Ferie... selvom vi ikke har råd...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by aribeth »

Jeg vil til Berlin i år... på et eller andet tidspunkt... nok når eksamen er overstået (kryds lige fingre for at det går smooth og min hjerne vender tilbage fra grøntsagstilstanden i god tid inden)

Måske kan vi være heldige at leje en billig lejlighed gennem Kelds job, men hvis nu ikke vi kan, så hvor er der godt og billigt at bo med to små børn på 4 og 1½?! Og man skal kunne have bilen med for vi kører derned....

Berlin skulle være børnevenlig ferieby har jeg hørt... hvad skal man se med ungerne?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by BeritH »

aribeth wrote:Jeg vil til Berlin i år... på et eller andet tidspunkt... nok når eksamen er overstået (kryds lige fingre for at det går smooth og min hjerne vender tilbage fra grøntsagstilstanden i god tid inden)

Måske kan vi være heldige at leje en billig lejlighed gennem Kelds job, men hvis nu ikke vi kan, så hvor er der godt og billigt at bo med to små børn på 4 og 1½?! Og man skal kunne have bilen med for vi kører derned....

Berlin skulle være børnevenlig ferieby har jeg hørt... hvad skal man se med ungerne?


Bare hold dig fra skoforretningerne for så er det satme ikke billigt at besøge Berlin mere :wow: :wow:

Jeg synes Berlin er hyggelig, men hvor børnevenlig den er ved jeg ikke lige. Jeg har ikke været der med børn, så det er ikke noget jeg har kigget efter.

Vær opmærksom på, at der er noget med et eller andet certifikat til bilen (forurening eller noget) der afgør, hvad det koster at have den med. Det ved Misssophie meget mere om :-)

Jeg synes at Saxenhausen var spændende at besøge, men det er nok ikke lige et sted at have børn med, og alt andet lige, så er man sgu noget tummelumsk i hovedet, når man kommer ud derfra og skal fordøje indtrykkene.

Berit
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by misssophie »

Berlins zoo er den bedste zoo jeg har set

den botaniske haves drivhuse er ekstremt flotte og spændende,- også for børn er jeg sikker på

umveltplakette til bilen kan købes halvdyrt i dk hos fdm.
dog har fdm ikke altid styr på hvilke biler der er "rene" nok til at få det rette stempel.
-alternativt kan man få plaketten på den anden side af grænsen, og det har helt styr på reglerne.

dog synes jeg at i skal undersøge først hvor "grøn" jeres bil er,- det er ikke sjovt at skulle køre ind i Berlin og risikere en bøde fordi bilen ikke er grøn nok...
læs evt. mere om det på nettet.
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by Ane »

find noget at bo i i Friedrichshain eller Prenzlauerberg - det er fede børnevenlig område. Det tidligere vestberlin er mange steder rigtig kedeligt, der ender mange pakkerejsende og det er :traet:

Der er mange fine steder når man har børn med, en pige jeg kender skrev denne guide: http://24rejser.dk/guide/berlin-i-boernehoejde/

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by 99E »

Jeg vil til Island. Dase i den blå lagune. Kramme nogle islandsheste. Sådan noget.
Måske i påskeferien. Vinterferie bruger vi ikke på "min" nye skole. Men vi har fastelavnsfri HELE mandag den 11. februar. :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by LoneR »

Naturhistorisk Museum - det vil Max garanteret synes er vildt spændende. det er dinoer, fossiler, skeletter, dioramaer og meget mere, http://www.berlin-guide.dk/index.php?op ... &Itemid=56
http://www.naturkundemuseum-berlin.de/.
Zoo er også god, og stor - man kan nemt bruge lang tid derude.
Børnetips: http://www.berlin-guide.dk/index.php?op ... &Itemid=11

Hvis man bor udenfor centrum kan man finde gode steder, der er billige, med morgenmad osv -


jeg skal heldigvis til Italien lige om lidt. Også i bil, på delvis vandreferie i påsken - åh, det blir skønt.
Min søster har lejet en billig lejighed via jobbet, så vi skal afsted 3 søstre sammen - yay!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by LoneR »

User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ferie... selvom vi ikke har råd...

Post by aribeth »

Tak for info... jeg har hørt at Prenzlaurberg var stedet vi skulle se efter lejlighed/hotel....

Jeg snakker lige med min svoger også... de har været i Berlin 4-5 gange det sidste år!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply