Reformer på det sociale område

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Reformer på det sociale område

Post by Frieser9460 »

Jeg har de sidste snart 7 år været medlem af Socialdemokraterne... men overvejer efterhånden meget seriøst, om de 450 kr. om året ikke kunne gives bedre ud et andet sted. For jeg er SÅ skuffet over den politik, vi ser fra regeringens side. Jeg kan slet ikke se noget solidaritet og social ansvarlighed i den... tværtimod!! Det er jo nærmest rendyrket borgerlig politik... og så kan det jo lige så godt være blå blok, der sidder og massakrerer det hele...

Der er åbenbart ingen steder, man kan sætte sit kryds nu om dage, hvis man virkelig tror på de gode, oprindelige socialdemokratiske værdier... SF er jo også med i regeringspolitikken, og Enhedslisten bliver - trods alt - for røde for min smag.

Og jeg forstår i øvrigt heller ikke den nye reform... Eller jo; jeg kan godt se, hvad det f.eks. er, man ønsker at opnå ved at sænke selskabsskatten. Når virksomhederne skal betale mindre i skat, har de jo teoretisk set flere penge at bruge til at ansætte flere medarbejdere og dermed formindske arbejdsløsheden... i en temmelig utopisk verden, altså. For sækning af selskabsskatten øger jo umiddelbart ikke antallet af ordrer og ej heller omsætningen i de enkelte virksomheder, og ekstra penge til flere medarbejdere nytter jo ikke noget, hvis der ikke tilsvarende bliver mere at lave i virksomheden, så man har noget at sætte de her nye medarbejdere til...

SU-reformen giver heller ikke megen mening. Et af regeringens helt store mål er jo, at der skal satses mere på uddannelse. Og det hænger da slet ikke sammen med, at man gør SU'en (som i forvejen er elendig og uattraktiv; især hvis man har etableret sig og har brug for at uddanne sig for at få nyt job eller lignende) endnu mere uattraktiv for de, som ønsker en videregående uddannelse.

Efter min mening var det langt bedre at se på de adgangskrav, der skal til for at komme ind på diverse uddannelser. Personligt går jeg mere ind for adgangspørver eller lignende, frem for det nuværende system, hvor man er 100% afhængig af sit gennemsnit fra ungdomsuddannelsen eller alternativt skal ud og have en erhvervserfaring, man ikke kan få pga. den høje ledighed osv.

Men jeg er jo selvfølgelig ikke politiker... så hvad ved jeg?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply