Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Sådan helt ærligt, så har jeg brugt mellem 3 og 5 timer dagligt på transport i en periode.
Så jo, dét har jeg skam også prøvet.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Tjaeh, Annette - hvis den ene får job langt væk, og den anden har i forvejen, så gives der ganske fantastiske skattefordele med både transport og to husholdninger.
Men man får jo altså også kun et job, hvis man søger det - så hvis man bor i Jylland og får job på Sjælland, så har man nok tænkt lidt over det, og hvordan man vil vælge at løse eventuelle problemer.
Hvis man valgte at jobbe i hver sin landsdel i en periode, så kunne man sikkert også undgå at indgå i skilsmissestatistikken!
Og for at komme det næste i forkøbet,. jamen, hvad hvis der er børn og man pludselig kun er den ene forldre hjemme i hverdagene?
ja, så har man det nogenlunde ligesom de enlige. Og de overlever jo.
Nå, men jeg kender folk der:
- bor på Lolland og Falster og arbejder i København og på Sjælland (rigtig mange endda)
- bor på Fyn og arbejder i Asien (sejler)
- bor i København og arbejder i Odense (2 timer med tog)
- bor i Jylland og arbejder i København og er hjemme fredag-søndag
- men de har selvfølgelig også allesammen altid arbejdet, så tænker man nok lidt anderledes.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

LoneR wrote:Fleksibilitet - det skaber forandringsparate mennesker, prøv lidt at det, har man lyst til AT sige til verden.


Ja ja - det gør det da, men man kan sgu også være så fleksibel, at man er naiv. Graden af fleksibilitet må nødvendigvis afhænge af udbyttet i den anden ende, længere er den ikke.

Eksempelvis at flytte til Sverige eller udlandet i det hele tage, det er jo ikke noget problem hvis man er fleksibel. Nej nej, man udvander bare sine pensionsrettigheder i Danmark, og det KUNNE jo godt være at man gerne ville hjem til familien, når man var færdig med at være fleksibel for ikke at ligge samfundet til last.

Selvfølgelig skal det da være målet at folk er selvforsørgende, men vi skal passe på at vi ikke bliver umenneskelige i vores iver efter at jage folk ud på det arbejdsmarked der pt. ikke kan rumme dem.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Hvad med folk fra Polen og Litauen, som arbejder i Danmark?
Hvordan tror I de kommer hjem hver dag, med max 45 minutters transporttid?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by annetteB »

Hvis man på forhånd har besluttet, at man skal bruge 50.000 på at flytte, ja så er det sgu svært. Gad vide hvorfor helvede jeg aldrig har måttet finde 50.000 for at flytte - og jeg er ellers ret nomadeagtig, jeg har satme flyttet (altfor) meget.


Det er jo ikke flytningen der koster 50.000
Det er indskuddet til den ny lejlighed, de tre måneders leje forud, istandsættelsen af det fraflyttede OG selve flytningen oven i hinanden, der koster de der 50.000.
Og der hjælper jo ingen steder, at man får (noget af) depositummet retur, når man har gjort lejligheden pænt istand inden fraflytning - og at man slipper for dobbelt husleje i opsigelsesperiode, fordi det kan betales af de tre måneder forudindbetaling, man smed i kassen, da man flyttede ind, hvis man samtidig er i den økonomiske situation at man ikke kan låne til det ny indskud i mellemtiden.

Det koster sågu heller ikke mig 50.000 kr at flytte den smule inventar - men hele operation flyt fra een lejlighed til den anden, den kræver altså et beløb der ligner.
Skide være med det - jeg ELSKER mit hus, så det er ikke et personligt issue som sådan. Jeg kan bare godt se, hvordan det IKKE bare lige kan lade sig gøre at flytte, hvis man er på spanden, i Riebers og uden lånemuligheder hos bank eller private forbindelser.
Og det er der altså mange der er.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

LoneR wrote:- men de har selvfølgelig også allesammen altid arbejdet, så tænker man nok lidt anderledes.


Det har jeg såmænd også, men det gør ikke at jeg deler din holdning.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Felis »

BeritH wrote:[Gud ved hvad en krydstabulering på IQ og avis-valg ville vise?

BeritH



Tjae, min IQ er på 150, det er sgu ikke nogen hemmelighed..og tænk, jeg kan godt lide EkstraBladet :wow:

Så hvis du var af den overbevisning, at Ekstrabladets læsere kun består af tomhjernede båtnakker der bruger deres tid til at sidde på Nationen og hetze kontanthjælpsmodtagere, så ta'r du fejl :lol:



I øvrigt nytter det jo ikke noget at sidde og hidse sig op på meddebattører og få ondt i røven af, at nogen påpeger, at kontanthjælpsmodtagere ikke må rejse på ferie og hvad der ellers findes af restriktioner for dem.....for det er sgu loven der er sådan skruet sammen.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

LoneR wrote:Hvad med folk fra Polen og Litauen, som arbejder i Danmark?
Hvordan tror I de kommer hjem hver dag, med max 45 minutters transporttid?


Nej det tror jeg ikke, men at de er her har jo noget at gøre med det relative udbytte i forhold til at blive i Polen eller Litauen, hvor jeg personligt helst ser at de bliver istedet for at underbyde det danske arbejdsmarked.

Og grunden til den underbydning der finder sted er jo, at langt de fleste østeuropæiske arbejdere ikke er registreret i Danmark og dermed heller ikke betaler de offentlige skatter og afgifter, som de er forpligtet til.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

BeritH wrote:
LoneR wrote:- men de har selvfølgelig også allesammen altid arbejdet, så tænker man nok lidt anderledes.


Det har jeg såmænd også, men det gør ikke at jeg deler din holdning.

BeritH


Det tror jeg simpelthen er, fordi du ikke har prøvet det. Altså at være i en af de her situationer, der tales om her. Så må det da også se helt fantastisk umuligt ud. Men det er det ikke for alle.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Felis »

:berith:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply