Kom forår, kom marts!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Kom forår, kom marts!

Post by xtiny »

Det var da allerede i sidste uge, så mor her gik amok i haven, og siden mukkebikken var til rep. Så GIK jeg også 8 km.

Hvad min ryg ikke kan lide, så nu har jeg ondt højere oppe i lænden, og den gør ondt med ondt. (De der vabler under fødderne gik hurtigt over- og jeg får vabler af ingenting!)
Ellers gik det da godt: Hænge tøj ud og få vasket.

Godt mukkebikken kom hjem, nu kører den igen stærkt. :lea:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Frieser9460 »

Yay!! Lækkert forårsvejr i dag med solskin og fuglekvidder!! :jeanie:

Så er det bare ærgerligt, at man er tvunget til at bruge det meste af dagen på et støvet kontor foran en computerskærm... :ehj:

Jeg må håbe, det gode vejr varer ved til weekenden, hvor min søster kommer, og vi skal arbejde med hestene. Selv om metrologerne truer med mere frost og sne... :plop:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kom forår, kom marts!

Post by misssophie »

pokkers! drivhuse over 10 m2 kræver både byggetilladelse, landzonetilladelse og nabohøring.
-noget der vil tage ca 10 uger.
oveni kommer 6-8 ugers lev.tid på drivhuset
det var så den sæson.....

nu fiser vi ud og kigger på et alm drivhus pp 9,9 m2 som vi kan få superhurtigt. desuden kræver det kun en såkaldt anmeldelse til kommunen,- det tager 2 uger

så må derefter vurdere om vi skal udvide drivhusbestanden til næste år eller om vi bliver tilfredse med et lille drivhus man ikke kan sidde i hvis der også skal være planter...

lort og røv og pis
Misssophie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by HeidiO »

Øv missophie, håber I finder et drivhus der kan bruges.
Mit drivhus er 9,9 kvm, og der er blevet plads til både plantebord og hyggestol.

Image

Og så er viben kommet, nu er det forår!
Heidi
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

misssophie wrote:pokkers! drivhuse over 10 m2 kræver både byggetilladelse, landzonetilladelse og nabohøring.
-noget der vil tage ca 10 uger.
oveni kommer 6-8 ugers lev.tid på drivhuset
det var så den sæson.....

nu fiser vi ud og kigger på et alm drivhus pp 9,9 m2 som vi kan få superhurtigt. desuden kræver det kun en såkaldt anmeldelse til kommunen,- det tager 2 uger

så må derefter vurdere om vi skal udvide drivhusbestanden til næste år eller om vi bliver tilfredse med et lille drivhus man ikke kan sidde i hvis der også skal være planter...

lort og røv og pis


Har du selv tjekket bygningsreglementet?
For det der lyder urealistisk.
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

misssophie wrote:pokkers! drivhuse over 10 m2 kræver både byggetilladelse, landzonetilladelse og nabohøring.
-noget der vil tage ca 10 uger.
oveni kommer 6-8 ugers lev.tid på drivhuset
det var så den sæson....

lort og røv og pis

Det kræver kun anmeldelse ikke byggetilladele, medmindre der er særlige lokalplaner eller byplansvedtægter, der siger noget andet.

Et mindre drivhus, en carport eller et skur på op til 35 m2 kan du opføre uden videre, såfremt det samlede areal af husets garager, skure, drivhuse, overdækkede terrasser og lignende bygninger ikke overstiger 50 m2.
bla bla bla
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Kontaktet kommunen? Lyder märkeligt, der er vel andre regler på landet?
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Pia »

Jeg har arbejdet indtil nu, kun afbrudt af et hurtigt smut til hospitalet med en kollega, der skulle den vej forbi.

Nu vil jeg snart i seng!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kom forår, kom marts!

Post by misssophie »

jeg har skam talt med kommunen... jeg fik at vide at under 10 m2 kræves der anmelselse,- over 10m2 kræves der byggetilladelse, samt landzonetilladelse

-men vi er også rigeligt dækket ind med bygninger af forskellig art her på matriklen som ligger i landzone

måske skal man bare knalde lortet op og skide på godkendelse.

INGEN kommer til at kunne se det ,- med mindre de er inde på matriklen og omme på bagsiden af gården.

-man bliver jo lidt anarkistisk med den lange ventetid på godkendelser...
Misssophie
Post Reply