Brændstofpriser

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Brændstofpriser

Post by Zanne (den Gamle) »

Hold da op - det koster jo snart spidsen til en jetjager, at fylde bilen op med brændstof. Somme tider har jeg på fornemmelsen at statskassen snart må være overfyldt - ihvertfald lige på det område. Faktisk mener jeg at der efterhånden burde skrues en smule ned for diverse afgifter. Det har jeg nok ment længe, men lige nu sidder staten og skovler kroner ind i rå mængder, på de voldsomt stigende brændstofpriser. Hver gang du fylder bilen - kan du rundt regne med, at halvdelen af beløbet på standeren går i statskassen. Det er endda lavt sat, men en nem udregning. Det kan godt betale sig at gøre lidt arbejde hjemmefra, når viseren uhjælpeligt igen nærmer sig det røde felt. Til dette findes en udmærket side her [url=http://www.fdmbenzinpriser.dk/]Brændstofpriser[/url] Måske skal vi lade os trøste med, at skatteministeriet ´´overvejer´´ at hæve befordringsfradraget. Jowjow - og mens de tænker og overvejer, fortsætter den konstante strøm af penge, ud af vore lommer. Det er jo langt fra alle, der har mulighed for at cykle eller følges med Harry, for at komme på arbejde.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Hva' skal jeg sige? Vi er glade for Lupo'en - den sparer os for meget. Firhjulstrækkeren får lov at holde ferie for tiden - den kører 10 km/ltr. UDEN traileren efter sig. Problemet med at sænke afgifterne ´´fordi´´ oliepriserne stiger er, at man risikerer benzinselskaberne begynder at spekulere i at tjene lidt ekstra. Hvis vi vil betale 11,- pr liter NU - hvorfor så ikke lade os fortsætte med det, selv hvis afgifterne falder? Næh - jeg vil hellere slås for at CO2-afgiften på rapsolie fjernes - den er jo meningsløs. Så kan folk bare anskaffe sig en dieselbil og ombygge den til rapsolie... ;-)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Alt for høje og desværre har man ikke mulighed for at fravælge produktet, når man er afhængig af sin bil. Afgifterne må ned nu, inden folk dårlig har råd til at køre på arbejde. Min pengepung savner gevaldigt en priskrig på benzinen og en nedsættelse af afgifter. Camilla
God d
Post Reply