Ponyopførsel

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Ponyopførsel

Post by MetteboDeluxe »

Timmi vil gerne have endnu en pony og søger nettet tyndt. Vi er enige om ( :peg: ) at det ikke skal være nu, men selvfølgelig må hun søge og drømme.

En af dem hun har fundet kiggede jeg så lidt nærmere på i dag, og den har en meget mærkelig opførsel.

http://www.hestegalleri.dk/video/divers ... rst_se_den

Den springer fantastisk, men bukker jo åbenbart noget nær konstant. Men syntes den opfører sig sært. Hun har jo åbenbart fået den lært at spark=bukkespring og afsidning=ro. Dygtig pony... Eller noget :skoer:

Den er kun 7, og pigen har haft den 3 år ser det ud til eller i hvert fald fra den var 5. Der er en der kommenterer på en af videoerne at hun kendte den som ung og der var den så sød og rar. Så det må jo kunne aflæres igen.

Hvad ville I gøre med sådan en pony? Kunne den nogensinde blive velegnet som børnepony?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ponyopførsel

Post by annetteB »

jeg gad slet ikke købe sådan en pony, hvadenten det var noget fejlindlært eller det er fordi den reelt har smerter. Hvorfor købe sig til problemer, når man kan få dem gratis?
-poogift

Hvis jeg allerede havde den og den opførte sig sådan mere eller mindre konsekvent, så ville jeg overveje at få den hakket og lagt i dybfryseren, simpelthen fordi udredning hos dyrlæge ville koste mere end ponyen var værd.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ponyopførsel

Post by annetteB »

Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ponyopførsel

Post by MetteboDeluxe »

Vi skal heller ikke have den (eller andre fine ponyer til 15000 :linski: ). Jeg tænkte bare på, hvorfor den gør som den gør?
Der er en masse videoer med den, hvor den både går fint og springer som en fugl.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ponyopførsel

Post by annetteB »

umiddelbart ligner det noget tillært - rytteren ser ud som om hun forventer at det vil ske, når hun lægger schenklerne lidt tilbage og hakker til den. Bemærker at hun har taget stigbøjlerne af fra starten.
Så måske hvis man undlod de der "ponyspark" så ville ponyen lade være at bukke?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ponyopførsel

Post by Frieser9460 »

Jeg tænker, at der umiddelbart er to muligheder; enten er der tale om tillært adfærd (og det kunne faktisk godt se sådan ud), eller også er der simpelthen noget, der generer eller gør ondt på ponyen.

Personligt ville jeg ALDRIG turde prøve kræfter med sådan en pony, for jeg er en kylling og ville helt sikkert ikke have modet til at "tage kampen op" med uvanen, hvis der ikke var en fysisk årsag, som kunne løses med kiropraktor eller massør.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply