Dansk bank?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
loo1
Posts: 19
Joined: Fri 11. Jan 2013 23:19

Dansk bank?

Post by loo1 »

Hvad synes i om den ordning dansk bank har indført?
Her finder du DK bedste udvalg af Billig Rideudstyr
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Dansk bank?

Post by Pia »

Jeg ved ikke, men hvad synes du?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dansk bank?

Post by aribeth »

Raxacoricofallapatorius
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Dansk bank?

Post by Deerhunter »

Eksemplet med Danske Banks opførsel er bare tydeliggørelsen af forvekslingen mellem liberalisme og grådighed. I Danmark har liberalisme snigende afløst hensynet til samfundets individer med uhæmmet egoisme.

Først redder de danske skatteydere røven på bankerne. Siden fortsætter samme bankdirektioner med at forgylde hinanden selv om de styrer samfundets væsentlige funktioner mod afgrunden. Det gør de med politikerne samtykke uanset partifarve, for nu har egoisterne fået blod på tanden. Idioterne betaler jo uanset hvad, for fakta sløres med højtravende retorik. Politikere må være en særlig slagt mutanter siden de ikke gennemskuer skuespillet.

”Den der har midlerne har forpligtelsen” lyder en af hjørnestenene i liberalismens tankegang. Det betyder at enhver handling nøje skal afvejes med påvirkningerne af det omgivende samfund, fordi solidaritet er det eneste middel til at sikre individets handlefrihed. Der har politikerne for alvor fejlet. Det tænker kun på meningsmålinger. Det er de folkevalgt politikerenes fornemmeste opgave også at varetaget deres modstanderes interesser, ellers smuldre samfundets sammenhold.

Man kan ikke lovgive mod simpel dumhed, inkompetence, snæversynethed, synlig opblæsthed og magtbegær. Kunne man det, var samtlige parlamentarikere kriminelle.

Hvem bestemmer den udviklingen i Danmark. Folket eller bankerne?
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dansk bank?

Post by Intunia »

Folket?, haha hvor er du sjov!
Det er vist længe siden, at man kunne sige det.

I går læste jeg denne artikel:
http://www.information.dk/448550

Det imponerede mig lidt.
bla bla bla
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Dansk bank?

Post by Deerhunter »

Okay – jeg kan godt se jeg har udtrykt mig uklart. Må jeg formulere mig således:

Hvem skal bestemme udviklingen i Danmark. Samfundets individer eller bankerne?
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dansk bank?

Post by Intunia »

Det må være et hypotetisk spørgsmål, for reelt set har individet ingen magt, til andet end at sige fuck bankerne OG samfundet og skride ud i skoven!
bla bla bla
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Dansk bank?

Post by Deerhunter »

... eller emigrerer :atengstedt:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Dansk bank?

Post by Mia »

Nu er jeg måske lidt farvet, qua mit job - og nej jeg er ikke i Danske Bank, og kommer det heller aldrig.

Jeg er absolut ikke for, hvad de har gjort, men synes da kun godt om at en masse af deres gode kunder, vælger den bank jeg er i.

Men er I klar over hvad det egentlig koster en bank at have et cpr. nr med et par konti, ingen kredit eller lån netbank, og et visa/ dankort? Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg hørte det. Og så er spørgsmålet, skal alle ikke betale en lige del af det? Eller kun dem, der bruger banken mest?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Dansk bank?

Post by Godzilla »

Mia wrote:Men er I klar over hvad det egentlig koster en bank at have et cpr. nr med et par konti, ingen kredit eller lån netbank, og et visa/ dankort? Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg hørte det. Og så er spørgsmålet, skal alle ikke betale en lige del af det? Eller kun dem, der bruger banken mest?


Nej. Hvor meget?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply