Skyldner på adressen, må man det?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Skyldner på adressen, må man det?

Post by udlandet »

Jeg sidder og roder med en helvedes masse ordre, det er jo godt nok. Men vi har jo en masse skyldnere fra sidste år. Vi kan ikke sammenköre adresserne, men der er jo adresser der dukker op som genkendelige. Blandt andet en hvor der er bestilt i 5 forskellige navne. Jeg har så ringet og sagt at de ikke kan handle mere. Men nu er der flere der har bestilt i deres mands/kones navn fra andre adresser. Jeg ved ikke om man rent juridisk må nägte at sende til dem. Men hvordan havde i set på at i ikke kunne handle et sted fordi jeres mand skylder penge? Er det ok, eller?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by Lena »

Jeg tænker at man vel ikke er forpligtet til at handle med folk? Det vælger firmaet vel selv?
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by udlandet »

Lena wrote:Jeg tænker at man vel ikke er forpligtet til at handle med folk? Det vælger firmaet vel selv?

Jo, det er man vel. Men er det forkert ikke at sälge til der hvor den anden part skylder?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by misssophie »

jeg ville anse det som en mulig dårlig kunde, og lade være at sende flere varer til pågældende familie

-hvis konen ikke betaler,- gør manden det helt sikkert heller ikke...
Misssophie
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by Anja »

Jeg synes nu jeg har mødt flere par hvor den ene part godt kan finde ud af det men den anden kan ikke, det kan vel ske i parforhold hvor man har opdelt økonomi.

Lovmæssigt aner jeg ikke om du må, men hvis det bliver praktiseret i almindelighed, skal man da lige til at tjekke om udlejer er dårlig betaler inden man lejer et værelse hos pågældende.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by Felis »

Lena wrote:Jeg tænker at man vel ikke er forpligtet til at handle med folk? Det vælger firmaet vel selv?



Nej, det vælger et firma sådan set ikke selv, for når en vare er lagt ud til offentligt salg må man ikke umiddelbart stille en kunde dårligere end andre.

Medmindre en person er registreret dårlig betaler, så kan man godt.

Der er dog nogen der bruger, at såfremt andre personer på en adresse, end den der bestiller en vare, er registreret dårlige betalere, at de så nægter at levere en ydelse/vare..og det er ikke helt i overensstemmelse med loven, at nægte et salg på en formodning om en potentiel dårlig betaler.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by BeritH »

Det er korrekt at man ikke umiddelbart kan nægte salget, men man kan sætte betalingsbetingelsen til forudbetaling eller kortbetaling og voila - så er der ingen risiko.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by udlandet »

Laaang samtale med chefen i dag. Jeg havde ikke set ham siden 1 juni, så der var meget. Vi er helt enige om at skylder en, skylder adressen. Måske må man ikke göre sådan, men omvendt må man heller ikke bestille varer man ikke betaler. Og det er lusket, hvorfor ikke bestille i det navn man plejer...
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by udlandet »

June wrote:Udlandet ..

Registrerer I ikke via cvr nr hos jer ?

Hos os skal de opgive cvr nr og har de ikke deres eget så kan de ikke handle!

På den måde kan vi gennemskue om de handler i andres navn og interesse.

/June

Det er hovedsagelig private der handler- Vi har dog lige et firma på Als der skylder 10400 kr :mur: De reagerer så ikke når jeg kontakter dem. Men nu kommer der incasso på.
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Skyldner på adressen, må man det?

Post by hansi »

I mit/vores firma, kan der ikke bestilles varer/ydelser til adresser hvor der i forvejen skyldes for varer.
Betaler kunden ikke regningen, sendes rykker og så overtager et firma videre opkrævning.
Vi har en som skylder for ydelser i forbindesle med et projekt, som er på over 40 tusinde.
Vi sagde stop da den første regning ikke blev betalt. Desværre var der to andre firmaer, som ikke sagde stop, men fortsatte med at sælge ydelser til personen og dennes ægtefælle, hvilket har give de to firmaer kæmpe stor gæld
Post Reply