Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Gry »

misssophie wrote:jeg har på ingen måde ondt i røven over de få penge en arbejdsløs får,- men Gry jeg synes der er stor forskel på at få et fastsat bistandsbeløb hver måned at klare sig for,- og så at forvente at det offentlige skal betale kørekort og uddannelser som hos dine to bekendte.

ikke at have råd til kørekort, men at have råd til at få en unge synes jeg er selvmodsigende

der må jeg indrømme at jeg står lidt af...


Det er ikke altid at man planlægger sådan noget. Et kørekort koster intet i forhold til hvor mange penge de har brug på at holde ham i systemet i stedet for at hjælpe ham videre så han kunne bruge den uddannelse som han allerede havde og for øvrigt selv havde betalt for. Der findes så godt som INGEN jobs i stationære vagtstillinger, men til gengæld er der tons af dem som udkalde-tjenester. Det kan man bare ikke hvis ikke man har kørekort. Et af de der kurser de sender folk på, koster omkring det samme, og regnet ud, så har de brugt omkring 2 år på at holde ham på kontanthjælp, sammenlagt, fremfor at hjælpe ham med et kørekort.

Jeg har før hørt om at folk har fået det betalt af det offentlige og så lavet en aftale om at når de får fastansættelse så skal de betale det givne beløb tilbage. Det er latterligt at de ikke har gjort det, på trods af at han har søgt og søgt og søgt om det.

Til gengæld gik han på jobkursus med en kvinde der havde fået sit kørekort betalt 7 gange af kommunen for hun blev ved med at dumpe, men hun HAVDE et stykke papir i hånden hvorpå der stod at hun var sikret en fastansættelse så snart hun havde et kørekort, så der gjorde staten derimod alt hvad de kunne for at give hende det der skide kørekort...selvom de på daværende tidspunkt havde betalt...hvad? er det 70.000 så? Er det ikke små 10 k pr. gang? Det er jo direkte tåbeligt altså...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Og så er vi tilbage til udgangspunktet: hvad er rimeligt?
Skal man på kontanthjælp have så meget, at man bebo en hvilken som helst bolig man kunne tænke sig, eller skal man have et fast beløb, som man så må finde bolig for, som nu? (man kan iøvrigt vel stadig søge en §34, hvis man ikke kan finde en anden og billigere bolig ?)
Skal man have hjælp til en hvilken som helst uddannelse man kunne tænke sig, eller skal man henvises til Su, som de fleste andre uddannelsessøgende?
Skal man have betalt et kørekort, hvis man bor i "udkantsdanmark", fordi man ellers får lang tid på arbejde?

Det sjove er, at alle benægter fx de ting jeg fremfører, og jeg har vel mødt flere ledige, kontanthjælpsmodtagere og revalidender end jer alle tilsammen - jeg har trods alt arbejdet med selvsamme grupper i 20 år.
Jeg har sjovt nok også arbejdet med sygedagpenge, og selv været på sygedagpenge med påfølgende kontanthjælp, da de løb ud.
Jeg har været enlig forsørger i 10 år, jeg har arbejdet på Lolland, Falster, i København, i Helsingør, i Hillerød og sikkert andre steder også. Jeg har boet og lejet og ejet bolig i København, og jeg har boet og lejet og ejet bolig på Lolland og Falster, jeg har også boet andre steder, men ligemeget.
Jeg har været under uddannelse på Su, uden Su,og er det atter og har adskillige uddannelser.
jeg har gennemgået hele sygdomsræset med speciallæger og al det der og jeg har en kronisk sygdom.
Og alligevel vil så mange af jer påstå, at jeg ikke aner hvad jeg taler om.............
Hvad har I af viden og hvorfra? Medierne??

Nå ja, jeg har også været enlig mor, samlevende, gift, enke - jeg har ikek været homoseksuel, men det kan jeg vel nå endnu.......

But what do I know.......

Og Berit: jeg har hele tiden skrevet, at "ikke alle" , men "nogen kan", og al den slags. Jeg er jo ikke idiot. Enhver ved da, at mange mennesker ikke KAN - og det er jo ikke det vi talte om, vel? Vi talte om, hvad man skal have råd til på offentlig forsørgelse, og så gled det derfra over til dem, der aldrig rigtig har haft viljen.
VILJEN - ikke evnen.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Gry »

Nej. §34 er ikke noget man bare kan få tildelt. Det er de færreste forrundt. § 34 er ikke det samme som boligstøtte.

Jamen så er der vel ikke noget at tale om? Så ved du vel bare bedst Lone. Så er det jo komplet ligegyldigt hvad vi skriver for du ved bedre? Jeg nægter som sagt at sidde og skulle forsvare mig selv over for den flame-war jeg kan mærke kommer fra dig.

Vi må vel bare konkludere at vi to er rygende uenige og nok aldrig finder et fælles standpunkt når det kommer til offentlige ydelser og hvad der gøres for folk. *shrugs* Oh well...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Gry Gressbakken wrote:Nej. §34 er ikke noget man bare kan få tildelt. Det er de færreste forrundt. § 34 er ikke det samme som boligstøtte.

Jamen så er der vel ikke noget at tale om? Så ved du vel bare bedst Lone. Så er det jo komplet ligegyldigt hvad vi skriver for du ved bedre? Jeg nægter som sagt at sidde og skulle forsvare mig selv over for den flame-war jeg kan mærke kommer fra dig.

Vi må vel bare konkludere at vi to er rygende uenige og nok aldrig finder et fælles standpunkt når det kommer til offentlige ydelser og hvad der gøres for folk. *shrugs* Oh well...


Du kan ikke mærke en skid. Du aner ikke engang hvad jeg mener, og hvilke holdninger jeg har til hverken det ene eller det andet, for det har jeg endnu ikke udtrykt.
på min side synes jeg det er ganske typisk at folk begynder at råbe om op, at man bare er ude efter kontanthjælpen - hvis man stiller simple spørgsmål. Man skal ikke røre ved den slags.
Men du har ret i , at min opfattelse af, at jeg har en viden, hvor andre har en følelse, den er tilstede.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

s-ø-g-e §34, siger søge §34 - nøjagtig som jeg skrev.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Gry »

LoneR wrote:
Gry Gressbakken wrote:Nej. §34 er ikke noget man bare kan få tildelt. Det er de færreste forrundt. § 34 er ikke det samme som boligstøtte.

Jamen så er der vel ikke noget at tale om? Så ved du vel bare bedst Lone. Så er det jo komplet ligegyldigt hvad vi skriver for du ved bedre? Jeg nægter som sagt at sidde og skulle forsvare mig selv over for den flame-war jeg kan mærke kommer fra dig.

Vi må vel bare konkludere at vi to er rygende uenige og nok aldrig finder et fælles standpunkt når det kommer til offentlige ydelser og hvad der gøres for folk. *shrugs* Oh well...


Du kan ikke mærke en skid. Du aner ikke engang hvad jeg mener, og hvilke holdninger jeg har til hverken det ene eller det andet, for det har jeg endnu ikke udtrykt.
på min side synes jeg det er ganske typisk at folk begynder at råbe om op, at man bare er ude efter kontanthjælpen - hvis man stiller simple spørgsmål. Man skal ikke røre ved den slags.
Men du har ret i , at min opfattelse af, at jeg har en viden, hvor andre har en følelse, den er tilstede.


Nejnej. Så får du ret dér også. Du har ret over det hele...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by misssophie »

du vil jo ikke have en debat LoneR, du vil bare have ret...
Misssophie
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Hvad er det I mener jeg gerne vil have ret i? Hvad har jeg påstået, som en sandhed?
Prøv lige at finde et par stykker.
Jeg har fremført noget helt faktuelt, såsom befordringsfradrag, huspriser osv., og det kan enhver jo tjekke.
Hvad vil jeg ellers have ret i? Hvilke påstande?
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Gry »

misssophie wrote:du vil jo ikke have en debat LoneR, du vil bare have ret...


So agreeing with this...

Og derfor melder jeg mig ud af resten af tråden. Det gider jeg ikke spilde mere af min fredag med XD

God weekend til strigle-folket :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Anja »

på min side synes jeg det er ganske typisk at folk begynder at råbe om op, at man bare er ude efter kontanthjælpen - hvis man stiller simple spørgsmål. Man skal ikke røre ved den slags.


Simple spørgsmål, det vil jeg nu ikke ligefrem kalde det.
Post Reply