Kom forår, kom marts!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kom forår, kom marts!

Post by aribeth »

Fin dag! Først fældede vi en masse buske og ting i haven. Rohdondendroner fjernet, nu kan jeg se mit hus!

Så besøgte vi min søde mormor på 96, hun har fået konstateret mavecancer, i fredags troede vi hun skulle dø på sygehuset, i mandags kom hun hjem og sidder oppe i en stol om dagen. Hun kunne slet ikke tåle det IV-medicin hun fik. På trods af diagnosen som terminalpatient, så har hun det godt, men nu er hun for alvor blevet gammel.
Der bliver arrangeret pasningsorlov blandt familiemedlemmer og så tager vi pasning på skift...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Frieser9460 »

Det gør mig ondt med din mormor, Udlandet. Det er dejligt, at hun har det godt efter omstændighederne, men kræft er altid noget møg, uanset om det rammer ung eller gammel.

Jeg har brugt det meste af formiddagen i dag på hestene og hunden, og derefter var jeg til påskefrokost hos en kollega.

Da jeg kom hjem, stod den på mere heste og hund... og så har Bo og jeg hygget os med en film... som vi dog ikke så færdig, fordi den simpelthen bare var for kedelig. Lige om lidt er det sengetid...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Frieser9460 wrote:Det gør mig ondt med din mormor, Udlandet. Det er dejligt, at hun har det godt efter omstændighederne, men kræft er altid noget møg, uanset om det rammer ung eller gammel.

Jeg har brugt det meste af formiddagen i dag på hestene og hunden, og derefter var jeg til påskefrokost hos en kollega.

Da jeg kom hjem, stod den på mere heste og hund... og så har Bo og jeg hygget os med en film... som vi dog ikke så færdig, fordi den simpelthen bare var for kedelig. Lige om lidt er det sengetid...

Ikke min mormor, min mormor er bare 95...
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

aribeth wrote:Fin dag! Først fældede vi en masse buske og ting i haven. Rohdondendroner fjernet, nu kan jeg se mit hus!

Så besøgte vi min søde mormor på 96, hun har fået konstateret mavecancer, i fredags troede vi hun skulle dø på sygehuset, i mandags kom hun hjem og sidder oppe i en stol om dagen. Hun kunne slet ikke tåle det IV-medicin hun fik. På trods af diagnosen som terminalpatient, så har hun det godt, men nu er hun for alvor blevet gammel.
Der bliver arrangeret pasningsorlov blandt familiemedlemmer og så tager vi pasning på skift...

Hvor jeg dog bare föler med dig. Det er ikke i orden at få kräft i den alder (Heller ikke i den alder) Har man din mormors alder skal man bare vågne op og väre död! Pasnings orlov :askepot: Det vil i aldrig fortryde, det giver så meget selvom det er et trist grundlag.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Bowling og påskebord :askepot:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Frieser9460 »

UNDSKYLD, Udlandet. Jeg fik blandet rundt på dig og Kathrine på en eller anden måde. Det er jeg ked af.... Men det gør mig selvfølgelig lige så ondt for Kathrine.

I dag har jeg startet dagen ud med heste og hund, hvorefter Bo kom hjem med rundstykker, den skønne mand. :elsk:

Nu har vi fået rundstykker og kaffe, og lige om lidt skal jeg have ordnet hos marsvinene, og derefter kører vi en tur på Bratskov for at se påskeudstilling.

I eftermiddag står programmet på en tur i hundeskoven med Basil, og så skal Jack og jeg lige prøve et par enkelte små øvelser fra jorden, og Stuntman skal introduceres for sadelunderlaget igen. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Pia »

Vi har tilbragt formiddagen i Fjord og Bæltcenteret i Kertemnde (Virkelig hyggelig by!)
Ungerne har klappet på krabber og søstjerner - og fået våde bluser.

Nu ligger 'drengene' i soveværelset og småslumrer til en film om hajer, Signe danser på værelset og jeg 'skriver bachelor' (læs. laver overspringshandlinger)

I aften tror jeg at jeg vil tage de indledende tiltag mod at gøre min 4 års ryttervant! Nu er hans krop rettet og i tip top form, tænderne er ordnet og der er ikke flere undskyldninger :-)

Så i aften vil jeg, se om jeg kan lære ham, at indparkere og stå ved en skammel.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Intunia »

Jeg har simpelthen været så ond så ond ved hestene i dag.
Jeg har fodret hoppen uden at give de to herrer noget. De behøver nemlig ikke kraftfoder, men må nøjes med hø og halm.
Efter 5 mislykkedes forsøg på at tiltuske sig hendes foder, fattede de det og gik tilbage til høet med sådan et " hvorfor fanden får vi ikke noget" udtryk! :hhansen:
Det er nu dejligt med sådan nogle søde krikker, man ikke behøver at binde op, eller isolere bare fordi man skal fodre en hest.
bla bla bla
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Pia »

Pony lærte indparkering og stå pænt ved skammel, mens jeg rendte op og ned.
Han er en kvik lille sag.

-og bestemt modtagelig for bestikkelse i form af gulerødder.

I dag skal han lære at stå 'alene' mens jeg sadler ham op. (Dvs. uden at være bundet og midt i ridehuset)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Ane »

Æv med din mormor Aribeth - men fantastisk med pasningsorlov. For fanden hvor jeg stadig savner min farmor -man skal huske at elske dem rigtig meget mens man har dem.

Lyder godt med den pony Pia - altid sjovt at følge tilridninger synes jeg. Jeg var i skoven i forgårs på søde Regina. Er bare så glad for hende og hendes temperament. Selv om vi lige havde en 'jeg løber lige ind i skoven' krise den anden dag da jeg havde hende i snor. Der kom en cyklist snigende og hun blev bange. Så er hun 'tilbage' hos mig lynhurtigt og slapper af.

I går holdt vi påskefrokost med 10 børn og 16 voksne.. totalt hyggeligt, og i dag har jeg været nede hos Liv og ride :elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply