Jaaaa - Det er Februar!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by HeidiO »

Hvad sker der for siden her?

Jeg har efterhånden ret ofte svært ved at få forbindelse, får besked om der ikke kan oprettes forbindelse...
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Stimata Doamna »

Vi kørte en venindes hest på dyrehospitalet sidst på eftermiddagen. Den har fået et slag på øjet eller fået noget i øjet og har gnedet sig så voldsomt, at der er sket skader på hornhinden. Pupillen er kramper sammen, og hesten har ondt. Den almindelige dyrlæge har været ind over, men det blev ikke rigtig bedre. Derfor beslutningen om en indlæggelse. Det er for tidligt at sige noget om synssans's, men det kan bestemt ikke udelukkes. Stakkels lille Sok!

Ellers en dejlig dag - snevejrsdag :traet:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Frieser9460 »

Sikke en dejlig dag det er i dag... åh uh åh åh!! :jeanie:

Jeg har tilbragt størstedelen af min weekend i Fell ponyernes tegn... og tilsyneladende fundet kuren mod min angst/nervøsitet/usikkerhed: Hesten skal bare være lille nok!!! :hhansen:

Jeg har i løbet af weekenden redet 2 forskellige Fell ponyer; en hoppe i går og i dag en vallak oppe i Frederikshavn, og hoppen i går stejlede med mig og vallakken lavede et par små buk (han var ellers SUPER sød og nok noget af det mest cool, jeg nogensinde har siddet på, men jeg tror, der var noget, som generede ham) OG JEG BLEV SLET IKKE DET MINDSTE BANGE!!! :jeanie:

I det hele taget var jeg totalt vild med de der Fell ponyer; de var de sødeste og mest godmodige væsner og meget rolige og omgængelige. :elsk:

Der er vist ingen tvivl om, at det er sådan en pony, jeg skal have.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by stardancer »

Stimata Doamna wrote:Vi kørte en venindes hest på dyrehospitalet sidst på eftermiddagen. Den har fået et slag på øjet eller fået noget i øjet og har gnedet sig så voldsomt, at der er sket skader på hornhinden. Pupillen er kramper sammen, og hesten har ondt. Den almindelige dyrlæge har været ind over, men det blev ikke rigtig bedre. Derfor beslutningen om en indlæggelse. Det er for tidligt at sige noget om synssans's, men det kan bestemt ikke udelukkes. Stakkels lille Sok!

Ellers en dejlig dag - snevejrsdag :traet:


Av det lyder også ubehageligt for hypsen :-o

Kom til at tænke på det år jeg var på Stutteri Conradineslyst, hvor konen var kørt hjemmefra og jeg så blev hentet ned til stalden af en af de ansatte - en af hopperne havde flået/slået sig over det ene øje så der hang en v-formet hudlap ned over øjet og man kunne se øjenæblet bevæge sig i såret:opkast:

Kunne selvf. ikke få fat i konen, så ind med krikken og så ringe til dyrlægen som kom hurtigt og fik bedøvet den så vi kunne få det vasket og syet sammen igen. Jeg blev så sat til at stå med hoppens hoved på min skulder og støtte mens dyrlægen syede og fåårk hvor er sådan en sovende hest tung :minna:
Så kom konen hjem da vi var næsten færdige, og kørte direkte ned til stalden da hun jo kunne se dyrlægens bil holde der. Der gik forresten små 6 år før hun fandt ud af hvordan skaden var sket, det skete nemlig igen mens hun så det og viste sig at være porten til løsdriften so mlige akkurat var lav nok til at hvis de kastede hovedet op når de stod der så knaldede de hovedet op i brædderne og slog hul.

Det var faktisk lidt pudsigt for begge gange der var skader mens jeg arbejdede der var jeg alene, første gang var det med øjet , anden gang var den morgen var parret kl 4 om morgenen var taget på ferie sydpå og jeg kom i stalden kl 7 til en galoperende hovbyld hos en vallak, som fik skåret hul af smeden og så stod den ellers på bad i sæbespånegrød 3 gange dagligt. Den vallak havde så generelt dårligt hove så den endte med at få sko med såler på for at skåne futterne.
/Sofie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Stimata Doamna »

Jep, sådan en sovende hest vejer godt til! Patienten har fået fjernet den del af hornhinden, der allerede var gået til. Pupillen er tilsyneladende ved at åbne sig, men foreløbig står den på mørke og isolation for at holde ham i ro :ked:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by aribeth »

Vi fortsætter sygsomsbølgen... Milo med skoldkopper og for at gøre det ekstra sjovt, så har han også diarré....
Mor er træt...
Nårh ja, Max hoster og er hæs...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Frieser9460 »

God bedring med drengene, Kathrine.

Jeg sidder hjemme og arbejder i dag... godt tanket op med kaffe og lidt lækkert. Havde en vanvittig hovedpine i morges, så blev nødt til at tage et par piller og lægge mig igen, men formåede heldigvis at få så meget styr over hovedpinen, at jeg et par timer senere kunne stå op og arbejde herhjemme fra.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by udlandet »

Det er jo underligt, solen skinner :respekt:
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by sinesmølf »

I morgen er det første marts og tager jeg til indien i 17 dage. Jeg glæder mig for vildt, men har det godt nok blandet med at være væk fra ungerne så længe.

jeg glæder mig :jeanie: :jeanie: :jeanie:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Annemaja »

Jeg glæder mig over en fridag, at have været tidligt oppe og få mit plejebarn afsted til skole, lufte hunde, fodre hestene, lukke dem ud og ordne stald, at sove lidt længere og stadig have en masse dag tilbage, at Ane vil have Beethoven, at jeg har en sød kæreste og en dejlig familie og de bedste venner..... :jeanie: :jeanie: :jeanie:

Og så lige fri de næste 3 dage også, inden jeg tager 3 dage til Norge med jobbet :hhansen:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply