Facebook og Smartphone.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Har din mobil overtaget dit liv?

Poll ended at Thu 21. Feb 2013 01:19

Næ, jeg har bare en dødssyg en der ikke kan gå på nettet.
3
17%
Jeg gider overhovedet ikke at være på FB eller andet lignende.
2
11%
Nej, jeg har ikke tid.
1
6%
Jeg er en del på FB, og det er fint, fint.
8
44%
Jeg får godt nok brugt meget tid med at hænge ud på nettet.
2
11%
Jeg har FB åben hele tiden.
0
No votes
Jeg er total Netaholic.
2
11%
Jeg vil have min tlf. med i graven så jeg ikke misser noget vigtigt.
0
No votes
 
Total votes: 18

User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Facebook og Smartphone.

Post by Godzilla »

Det er ved at være lidt af en plage. Det er så nemt. Lige et tryk på skærmen og så er jeg på FB. Nu er den også begyndt at sige lyde, hver gang der er nogen der svarer på noget, som jeg har været inde på.

Jeg har jo flest dyrevenner på FB. Og sider med æsler som jeg gerne vil følge med i. Og derfor dukker der konstant noget op om mishandling af dyr. Jeg er ved at tude hver gang. Jeg åbner ikke film, og ser kun overfladisk på billederne, men de er der jo. Heldigvis kan man ofte gå ind og skrive under på nogle protester o.lign. og så er man da ikke HELT afmægtig. Og jeg vil jo egentlig gerne bidrage til at det bliver offentligt kendt at sådan noget sker, så der kan komme fokus på det.

Jeg afbøder det med at have liket nogle, som sætter super fede billeder ind og andre som deler en masse kunst. Det er rart at se på.

Men efterhånden synes jeg, at det næsten er blevet afhængighed. Jeg skal lige ind og se hvordan det gik med den eller den. Lige se hvem der har svaret på noget. Og så er der jo lige et flow af opslag, som lige fanger opmærksomheden. Kort sagt, så vælter FB ind i hovedet på mig, fordi jeg liiiiige skal...... (og det er jo så nemt med den Samsung Galaxy)! Det er faneme blevet et misbrug! :traet:

Men det er blevet MÅDEN at holde kontakt. Og det giver mulighed for at holde kontakt med en masse mennesker, som det ellers ville være nærmest umuligt at overskue. Og derfor kan jeg rigtig godt lide FB.

Strigler er så elendig på min telefon at det ikke er et problem, og aktiviteten er også mere behersket. Der er overvejende månedstråden at følge med i, så det er jo hurtigt overset. :linski:

Jeg synes at det er ved at udarte til et problem (nåe nej! UDFORDRING) at begrænse mig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Facebook og Smartphone.

Post by udlandet »

Jeg kan ikke rigtig stemme. Der mangler en: Min telefon kan gå på nettet, men det skal den ikke. Jeg er aldrig on-line på min telefon. Jeg ved slet ikke hvordan man gör, men det kunne jeg jo läre hvis de var. Men jeg er bare for at havne i afhängigheden. Jeg hörer også bare hele tiden bib fra ungernes telefonen (De er blevet bedre til at slå lyden fra, det er forbudt herhjemme) Jeg har ikke noget imod at folk er på altid, deres valg. Jeg ved at mange elsker at väre på, og det er jo fint, så länge det ikke stresser.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Facebook og Smartphone.

Post by Ane »

Jeg har tænkt meget over det. Har overvejet at slette min FB app fra telefonen. Så kunne man tjekke om aftenen fra computeren, men var ikke på hele tiden.

Blev ret inspireret af denne: http://www.wired.com/wired/archive/7.01/amish.html

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Facebook og Smartphone.

Post by aribeth »

Jeg er en smule netaholic... og tjekker gerne FB og strigler som det sidste inden jeg slukker mobilen og lægger mig til at sove.
Men jeg har slået notifikationslyde og den slags fra.

Og jeg KAN også godt undvære Facebook og strigler og den slags i et par dage hvis jeg er på seminariet eller sådan noget fx. Eller som igår hvor jeg ikke var på hele dagen.
Men det er næsten for nemt når det ligger på mobilen... jeg har også overvejet at slette FB-appen...
Raxacoricofallapatorius
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Facebook og Smartphone.

Post by sinesmølf »

jeg vidste slet ikke man kunne slå de beskeder fra. Det vil jeg få gjort.

jeg har først lige fået smart phone, og syntes mest de beskeder er irreterende, så bliver man jo nød til at kigge. Jeg bruger modsat katrine meget tid på FB når jg er i skole, ofte til at tale med dem der sider to borde væk :skoer:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Facebook og Smartphone.

Post by Felis »

Den mobiltelefon jeg har nu, har jeg haft i 2 måneder og jeg går ikke på nettet med den.

Forleden dag brugte jeg den for første gang til at ringe op fra og jeg har endnu ikke sendt en SMS fra den.
Jeg bruger en telefon til nødvendige opkald og beskeder..ellers ikke.
Kunne aldrig drømme om, at ringe til nogen kun for at hyggesnakke

Så nej, det er ikke mobiltelefon der styrer noget som helst her, det gør jeg suverænt kun selv ;-)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Facebook og Smartphone.

Post by stardancer »

Jeg har stemt: Jeg er en del på FB, og det er fint, fint. I mangel af bedre mulighed.

Fordi jeg har en smartphone men den er simpelthen så skod til at gå på nettet med :mettebo: Den er faktisk generelt temmelig skod :mur:

Ofte kan jeg sagtens gå på dmi og tjekke vejret (gør jeg jævnligt) eller læse på diverse fora (gør jeg sjældent, det tager sgu for lang tid at indlæse siderne!) men vil jeg i samme ombæring tjekke facebook, kan jeg 95% af tiden ikke få lov til dét - den henter simpelthen bare ikke siderne, kun den blå bar øverst :mur:

Så jeg bruger sjældent min mobil til andet end sms, opkald og tage billeder med. Fik jeg sagt at jeg ønsker mig en ny smartphone :ehj:
/Sofie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Facebook og Smartphone.

Post by misssophie »

hader at være på nettet på smartphone,- det er meget lettere fra computeren.

jeg bruger kun mobil til billeder, nødvendig snak og sms-er.
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Facebook og Smartphone.

Post by Pia »

Jeg bruger mest min smartphone til at tage billeder med og så lige tjekke nyheder i ny og næ.

Fb, her og andet surfen rundt sker fra iPad eller Mac.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Facebook og Smartphone.

Post by MinnaN »

Jeg bruger min mobil til FB, spil og alt det andet. Strigler bliver tjekket hjemmefra, smmen med andre websider.

Jeg har slået notifikationer fra og har ikke FB-appen, men bruger nettet på min mobil til det. Det er hurtigere for min tlf.

Så jeg har: Den med at FB og det er fint-fint.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply