Kom forår, kom marts!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

Jeg har i hvertfald knaldet et på 16 m2 op uden tilladelse :minna:

Det er ikke altid at kommunen er helt op til dato med nye reguleringer, er min erfaring. Men bygningsreglementet er sgu også til tider svær at tyde.
Men under byggeboomet kom der vist en del lempelser for den slags småbygninger.
Og igen har det også noget med bebyggelsesprocenten at gøre, hvor meget mere man må sætte op. Og det er der, at det med de 10 m2 spiller ind, for 2 stk bygninger under 10 m2 tæller ikke med i bebyggelsesprocenten.

Faktisk synes jeg, at det der står i småhusreglementet er modstridende det der står i BR10 :ehh:
Længe leve anarkisten
bla bla bla
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kom forår, kom marts!

Post by misssophie »

jeg nærstuderede skam også de regler jeg kunne finde,- og især for at finde ud af om man i landzone hører under standardreglerne eller ej,- men syntes der var plads til fortolkning.

-jeg tror sgu bare vi gør det,- ved nærmere omtanke er der i forvejen rodet så meget ved vores bbr meddelelse de 4 år vi har været her. der er blevet revet flere 1000 m2 bygning ned,- og der var så mange at man rent faktisk ikke helt kan skelne dem fra hinanden, og ikke helt hvad der er revet ned og hvad der stadig står, samt m2-tallene passer ikke en fis. alle kommunefolk der har været her, har forladt stedet med et forvirret blik.

JEG MÅ HAVE ET DRIVHUS!!!!!!!
Misssophie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

bla bla bla
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Lena »

Jeg skrev til kommunen for at få styr på udestald til UNIK & Co........ Vi fik besked på at vi blot skulle anmelde byggeriet hvis det var mellem 35 og 50 m2. Over skulle der søges byggetilladelse og landzonetilladelse......
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Det lyder som meget besvärlige regler, sväre at tolke. Men naboerkläringer döde vist for nogen år siden. Hvor er jeg dog bare lykkelig over at bo i et land uden alle de regler. Og dem der er er lette at tolke. Ellers er der altid hjälp at hente.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Nu er det snart 9 mdr siden at min far döde, 7 år siden at min mor döde. En ting er at jeg savner dem, total tude dag. Men når min sön ringer hjem panik fra skolen og gräder bliver jeg bare så ked af det. De skulle tale om döde i skolen, han bröd helt sammen. Som han sagde: Hvordan skal jeg kunne tale om mormor og morfar foran hele klassen, når de ikke kendte dem og ved hvormeget de betöd for mig :graed:
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Felis »

misssophie wrote:pokkers! drivhuse over 10 m2 kræver både byggetilladelse, landzonetilladelse og nabohøring.
-noget der vil tage ca 10 uger.
oveni kommer 6-8 ugers lev.tid på drivhuset
det var så den sæson.....

nu fiser vi ud og kigger på et alm drivhus pp 9,9 m2 som vi kan få superhurtigt. desuden kræver det kun en såkaldt anmeldelse til kommunen,- det tager 2 uger

så må derefter vurdere om vi skal udvide drivhusbestanden til næste år eller om vi bliver tilfredse med et lille drivhus man ikke kan sidde i hvis der også skal være planter...

lort og røv og pis



Jeg tror ikke du har fået korrekte oplysninger
Det er mange, mange år siden det var sådan at der skulle søges tilladelse til bygninger over 9,9 kvm.

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/drivhuset/86.html



***Et mindre drivhus, en carport eller et skur på op til 35 m2 kan du opføre uden videre, såfremt det samlede areal af husets garager, skure, drivhuse, overdækkede terrasser og lignende bygninger ikke overstiger 50 m2. Arealgrænsen på 35 m2 gælder for fritliggende enfamiliehuse og dobbelthuse. For rækkehuse er grænsen 20 m2**


http://www.idenyt.dk/Core-Pages/Article ... ider-dig-/
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Stimata Doamna »

Træææt :traet: :traet:

Sprang ud af kontoret efter et møde i går og kørte til dyrehospitalet for at holde en veninde med selskab, mens hendes hest fik fjernet sit venstre øje. Kom sent hjem, spiste aftensmad, tjekkede datterens kuffert (hun er i Alicante til på søndag, og der er det forår!) og kørte ud for at klappe ponyer indtil kl. 23.30. Dejligt med to velopdragne ponyer, der sikkert godt kunne se, at det havde været en lang og anstrengende dag :elsk:

I morges ringede vækkeuret så kl. 01.50, mødetid på skolen kl. 2.40, afgang med bus kl. 3.00. Ungerne kørte kl. 2.59 med kurs mod Charleroi, hvorfra de skulle flyve til Alicante for at deltage i Europaskolernes sportsturnering. Jeg gad godt 5 dage i Alicante - også selv om jeg skulle spille fodbold... Vi andre kunne så gå i seng igen for at stå friske og veludhvilede op (NOT!) og gå på arbejde. Efter 3 dages fravær ser skrivebordet, indbakken og telefonsvareren ud som jeg ved ikke hvad. Og chefen spurgte, om jeg har lyst til at tage til konference i Nairobi i maj. Det må jeg lige tænke over.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Telefontid og bollebagning er en rigtig dårlig kombination :mur:
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

Jeg arbejder i gruppe med en, der 50% fysisk tilstedeværende og mentalt 10% -poogift
bla bla bla
Post Reply