De "store" drenge. :-)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

De "store" drenge. :-)

Post by Frieser9460 »

Det er altid spændende, når der sker noget nyt på folden... så jeg havde taget kameraet med ud, da min lille ny Fell pony, Jack, skulle introduceres for sine to nye foldkammerater og har lyst til at vise nogle af de billeder, jeg fik "i kassen". :linski:

Super ponyen:

Image

Image

Og så skulle der selvfølgelig jages pony og laves "show off" over hele linjen, da Stuntman og Falle kom ud til ham.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Til sidst faldt der dog ro over feltet... Falle valgte at tage sin nye "lillebror" under sine vinger:

Image

Image

Image

Image

Mens Stuntman tog sig af maden. :hhansen:

Image

Dejlige drenge. :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: De "store" drenge. :-)

Post by nanna1979 »

Hvor er de lækre alle tre :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Pia »

Rigtig sød og fin, men den ser da ikke specielt gammel ud? Eller er det bare en lidt spinkel race?
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Frieser9460 »

Hihi... Pia, han er ikke så gammel endnu. Kun 2 år. :-)

Egentlig var det jo ikke meningen, jeg skulle have endnu en plag - jeg ville have en vallak, som var tilredet og alt det der, fordi det skulle være nemt og trygt osv. Jeg var også ude at prøve et par stykker, men så "faldt" jeg tilfældigt over Jacks annonce og kunne ikke rigtigt glemme den igen. Jeg blev ved med at vende tilbage til den, indtil jeg til sidst besluttede mig for at prøve at høre på ham. Det endte med, at jeg tog den lange vej til Sydfyn for at se på ham, og jeg faldt pladask for ham.

Selv om jeg prøvede næsten alle kneb i bogen, da jeg var nede for at se ham (paraplyer, plastik, bolde, blæsevejr, skramlende blastikbøtter, sadelunderlag, gåtur udenfor, staldkost m.m.), og selv om alting her - inklusive mig - er nyt og fremmed for ham, så har jeg stadig til gode at opleve ham blive forskrækket. Han er simpelthen bare SUPER cool! Og jeg føler mig 100% tryg ved ham; også selv om han mangler lidt opdragelse, og jeg godt kan mærke, at han gerne vil bestemme ind imellem, så jeg lige bliver nødt til at markere mig lidt for at få min vilje igennem. Så selv om han er ung, havde jeg ingen betænkeligheder ved at købe ham, og jeg er helt overbevist om, at vi nok skal komme godt overens med hinanden.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Pia »

Ja, det forklarer det jo :-)
Han er bestemt ganske charmerende at se på! Men det vil sige du nu har tre ungheste, som, mere eller mindre, står for tilridning inden for den nærmeste fremtid? Spændende...

Skal du beholde alle tre, eller sælger du lidt ud af flokken?

God påske :-)
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Intunia »

Det er jo ikke alle, der har heste for at ride på dem, vel Pia! :skoer:
Tillykke med pony. Den ligner jo frieseren i miniformat. Høje knæløft har de begge to.
bla bla bla
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Annemaja »

Hvor ser de dog dejlige ud :-) Tillykke :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Mia »

Dejlige heste - og tillykke med den lille nye, han er rigtig fin :-)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Frieser9460 »

Tak for de rosende ord om min lille nye super-pony. :elsk:

Pia wrote:Ja, det forklarer det jo :-)
Han er bestemt ganske charmerende at se på! Men det vil sige du nu har tre ungheste, som, mere eller mindre, står for tilridning inden for den nærmeste fremtid? Spændende...

Skal du beholde alle tre, eller sælger du lidt ud af flokken?

God påske :-)


Jep, jeg har 3 ungheste nu... hvoraf Stuntman og Falle gerne skal påbegynde tilridning i år (Stuntman skulle egentlig have været i gang sidste år, men så havde vi lige bøvlet med hovene), og Jack så selvfølgelig skal startes op næste år. :-)

Og nej, lige nu har jeg ingen planer om at sælge ud af flokken, men til syvende og sidst kommer det til at komme an på, hvordan de to store drenge bliver at ride...

Falle har jeg jo givet Bo helpart på, så det er nu "hans" hest (jeg beskæftiger mig selvfølgelig også med ham og underviser kæresten, men Falle er altså bare lige en tak for stor og voldsom til sådan en lille kylling som mig, så dette her er løsningen på, hvordan jeg både får noget ud af ham OG kan beholde ham) og dermed også hans hovedansvar. Ham bliver vi sandsynligvis nødt til at få sendt ud og uddannet af en professionel.

Stuntman tilrider jeg selv i samarbejde med min lidt modigere lillesøster. Desværre bor hun lidt langt væk, så det er primært i weekender og ferier, vi har mulighed for at arbejde med ham sammen, men der tager vi så de "sværeste" øvelser (her tænker jeg i forhold til mit manglende mod) sammen, hvor jeg så bygger videre og holder ved lige i mellemtiden. Om han så skal blive boende, eller der skal findes et andet godt hjem til ham, kommer helt an på, hvordan han bliver at ride på - om han bliver en hest, jeg kan føle mig helt tryg ved selv at ride ud på.

Jack er min "super-pony".... ham kan jeg nemlig klare helt selv uden at være det mindste usikker eller nervøs, fordi han ikke er så forbistret stor og dermed meget lettere for mig at overskue. Og så er han heller ikke den type hest, som tror, at hele verden er ude på at æde ham levende... han er faktisk ret modig, og jeg har endnu til gode at opleve ham blive bange for noget. Opmærksom, ja, men aldrig rigtigt bange. :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: De "store" drenge. :-)

Post by Pia »

Intunia wrote:Det er jo ikke alle, der har heste for at ride på dem, vel Pia! :skoer:
.


Det har du da bestemt ret i :-) Det ser man da ofte. Det var bare mit indtryk at Louise netop savnede en ridehest.

At man har en ide om hvad man skal have og det alligevel ender ud i noget helt andet, kender jeg alt for godt. Derfor endte jeg jo også selv med en rå 4 års, trods ønsket om en velredet krikke, da jeg søgte.

Jeg er også i gang med tilridning pt. Louise. Det er en spændende process!
Post Reply