Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Felis »

LoneR wrote:.
Hvis man er samlevende med en person der tjener mere end 20.000 om måneden, så kan man alligevel ikke få kontanthjælp, !



Det er heller ikke korrekt.

En samlevers indkomst er heltr uafhængig af hvad man kan få i kontanthjælp.

Det er KUN for folk der er gift, at partnerens indkomst har betydning
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

Felis wrote:
BeritH wrote:[Gud ved hvad en krydstabulering på IQ og avis-valg ville vise?

BeritH



Tjae, min IQ er på 150, det er sgu ikke nogen hemmelighed..og tænk, jeg kan godt lide EkstraBladet :wow:

Så hvis du var af den overbevisning, at Ekstrabladets læsere kun består af tomhjernede båtnakker der bruger deres tid til at sidde på Nationen og hetze kontanthjælpsmodtagere, så ta'r du fejl :lol:



I øvrigt nytter det jo ikke noget at sidde og hidse sig op på meddebattører og få ondt i røven af, at nogen påpeger, at kontanthjælpsmodtagere ikke må rejse på ferie og hvad der ellers findes af restriktioner for dem.....for det er sgu loven der er sådan skruet sammen.


Hold da op - så skulle du da overveje Mensa - du vil endda være blandt de bedste der. Det må da være dejligt at kunne bryste sig af at være blandt de 0,05 % klogeste mennesker i Danmark :wow: :wow:

Men du må jo så være undtagelsen der bekræfter reglen.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Nårh, det kan godt være. det er nok bare fordi jeg bevilligede alle ret til at rejse til udlandet, da jeg sad i jobcentret. :hhansen: Også selvom de ikke havde ret til en måneds aktiveringsfri. Jeg var i Københanv NV, de havde altid nogle meget syge familiemedlemmer i hjemlandet - så fik de fri til at besøge dem.
Man behøver vel ikke fortælle nogen, at man lige tager et smut til Mallorca - det ville jeg da ikke gøre, hvis jeg havde en måneds aktiveringsfri.
Jeg tror heller ikke det er rigtigt. Jeg tror ikke, at der står nogen steder, at du ikke må forlade landet., når du har aktiveringsfri.
Jeg kan iøvrigt fortælle, at jeg er under ny uddannelse, idet jeg ikke kunne varetage min tidligere metier, og iøvrigt har en kronisk sygdom.
Hvad tror I egentlig, at jeg lever af? Min opsparede formue?
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

LoneR wrote:
BeritH wrote:
LoneR wrote:- men de har selvfølgelig også allesammen altid arbejdet, så tænker man nok lidt anderledes.


Det har jeg såmænd også, men det gør ikke at jeg deler din holdning.

BeritH


Det tror jeg simpelthen er, fordi du ikke har prøvet det. Altså at være i en af de her situationer, der tales om her. Så må det da også se helt fantastisk umuligt ud. Men det er det ikke for alle.


Tro mig - jeg har også været i "det er synd for" situationer - masser af dem endda.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Felis wrote:
LoneR wrote:.
Hvis man er samlevende med en person der tjener mere end 20.000 om måneden, så kan man alligevel ikke få kontanthjælp, !



Det er heller ikke korrekt.

En samlevers indkomst er heltr uafhængig af hvad man kan få i kontanthjælp.

Det er KUN for folk der er gift, at partnerens indkomst har betydning


Ja, det er til gengæld rigtigt.
Det var osse fordi Annette snakkede om, at folk skulle lade sig skille -
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »


Det tror jeg simpelthen er, fordi du ikke har prøvet det. Altså at være i en af de her situationer, der tales om her. Så må det da også se helt fantastisk umuligt ud. Men det er det ikke for alle.


Tro mig - jeg har også været i "det er synd for" situationer - masser af dem endda.

BeritH[/quote]
Det har du da sikkert - hvem har ikke det?
Forksellen er bare om man mener,. at man selv skal tackle dem, med hjælp og støtte i en periode, eller om man skal lægge sig om på ryggen og klynke og række hånden frem permanent.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by Annemaja »

Jeg har boet på Falster og arbejdet v. Kbh. Hvilket betød i bil 2½ times transport i morgenmylderet ind og knapt 2 timer hjem igen - sådan ca samlet transporttid på 4 ½ time. Med offentlige fra hvor jeg boede ville det være urealistisk at komme på job, da den første bus kører kl 8 - samme tid som jeg skal møde ind i Herlev.... GLEM det!!! Udover dette brugte jeg sådan ca 6000 kr pr md i benzin - pæn stor udgift der sammenlagt med slid mv på bilen skal lægges oveni ulemperne. Kørselsfradraget er til grin i den forbindelse. Havde jeg været enlig med børn kunne dette iøvrigt slet ikke lade sig gøre mht åbningstider i daginstitutioner.

DET gad jeg godt nok ikke i længden - så pakkede sydfrugterne og bosatte mig nordligere igen...!

Men er man en familie kan dette iøvrigt heller ikke lade sig gøre som lavtlønnet - så længe transporttid og udgifter er så vilde.

Jeg mener det for nogles vedkommende kan lade sig gøre at flytte - men man skal ikke splitte familier for at tvangsflytte nogen.

De fleste flytter ganske frivillligt når der er mangel på arbejds- og indtægtsmuligheder - det vidner de ekstremt mange tomme boliger på Falster om. Jeg har set et hus til salg for 1 kr - bare for at folk kunne slippe af med det...

Intet er sort eller hvidt og at dømme andre og nedgøre dem gør sgu ingens liv bedre.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by BeritH »

LoneR wrote:

Det tror jeg simpelthen er, fordi du ikke har prøvet det. Altså at være i en af de her situationer, der tales om her. Så må det da også se helt fantastisk umuligt ud. Men det er det ikke for alle.


Tro mig - jeg har også været i "det er synd for" situationer - masser af dem endda.

BeritH

Det har du da sikkert - hvem har ikke det?
Forksellen er bare om man mener,. at man selv skal tackle dem, med hjælp og støtte i en periode, eller om man skal lægge sig om på ryggen og klynke og række hånden frem permanent.[/quote]

Nej i så fald er der ingen forskel på dig og mig. Jeg har såmænd rejst mig ved egen hjælp, men jeg anerkender i modsætning til dig tilsyneladende, at ikke alle har samme styrke, energi og samme evner for at tilegne sig lærdom - kort sagt samme muligheder for at ændre situationen som jeg selv har. Og derfor er der nogen, der har brug for mere hjælp end jeg har haft behov for.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Vi får jo det høje transportfradrag hernede - jeg fik ca 8.000 pr. måned, da jeg arbejdede i København.
Der ér virkelig, virkelig mange hernede, der pendler hver dag. Der er endda en side på nettet, hvor man kan søge samkørsel. Det er rigtigt at der ikke går nogen busser - men toget er jo til at nå for de fleste, små billige biler er jo til at få allevegne hernede.
Og ja, det ser sort ud hernede - men befolkningen er også de ringest uddannede, sammen med Bornholm og Nordjylland. Til gengæld er her megabilligt at bo - mit hus koster nok kun ca det halve, eller mindre af hvad det ville have kostet i København.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Men hvad er så rimeligt - offentlig forsørgelse

Post by LoneR »

Lige til slut: sikke noget sludder, Berit. Hvor fanden skriver jeg at ALLE kan det samme? At ALLE skal det samme? At ALLE magter det samme? At ALLE har samme muligheder, ressourcer, evner osv.
Jeg skriver vistnok nærmest det modsatte hele tiden.
Post Reply