Flytteråd.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Flytteråd.

Post by KatieKat »

Ja, jeg skal flytte. Langt langt væk. Men hvordan gør man den slags? Jeg er flyttet masser af gange, men aldrig længere væk end jeg kunne læsse en trailer og så køre et par gange og så var alt flyttet.

Denne gang er det muligvis en upraktisk måde at køre mange gange med en trailer. Dels fordi der er flere ting end der har været før, der er også et par heste, men denne gang er der virkelig langt. Og der er en betalingsbro. Og en færge...

Så nogen erfaringer? Hvordan griber man nemmest, og ikke mindst billigst, det an? Nogen der kender en god og billig flyttemand? Kan man mon leje en container, fylde den selv med alt sit grej og så få den flyttet og have lidt tid til selv at tømme den?
Hvad har I andre der har flyttet landet rundt gjort?

Gode råd modtages med taknemmelighed.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Flytteråd.

Post by HHansen »

Betalingsbro OG færge?? Bornholm?

Da jeg i sin tid flyttede med min daværende mand og yngste barn fra Glostrup til Aarhus, pakkede vi ALT i kasser, det blev så afhentet af et flyttefirma fredag eftermiddag, hvorefter vi pakkede barn og fornødenheder til en weekend i bilen og så kørte vi mod jylland. Her tilbragte vi weekenden hos familie og mandag formiddag ankom alle vores ting.
Jeg husker det som en afskyelig flytning fordi ALT skulle pakkes ned, og da det ankom havde man bare 80 flyttekasser som fyldte hele soveværelset.. og det tog evigheder at pakke ud.

Der skulle så ikke heste med hvilket selvfølgelig gjorde det nemmere.

Skulle jeg flytte heste så ville jeg nok sende dem i forvejen med en hestetransport, og så få et flyttefirma til at klare møbler og kasser.
Men det kræver jo at de skal være et sted med pasning, så de kan ankomme "alene".
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Flytteråd.

Post by KatieKat »

Hestene selv er sådan set ikke det store problem. Dem skal jeg nok få flyttet. Der er bare en masse hesterelaterede ting der skal flyttes også som gør at det føles som en enorm flytning. Fodertønder og trillebøre og alt sådan noget...

Og ja, Bornholm. :hhansen:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Flytteråd.

Post by Ane »

Hvor stort et kørekort har du? :hhansen: Kender du nogen med en lastbil?

Jeg ville også sende hestene i forvejen.

Alt afhængigt af hvor lang tid der var mellem at jeg skulle ud af det nuværende og havde det nye til rådighed så ville jeg flytte over 1- eller to omgange. Det kan garanteret bedst betale sig med noget flyttemand, Husk at google firmaet, der er nogle snydere derude i flyttemandsbranchen.

Må vi ikke se billeder af hvor du skal bo?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Flytteråd.

Post by annetteB »

jeg ville nok overveje mit flyttelæs MEGET nøje. Det kan hurtigt blive dyrere -foruden besværligere - at flytte diverse ting med sig, end det vil være at sælge dem/forære dem bort til værdigt trængende og så købe noget tilsvarende brugt dér hvor du skal bo.

Glimrende mulighed for at få ryddet op i møbler, tilbehør og udefinerbart gammelt skidt.
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Flytteråd.

Post by MetteboDeluxe »

Som Annette siger, ville jeg nok også droppe at flytte staldgrej og købe nyt brugt i stedet
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Flytteråd.

Post by Godzilla »

Da jeg flyttede til B lejede vi en flyttecontainer og fyldte den selv. Den blev hentet og sat på færgen og så hentet i Rønne og kørt ud til adr. Selvtøm og afhentet igen. Det var den billigeste måde vi kunne finde.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Flytteråd.

Post by Godzilla »

Jeg er SLET ikke misundelig!!!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Flytteråd.

Post by lonek »

Hej,
Spændende med flytning! :atengstedt: Jeg ved ikke meget om flytninger i den dimension, men måske du kan få afklaring via: http://www.flyttefirmapriser.dk/ - man udfylder noget omkring, hvad der skal flyttes (eneste minus, er at man skal have lidt overblik) og så får man nogle forskellige tilbud.

Held og lykke -jeg håber på masser af solskin! :hhansen:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Flytteråd.

Post by 99E »

Det er også PÆNT feje hold at vi bare har hældt heste og udstyr ud over dig og så er skredet til Grønland! :mettebo:
(En del af Dorthes problem med at dumpe staldgrejet og købe nyt er, at det er vores staldgrej... Og at noget af det ikke er helt nemt at erstatte... SLET ikke på Bornholm!)

Som Dorthe siger er hesteflytning det mindste - der er flere muligheder (også som vi kan "godkende").

Med hensyn til resten:
Da jeg flyttede FRA øen var det med et meget lille flyttegods - det kunne være bag i en varevogn (hesten undtaget).
Nu har vi jo belemret dig med en masse (heste)skrammel, så...

I mellemtiden har jeg prøvet at flytte ret langt - og tricket er at pakke alting megatæt, finde ud af hvor meget det fylder og leje den mindste/billigste bil eller container til at flytte det. Uanset om man rykker fra Sjælland til Jylland - eller fra Jylland til Grønland.

Det er svært at vide på forhånd hvad ens ting fylder - især når det er ting som er "dumt" formede.
Men der er ting, der kan skilles ad. Trillebørene kan vist - og cyklen.
Og der ER ting, som kan gives videre til andre.

Godzilla wrote:Jeg er SLET ikke misundelig!!!

Jeg siger bare: GODT det ikke er MIG, der skal bo derovre. Igen.
Jeg har brugt min Bo-På-Bornholm-Kvote... :traet:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply