Kom forår, kom marts!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kom forår, kom marts!

Post by HeidiO »

Sikke en fantastisk morgen. Solskin fra en skyfri himmel.
Vi har været tidligt oppe og i haven, nu er der klippet stauder ned og fjernet et par grene på nogle træer.
En tur på planteskolen har vi også nået, så nu er der fine tulipaner i vasen sammen med nogle magnolia grene fra haven.

I aften er vi inviteret til mad hos min mor og pap.

Rigtig god søndag derude.
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Pia »

Jeg har longeret min pony, igen i dag var han bare så sød.

Jeg overvejer at sende hestene en måned i træning, så har jeg god samvittighed til at få lavet den opgave... Den unge skal bare fortsætte med tilridningen. Den anden kunne så komme med og blive redet mere jævnligt, ved samme lejlighed.

Uf, det er svært synes jeg, på den ene side vil jeg så gerne selv, på den anden har jeg bare ikke tid til noget, den næste måned og nu er han endelig kommet i gang og han virker bare så topmotiveret. Desuden vokser han ikke pt, det vil jeg gerne udnytte.

*Aargh*!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Stimata Doamna »

Min datter var i begyndelsen af marts udtaget til et skolehold, der var i Alicante til et stævne - tre skoledage og en weekend. I ugen op til påskeferien fik hun en seddel med hjem om, at vi skal aflevere en fraværsseddel for nogle timer i de tre dage, hvor hun var fraværende. NOGLE timer, ikke alle timer. Er det normal opførsel for en skole? Jeg mener... Hvor svært kan det være, at den lærer, der organiserede turen (og det kan der så også skrives et langt indlæg om, men jeg skal spare jer for det...), giver besked til de berørte lærere og eller counsellors (en person, der er ansvarlig for at følge en årgang)??

Jeg har faktisk lyst til bare at skrive lige netop dét til inspektøren, men synes jo heller ikke, at datterens skal have en sveder pga. den manglende fraværsseddel...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Stimata Doamna wrote:Min datter var i begyndelsen af marts udtaget til et skolehold, der var i Alicante til et stævne - tre skoledage og en weekend. I ugen op til påskeferien fik hun en seddel med hjem om, at vi skal aflevere en fraværsseddel for nogle timer i de tre dage, hvor hun var fraværende. NOGLE timer, ikke alle timer. Er det normal opførsel for en skole? Jeg mener... Hvor svært kan det være, at den lærer, der organiserede turen (og det kan der så også skrives et langt indlæg om, men jeg skal spare jer for det...), giver besked til de berørte lærere og eller counsellors (en person, der er ansvarlig for at følge en årgang)??

Jeg har faktisk lyst til bare at skrive lige netop dét til inspektøren, men synes jo heller ikke, at datterens skal have en sveder pga. den manglende fraværsseddel...

Det lyder bare helt idiotisk, ret kommunalt.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Kender i det: Bogen er snart slut, panikken over at skulle undväre de mennesker man lige har lärt at kende så godt. Kender i det ikke, så läs Ravns føde af Hanne Reintoft!

http://www.litteratursiden.dk/anmeldels ... e-reintoft
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Mia »

Stimata Doamna wrote:Min datter var i begyndelsen af marts udtaget til et skolehold, der var i Alicante til et stævne - tre skoledage og en weekend. I ugen op til påskeferien fik hun en seddel med hjem om, at vi skal aflevere en fraværsseddel for nogle timer i de tre dage, hvor hun var fraværende. NOGLE timer, ikke alle timer. Er det normal opførsel for en skole? Jeg mener... Hvor svært kan det være, at den lærer, der organiserede turen (og det kan der så også skrives et langt indlæg om, men jeg skal spare jer for det...), giver besked til de berørte lærere og eller counsellors (en person, der er ansvarlig for at følge en årgang)??

Jeg har faktisk lyst til bare at skrive lige netop dét til inspektøren, men synes jo heller ikke, at datterens skal have en sveder pga. den manglende fraværsseddel...


Jeg synes, at du skal skrive til inspektøren. Jeg var ude for lidt det samme på min handelsskole, jeg blev udtaget til en EU-ungdomskonference, hvor vi blev lovet at vi ikke fik fravær for de dage vi var væk. Men det gjorde vi så, da vi var kommet hjem igen.
Der blev sendt brev til inspektøren, og det vores "fravær" blev slettet igen.

Jeg har været til påskefrokost med familien, og det var bare så hyggeligt, som altid. Vi sluttede af med en omgang Trivial og en et par øl. har nu en skøn familie :elsk:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Frieser9460 »

Dejlig påskesøndag i dag!! :jeanie:

Først op og hygge med mulerne på folden - Jack kommer allerede løbende som en lille hund, når han ser mig. :elsk: Og han forstår at sætte lidt "fut i fejemøget" på folden. Det er længe siden, jeg har set Falle lege så meget, som han har gjort de sidste par dage.

I morgen skal vi ud på vores første gåtur sammen... bare en lillebitte en, men jeg glæder mig alligevel og er spændt på, om han stadig vil være lige så cool, som han har været hidtil.

Der ud over har jeg trænet og gået tur med Basil og drukket eftermiddagskaffe på plejehjemmet hos svigermor... og her i aften var Bo og jeg så en tur i biografen, hvor vi så "Les Misérables". Rigtig flot musical, selv om jeg ville ønske, de for størstedelens vedkommende havde valgt nogle skuespillere med lidt større sangstemmer.

Lige om lidt vælter jeg omkuld i min seng... jeg er trææææt. Men det har været en god dag. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kom forår, kom marts!

Post by misssophie »

sikke dog en masse energi man kan få af lidt ferie!

der er både ordnet en boks, et ponypalads, savet paller i stykker, ryddet op i jernbunken, lavet et ande-hus, været i bad, og om lidt skal der gås med hunden...

og sikke et flot vejr! 10 grader hos os...
Misssophie
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom forår, kom marts!

Post by udlandet »

Er fuldständigt färdig efter en lang dag på loppe. Men 1300 for en bunke gammelt "skidt" Men jeg kan oplyse at Madam blå og sölvfade er ut! Helt nye grimer også!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Kom forår, kom marts!

Post by Pia »

Jeg kan godt lide sølvfade :)
Post Reply