Dansk bank?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Dansk bank?

Post by Mia »

Temmelig tæt på et 5-cifret beløb.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Dansk bank?

Post by 99E »

Intunia wrote:Det må være et hypotetisk spørgsmål, for reelt set har individet ingen magt, til andet end at sige fuck bankerne OG samfundet og skride ud i skoven!

Individer i grupper, derimod, de HAR faktisk indflydelse.

Det er ligesom hestetræning:
A step or two, then two or more - then more and more for longer and longer.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dansk bank?

Post by Intunia »

Deerhunter wrote:... eller emigrerer :atengstedt:

Med minde du emigrerer til en anden planet, får du svært ved at undgå bankernes globale kontrol.

Prøv at spol 52 minutter ind denne film og se hvorfor.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lEV5AFFcZ-s#!
bla bla bla
loo1
Posts: 19
Joined: Fri 11. Jan 2013 23:19

Re: Dansk bank?

Post by loo1 »

Det undre mig ikke at de andre banker følger med ?
Her finder du DK bedste udvalg af Billig Rideudstyr
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Dansk bank?

Post by annetteB »

så længe man SKAL have en bankonto for at få sin løn, børnecheck, dagpenge osv udbetalt - ja, så synes jeg sgu osse at den konto skal være gratis at have. -poogift
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Dansk bank?

Post by Ane »

Lige for at udkrystallisere, hvorfor jeg ikke deler regeringens skinhellige vrede over Danske Banks nye gebyrstruktur:

Politikerne skabte NemKonto for at strømline udbetalinger og spare administrationsomkostninger for det offentlige. For det ER dyrt at udbetale kontantbeløb ved skranker, også for kommuner og stat. Man besluttede helt bevidst at gøre det omtrent umuligt at være borger uden at have... en privat bankkonto, fordi der var penge at spare for staten på det.

I praksis sendte man regningen for at administrere kontante udbetalinger videre til bankerne. Som (forudsigeligt nok) sender den videre til borgerne.

Og SÅ bliver politikerne pludselig knotne og vil have, at det arbejde, som de selv syntes var for dyrt at lave, det må bankerne fandme lave "gratis" (som er et andet ord for at "skjule de reelle omkostninger ved at omkræve dem på andre, mindre gennemskuelige måder").

Det er ærligt talt noget vatpikkeri fra politikernes side.


Fra Lasse Rimmers FB (via søde Mia :linski:)


det synes jeg er lidt rigtigt..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dansk bank?

Post by aribeth »

Altså.... De fleste mennesker havde allerede en konto før nemkonto kom til... Jeg arbejdede ved kommunen dengang...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply