Flytteråd.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Flytteråd.

Post by KatieKat »

Jeg glæder mig til gengæld helt vildt og der skal nok komme billeder, når jeg rent faktisk kan se huset. Lige nu er det begravet i sne.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Flytteråd.

Post by LoneR »

Hvis du absolut skal flytte rundt med fodertønder og trillebøre, og den slags, så ville jeg vælge en flytning i to dele: en med flyttefolk, som tager sig af indbo osv. og en, hvor jeg selv lejede en mindre flyttebil og kørte al det hesterelaterede hejs over, plus eventuelt potteplanter, da de sommetider er ret svære at beskytte i en alm. flyttebil.
Hvis jeg ikke havde vildt meget indbo, så ville jeg flytte det hele selv i sådan en lille lastbil op til 3500 grænsen - der kan være ganske meget i sådan en.
Husk at der skal være lift og fast kasse http://www.europcar.dk/dk/biltyper/varebiler.aspx
Så den bedste og billigste løsning for mig, ville være at pakke og flytte det hele selv - man kan få mange nye ting for det et professionelt flyttefirma koster. Du kan jo bruge fodertønder til at putte ting i, sørge for mange gode flyttekasser, bruge hestedækkener som tæpper til møbler, eller stoppe dem ind som fyld, så tingene står fast.
Måske kan du finde et firma, hvor du kan aflevere bilen på Bornholm, ellers ville jeg regne ud om ikke det ville kunne betale sig at tage til Kbh. og leje bil, idet den så ikke skal så langt bagefter.

God fornøjelse med flytningen.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Flytteråd.

Post by LoneR »

Husk en god sækkevogn, så kan du flytte alting. Tunge møbler flyttes let ved at lægge sækkevognen ned, placere møblet ovenpå, og så køre det hele liggende. Eller sådan en "hund": en firkantet træplade med hjul.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Flytteråd.

Post by LoneR »

En trillebør er måske "dum", men den kan vendes på hovedet, ting kan lægges under den og så kan man pakke videre ovenpå, rundt om hjulet.
Planlæge pakningen grundigt, hvad skal ind først osv.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Flytteråd.

Post by annetteB »

Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Flytteråd.

Post by aribeth »

Jeg ville også leje minilastbil som Lone snakker om... aner ikke hvad der er billigst og nemmest, men så er det måske nemmere at pakke staldting og husting sammen, når man selv kan køre frem og tilbage mellem stald og hjem og fylde på.
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Flytteråd.

Post by udlandet »

Tillykke med dit nye liv! Fortäl fortäl! Nyt job? Hvor skal du bo?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Flytteråd.

Post by Godzilla »

Dorte: Måske skulle vi flytte hestegrej i min bil? Der kan da være en hel del i den.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Flytteråd.

Post by 99E »

Godzilla wrote:Dorte: Måske skulle vi flytte hestegrej i min bil? Der kan da være en hel del i den.

Der kan være RIGTIG meget i den, hvis man pakker godt.
Jeg var så glad for at læse forleden, at du stadig har glæde af den. :elsk:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Flytteråd.

Post by Godzilla »

99E wrote:
Godzilla wrote:Dorte: Måske skulle vi flytte hestegrej i min bil? Der kan da være en hel del i den.

Der kan være RIGTIG meget i den, hvis man pakker godt.
Jeg var så glad for at læse forleden, at du stadig har glæde af den. :elsk:


Jeg ELSKER den bil. Den er lige blevet synet. Det kostede kassen at få den igennem, men alternativet havde været en eller anden brugt skodbil, så det var jo nemt. Men den er dyr at køre i!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply