Tak til jer alle!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Tak til jer alle!

Post by udlandet »

Jeg er ved at se lyset for enden af hullet. Dette skulle jeg have skrevet til nytår, men der har väre minimum energi.

Jeg vil gerne takke jer for den store stötte i har väret gennem den lange periode hvor mit liv bare har väret lort. I sär i forbindelse med min fars sygdom. Jeg ved ikke hvor jeg havde väret uden jer. Jeg ved at jeg har väret ganske negativ, tak til jer!

Jeg sad til nytår og gjorde de sidste 4 år op. Jeg fik nyt job i august 2008. Lortet gik konkurs efter 3 mdr, synd jeg trivedes. Jeg fik nyt job med det samme. Men måtte sige det op efter 13 mdr. En kollega der var fuld hver dag, indbyrdes krig blandt mine udlandske kollegaer og så det at man ikke fulgte loven med hensyn til den sikkerhed jobbet krävede gjorde sit. Jeg sluttede i januar 2010. Samtidlig fik min höjt elskede far (Der var belevet alene i feb 2006) lungehinde kräft. Nu fulgte en tid hvor jeg var med ham til en masse undersögelser, det var så hårdt. Jeg tog med ham til behandlinger og hvad der ellers fulgte. Jeg prövede at få mine söskende på banen uden held. Allerede i marts var han ved at dö, förste gang. Men han kämpede. Jeg tog noget aflöser job, men det var svärt at passe. Min far blev ofte indlagt og vi blev tilkaldt. I sep besyndte jeg en uddannelse. Eller retterede sagt flere uddannelser i en gymnasie uddannelse. Samtidig ventede min sön og svigerdatter barn. Der var store problemer, min sviger datter viste sig at väre psykisk syg og behandles ville hun ikke. Mit lille barnebarn blev födt i sep 2010. Derefter fulgte mange möder med kommunen. Det er der så stadigväk. Min fars helbred körte op og ned, jeg gik i skole eller var hos ham. Tak til mine lärere :elsk: Indimellem dör en af vores bedste venner, og min bedste venindes datter, hun var som et barn af huset, välger at slutte livet i et trä i Jylland. Bare nedtur. Ind imellem alt det her sker det positive at min sön får venner. Det er godt, han har måtte flytte skole, vi kämper for at han skal få den hjälp han som Asperger har ret til på den nye skole også.
Hele vores liv begynder at blive baseret på min far. I de perioder han har det värst bor han her. Mine söskende bliver värre og värre. Gribbene kredser over hans hoved. Han får 1,5 år inden han dör en terminal erkläring, nu er det snart. Men det skulle de så ikke bestemme. Planen er at jeg skal tage orlov når det bliver helt krise. Men pludselig en dag meddeler min bror at han har taget orlov. Min far bliver fortvivlet, men tör ikke göre noget. Dette er 3 mdr inden min far dör. Han har nu väret rigtig dårlig länge. Alle behandlinger er for längst ophört, men han håber hele tiden. Det er ganske opslidende, han bliver jo så ked af hver gang at vi er på hospitalet. Da min bror tager orlov starter et rent helvede. Vi andre må ikke komme hos min far, min bror går i banken og gör så min far ikke kan logge på netbank med sit gamle password. Min far skal spörge om han vil handle til ham. Min bror skälder ham ud, låser hans piller inde mm. Jeg kämper for min grädende far. Mine andre söskende er ikke meget på banen. Min far er bange, det hele er utrygt. I perioder giver min bror op, og min far er her. I februar inden han dör i juni er han her i en meget lang periode. Han er faldet og han ikke gå, rent helvede. Men op i värelset på förste skal han, städige kamel. Det er hårdt de perioder han bor her, men det giver også meget. Mine unger er fantastiske til at hjälpe ham. Og vi får snakket meget sammen. Jeg starter for et år siden på et deltids job. Betingelsen er at jeg kan arbejde hjemmefra og fra min far. De ved at jeg skal have orlov, men jeg kan arbejde imens. Underligt underligt sted. Men jeg er der stadig. Så nu pendler jeg eller har min far boende. Går til masser af eksamener og pröver at holde sammen på familien. Kämper barnebarnets sag.
Min far dör i juni 2012. Choket over at han har lavet testemente 5 uger för er stor hos mine söskende. Min far får den begravelse han önskede. Han kunne blive stående hjemme indtil begravelsen, det betöd meget. Desvärre havde han nogen grimme oplevelser kort til for inden. Han oplever at mine brödre bliver mere og mere voldlige mod min og min söster. Det billede af ham stå grädende i dören vil väre der for altid. Min söde og meget retfärdige far der alle ville os det bedste. Altid positiv.
Status:

Efter 7 mdr med mareridt hver nat har jeg nu sovet 4 dage uden. Vi bruger mega meget tid sammen med unger. Og mig og manden bruger en masse tid at hygge. Min fars hus er endelig sat til salg, der bliver ikke en krone, det har mine brödre sörget for. Vores ökonomi er i bund, det var väret nogen dyre år, men nu ser det lysere ud. Jeg skal gå op i tid, nu håber jeg bare at lönnen kommer som den skal i fremtiden (4 uger forsinket denne gang...)
Der er ved at väre styr på mit barnebarn og samkvem, han er nu i plejefamilie. De glemte så lige at kontakte min sön i den forbindelse. Hun forsvandt bare med ham, men hun skulle jo have peneg og var nödt til at kontakte kommunen. Haps sagde de, men han har det godt så det var en god lösning. Dog en masse löse ender, men det kommer.
Jeg sluttede min skole i augiust, jeg praler lige, Top gennemsnit, synd mine foräldre ikke oplevede det. Alt i alt ser det hele positivt ud. Men jeg forstår hvrofor jeg er trät. Det er underligt at se det hele skrevet ned, men det hjalp. Tak hvis du har läst med. Tak til jer alle, ikke mindst jer der har stöttet med personlige beskeder!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Tak til jer alle!

Post by stardancer »

Jeg kan godt forstå hvis du er træt, det har været nogle hårde år og dine brødre har bestemt ikke gjort tingene nemmere :traet:

Kæmpekram til dig fordi du har været der hele vejen igennem for din far og familie - jeg tror du trænger til det!
/Sofie
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Tak til jer alle!

Post by Nina »

Stort kram til dig, Udlandet! :kindkys:

Det har været en skrap tid, hvor du (foruden at være der for din far) har skulle kæmpe mod en rådden familie. :mettebo:

Hvor er det flot, at du har stået det igennem, og du kan være vis på, at din far har haft en stor glæde ved dig.
Og hvor er det flot, at du har kunnet passe job og studier, selv om der har været så meget andet.

Nu skal du huske at være god ved dig selv - du fortjener det!

Mange hilsener fra
Nina
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tak til jer alle!

Post by misssophie »

du har været gennem en umenneskelig tid,- og nu hvor en masse af tingene er "sluttet" eller afklaret, skal du bearbejde det hele.

dejligt at høre at du har haft 4 gode nætter

nu går det bare fremad Udlandet! du HAR været nede på bunden...der er kun en vej frem og det er ooooooop!

dejligt at høre at du ser lyst på fremtiden igen!
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Tak til jer alle!

Post by Frieser9460 »

For pokker da, hvor har du været meget igennem, Udlandet. Jeg kan godt forstå, du er træt.

Men at du overhovedet er kommet igennem alt det og stadig holder hovedet højt, det er fandme flot klaret, og det viser, hvor stærk en person, du er! :respekt:

Kæmpestort kram herfra... og stor respekt! Når man har været så langt nede, som du har, så er der kun en vej, det kan gå derefter, og det er op ad.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Tak til jer alle!

Post by Godzilla »

Hold da OP Udland, det har været overvældende. Jeg fatter ikke at du kunne klare skolen også!! :wow: :respekt:

Jeg håber at du fortsat kan sove ordentligt. Det betyder bare SÅ meget for at komme ovenpå igen.

Jeg håber at su får set meget til dit barnebarn fremover. :heidio:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply