Fantastiske Flacki

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Fantastiske Flacki

Post by MetteboDeluxe »

I dag er det nøjagtigt 4 år siden Flacki kørte ind på gårdspladsen og blev Timians pony.
For dem der ikke kender hans forhistorie blev han købt af Enggården (en rideskole ved Århus) da han var 3 år. Her gik han så som elevhest i 13-14 år indtil rideskolen lukkede og to familier købte ham som delepony til deres mindste døtre.

I 2009 ledte jeg så efter en pony til min dejlige datter og den ene familie henvendte sig. Jeg er dem evigt taknemmelig. Den ene families yngste ville gerne have en bedre pony og den anden var kørt lidt træt i ponyer (som jeg husker det). Moren, jeg snakkede med mente, de havde den perfekte pony til min da 5 årige datter, og Timian (min datter) var helt enig. Da vi kørte hjem efter at have prøvet Flacki spurgte hun "Moar, behøver vi se på flere ponyer?" (Hun var jo belært om hvor vigtigt det var at se på mange forskellige). Jeg sagde, at det behøvede vi ikke, hvis hun havde bestemt sig. På det tidspunkt havde vi set 5-6 stykker. "Så vil jeg godt have Flacki!"

Vi købte Flacki for at være måske 25 (da familierne ikke vidste hvor gammel han var, da rideskolen købte ham), men det viste sig han var 18. Man har lov at være heldig.

Han har været fræk, men kun på den gode måde. Som at spise græs med en dybt koncentreret stævnerytter osv osv. Men han har aldrig været farlig, tværtimod har han passet så godt på sin lille ponypige. Det første lange stykke tid var han ikke meget for at galopere med hende, og nægtede blankt uden sadel. Der var ingen tvivl om, at han syntes hendes balance var for dårlig til den slags.

www.youtube.com/watch?v=023DoM1FipA

En video med en lillebitte Timmi og en temmelig doven Flacki. Jeg har forsøgt at beskære den, men ellers springer I bare over de sidste billeder. Det er bare gentagelser.

Hun har startet en del på ham, og som regel endte de i den sidste del af feltet. Men ind i mellem fik hun styr på ham, og for tiden går det fremad med stormskridt. Til deres sidste stævne fik hun en 2. plads med 68% i LD1 ud af 16 ryttere.

Timian er endelig blevet stor nok til at blive taget seriøst (i følge Flacki) og han har fået sin anden ungdom. Det er lige før hun ikke kan bremse ham i trav, de arbejder med shenkelvigninger og bliver med lidt held LBdressur klar i løbet af året. Energien er der (endelig), nu er det bare stabiliteten og hendes teknik der skal arbejdes med. Han er blevet så smart at se på, at folk spørger mig om hun har fået en ny pony.

www.youtube.com/watch?v=_cYiiVNLdGc

Og de springer bedre og bedre

www.youtube.com/watch?v=8M35LJ2WWSQ


Vi er så glade for ham, og han skal aldrig herfra. Når hun engang overhaler ham bliver han hos os som hygge/køre/kramme pony og jeg har veninder der står på spring for at låne ham til deres små piger.

Jeg har lavet den her video til ham. Mit første forsøg med den slags, og jeg blev grebet lidt af det pladdersentimentale. Men jeg mener hvert ord i den.

www.youtube.com/watch?v=J2DYwZZaIMc

Bedre pony kan ingen ponymor nogensinde finde. Tak for de 4 år Flacki. Jeg glæder mig til de næste mange år.


Har også lavet indlægget på HN, men I må undvære billederne. Forkert computer. I dag fejrede vi det på rideskolen med muffins og karameller til ungerne og rugbrød og gulerødder til Flacki. De skulle springe i dag og han var fuldstændig flyvende. Fantastiske elskede dejlige Flacki :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Fantastiske Flacki

Post by Mia »

Dejlig pony :-) Og synes det er rigtig pæn ridning din datter viser. :askepot:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Fantastiske Flacki

Post by 99E »

Alle børn fortjener en god pony! :elsk:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Fantastiske Flacki

Post by Ane »

skøn pony- og han ser fantastisk ud efter han er blevet slank!!!

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Fantastiske Flacki

Post by Lena »

Hvor er de søde......
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Fantastiske Flacki

Post by Stimata Doamna »

:elsk:

Kan det blive ret meget bedre? Og kan det siges ret meget bedre (pladdersentimentaliteten længe leve!)? I har været heldige at få lov til at blive Flackis familie :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Fantastiske Flacki

Post by aribeth »

Søde Flacki og Timmi!
Raxacoricofallapatorius
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Fantastiske Flacki

Post by MetteboDeluxe »

:elsk: Tak alle sammen
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Fantastiske Flacki

Post by Kokjo »

Jeg kneb en tåre over den sidste video :elsk: , meget mere behøver jeg vidst ikke skrive...
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Fantastiske Flacki

Post by Frieser9460 »

Åh... det er da nogle fine videoer. Og heldige Timian, at hun har en pony som Flacki. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply