En samtale

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: En samtale

Post by misssophie »

jeg har desværre lige mødt sådan en person her i weekenden,- det var "her way, or the highway", det er totalt belastende...

sådanne personer har det med kun at ville tale med folk der giver dem ret i alt,- det er sjældent mig der er den person... livet er for kort til sådan nogle typer
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: En samtale

Post by Frieser9460 »

Åh, jeg kender godt den type mennesker... altså dem, der bare VIL have ret uanset hvad... og hvor kan de dog være belastende at diskutere med...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: En samtale

Post by Anja »

Well, jeg kan også godt blive lidt obsternasig på nogle områder og jeg virker garanteret pisse irriterende og arrogant hvis samtalen handler om meget alternative "behandlinger" eller meget religiøse overbevisninger :hhansen:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: En samtale

Post by 99E »

Anja wrote:Well, jeg kan også godt blive lidt obsternasig på nogle områder og jeg virker garanteret pisse irriterende og arrogant hvis samtalen handler om meget alternative "behandlinger" eller meget religiøse overbevisninger :hhansen:

Ditto... -poogift
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: En samtale

Post by Felis »

smukke-ped wrote:Kender I det....man taler med en person, man er ikke enige , og jeg/man kan mærke at det eneste, der betyder noget i samtalen, for modparten er at få ret, i alle holdninger og synspunkter?

:peg:



Ja, det kender jeg godt....men jeg vil så også sige, at i langt, langt de fleste tilfælde så er en vedholdende person også den er HAR ret :lol:

Og meget påfaldende er det også, at når sådan noget skal omtales kaldes det "holdninger og synspunkter", når det faktisk også i mange tilfælde ikke er et spørgsmål om holdninger og synspunkter, men om emner der findes et klart, dokumenteret svar på..


Selvfølgelig findes der emner der beror på den enkeltes private overbevisning/synspunkt, altså at nogen f.eks. er konservative og andre socialdemokrater..og der kan man jo godt blive enige om, at være af forskellig overbevisning, lige som det er forskelligt om nogen bedst kan lide Carlsberg eller Tuborg. :druk:

Men jeg har det nu sådan, at hvis jeg diskuterer et emne om et eller andet, så tænker jeg ikke "du får ret og jeg får fred" hvis det er et emne hvor vedkommende er forkert på den og det kan dokumenteres :fy: ....hvis jeg har ret vil jeg sgu også ha' det :hhansen:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: En samtale

Post by Annemaja »

Gu er det belastende.... For mig at se handler den spændende dialog ikke om at få ret men om at få mere viden :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: En samtale

Post by MetteboDeluxe »

99E wrote:
Anja wrote:Well, jeg kan også godt blive lidt obsternasig på nogle områder og jeg virker garanteret pisse irriterende og arrogant hvis samtalen handler om meget alternative "behandlinger" eller meget religiøse overbevisninger :hhansen:

Ditto... -poogift


x3, bortset fra det sidste... Jeg er ret åben for rigtig mange ting. Men jeg er temmelig påståelig :vader:
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply