Upassende

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Upassende

Post by Kikærten »

Jeg har brug for striglernes hårde og ucensurerede kommentarer.

Sagen er at min søster på sin FB status skriver "Så har jeg netop hentet StiveLis alias min datter fra fest".

Det synes jeg er en total upassende kommentar om ens 17-årige datter, og som forældre skal man da ikke hænge sin datter ud på den måde.

Mit dilemma er, om jeg skal sige noget til min søster eller om jeg skal blande mig uden om og lade min niece sige noget til sin mor, hvis hun ellers lyster det.

Det støder mig bare voldsomt. Min søster er at typen der skriver ALT og ofte lyver på FB. Jeg kommenterer det aldrig, men åh hvor det ofte kribler i fingrene for at kommentere/protestere.
Små gule der kan og vil
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Upassende

Post by hansi »

Nej det er efter min mening også forkert.
Man kunne vel nøjes med at skrive, ja så har jeg hentet min datter fra fest. De har vist moret sig.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Upassende

Post by Annemaja »

Total upassende og ondt!

Ekstremt ukærligt!

Hvis ikke datter omgående dropper moren sin som kontakt er der noget rivende galt!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Upassende

Post by Mia »

Jeg ville nok fortælle, at jeg synes det var upassende.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Upassende

Post by HHansen »

Jeg synes faktisk det kommer an på forholdet mellem mor og barn - og ikke mindst hvilken omgangstone de plejer at holde sig.

Nogle unge ville nok finde det upassende og pinligt - andre ville bare grine af det..

Naturligvis er der forskel på om det er ens venner der skriver " Nå, Lis - du var godtnok stiv igår hva? " Eller om det er ens mor der skriver "har hentet StiveLis"... Men jeg synes ikke jeg kan sige det er upassende uden at kende forholdet mellem dén unge dame og hendes mor.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Upassende

Post by Kikærten »

Tak for jeres kommentarer. De ligger i tråd med min egen mening.

Jeg nævnte det så på en pæn måde i dag for søster og niecen, at jeg ikke synes det er pænt at skrive om sådan om sin datter på nettet. Jeg fik at vide at jeg fandme bare skulle blande mig uden om, og at hun skrev som det passede hende. Mit svar var så henvendt til niecen, at næste gang hun skulle hjem fra fest og ikke ville have det på FB, så kunne hun bare ringe til mig.
Små gule der kan og vil
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Upassende

Post by Anja »

Jeg tror jeg vil læne mig lidt op af HelligHansen, det kommer an på tonen, måske synes du noget er upassende som mor og datter synes er sjovt.

Jeg kunne også godt finde på at lave en status opdatering der hed "Falder kragen ikke snart død om så jeg kan arve nogle penge"... Jeg er ret sikker på at mange vil finde det upassende, men det er altså en ting vi joker med ret ofte.

Der er selvfølgelig en kontekst, men det ved den udenforstående jo intet om :-)
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Upassende

Post by Anja »

Har du iøvrigt overvejet, at du, idet du henvender dig til din niece, måske har givet hende et dårligt indtryk af hendes mor som aldrig selv ville have overvejet?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Upassende

Post by annetteB »

Enig med HHansen og Anja - om det er upassende eller ej afhænger af konteksten. Herhjemme havde det ikke været særlig upassende :lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Upassende

Post by Frieser9460 »

Jeg vil - som bl.a. HHansen - sige, det kommer lidt an på omgangstonen og humoren mellem mor og datter. I nogle relationer er humoren jo temmelig grov, men de implicerede lader sig ikke gå på af den.

Dog finder jeg personligt teksten upassende og synes, den har en lettere ondskabsfuld klang.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply