligvis ikke som en velpasset og velopfostret hest. Det er ´´ikke pænt´´ at byde det halve, men meget mere skal du bestemt ikke give for den. Lige på dette tidspunkt af året, står der i læssevis af plage der venter på ny ejer. Vinterens omkostninger ligger lige foran os, og sådan en hest vil kun betyde udgifter for nuværende ejer. I dine sko ville jeg under ingen omstændigheder gå over 3.000 - og så har du endda betalt godt og grundigt. Mon ikke det var værd at kigge andre steder - det kan umuligt være den eneste der er til salg.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Til sammenligning solgte jeg den her for 8500 kr. i foråret: [img:37d585dc7b]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/150505chiphelfigurforfra.jpg[/img:37d585dc7b] 1 år, velbygget, gode bevægelser, kærlig og MEGET kælen, vant til at være i hænder, passet med alt, kastreret, dyrlægegodkendt uden en eneste anmærkning, forv. stang 160-165. Og på HN syntes de ikke han skulle koste mere end 3000-5000 kr. (:evil:) Jeg synes IKKE du skal give mere end 3000 kr. for plagen. Du kan nemt finde en langt bedre pony til 5000 kr.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Efter jeres indlæg skulle hun måske hellere se sig om efter en anden... Sikke et sødt føl Lone - har du flere af denslags?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Det er aaalt for dyrt! (Giv mig de der 5000 istedet. Så kan jeg købe mig en sund og rask 2årig hoppeplag, pt 150 cm høj...og stadig have penge til en sæk gulerødder!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Næh, jeg vil ej Atengstedt! Nu har jeg bytte ponyhingsten for den sødeste lille hoppe på 1 år! Så nu skal jeg bare finde rundt i foderjunglen - for det er godt nok længe siden jeg har haft sådan en ung en!!!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

ææææv, så fik jeg ingen ny hest i denne omgang?!? (det er også noget jeg mangler i samme grad, som man mangler et vognlæs aber...eller en nedgroet tånegl!?!) Held og lykke med den lille nye Dame - må vi se billeder??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Ja, det må I - såsnart mine forfløjne unger afleverer mit dyre digcam!! Nu har jeg til min store misfornøjelse ikke vidst hvor det var i 4 dage - og hvordan skal jeg dog håndtere min hverdag, hvis ikke jeg indimellem kan se den via billeder på skærmen..... Jeg tar billeder imorgen - jeg har en begrundet formodning om at jeg der vil genforenes med kameraet!
Post Reply