har I mandlige venner?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

har I mandlige venner?

Post by annetteB »

Gennem de sidste par år har jeg haft mulighed for at filosofere over vennebegrebet, herunder mandlige venner, som jeg har et par stykker af, gamle som nyere.

Da jeg nu ser i øjnene, at en af de nyere sådanne muligvis går hen og forelsker sig (gengældt) så kan jeg godt se, hvor det bærer henad for det venskabs vedkommende. Nemlig samme vej, som vedkommende ven selv tidligere har oplevet at HANS venskaber med kvinder er gået, når samme kvinder har fået kærester: Down the drain.

Tilsyneladende lader det sig kun i ualmindeligt få tilfælde (få som i: så almindeligt forekommende som hønsetænder) at opretholde et platonisk venskabeligt forhold til en person af det andet køn, hvis vedkommende indgår i et (nyt) forhold, mens man selv er single.
Altså een ting er jo, at venners (af begge køn) prioriteter ændres, når de indgår i et forhold: Trangen til at bruge tre hele døgn om måneden sammen med en ven mindskes nok, nu man har en person i sit liv som forhåbentlig BÅDE er en ven og en sexualpartner på een og samme gang - det kan jeg da leve med. Det sker osse hos kvindelige venner: at frekvensen af besøg og opkald falder mærkbart, især mens forholdet er nyt.

Men medmindre den nye partner er sindssygt jaloux og besiddende, så er det dog mere end usædvanligt usædvanligt at kontakten HELT må bortfalde.
Men sådan forholder det sig desværre ikke rigtigt, hvis den der ven er af det modsatte køn, er jeg bange for.
Selv har jeg siger og skriver halvanden mandlig ven, som har holdt ved gennem årene. Halvanden, fordi den ene ikke er helt stabil uanset hvad - han har en enkelt skrue løs. Den hele er stadig min ven, fordi jeg har været så heldig at han giftede sig med en kvinde som er en af mine gode venner. De to bliver nødt til at blive sammen altid, for jeg magter ikke hvis de bliver uvenner og skal til at brokke sig til mig over hinanden.

Kan ligningen gå op? Er det MULIGT at beholde en rigtig rigtig god mandlig, totalt platonisk ven i sit liv osse hvis vedkommende indgår i et (nyt) forhold? Og er det muligt UDEN at jeg bliver nødt til at tromme en fast kæreste op, for ikke at virke som en "trussel"?

At forelske sig i den der ven er jo helt håbløst: så lever man med risikoen for at miste BEGGE dele hver eneste dag.
Kom med jeres erfaringer på området, Strigler!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: har I mandlige venner?

Post by Annemaja »

Jeg har altid haft mandlige venner - ganske platonisk - men jeg må medgive at det som regel er på lavblus med de tætte alene stunder når de får kærester.

Øv øv øv..... men det ser ud til at være en naturlov at kvinder ikke ønsker at deres mænd har veninder.

Vi ses da - men venskabet til mig prioriteres efter hvad kvinderne i deres liv lige overkommer i den retning.

Min kæreste/samlever - har veninder som han ser. Jeg har ikke det store problem med det - de var der også før mig...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: har I mandlige venner?

Post by Ane »

Vi skal se nogle af mine venner i weekenden - i flere af de par der kommer er det mændene der er mine venner. Vi ses ikke så tit, men jeg ser i det hele taget ikke mine venner så tit, så det henlægger jeg mere under 'almindelig travlhed' end 'det er fordi de er mænd'. Jeg er ligeglad med om min kæreste har kvindelige venner.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: har I mandlige venner?

Post by Godzilla »

Jeg har en enkelt mandlig ven som jeg har kendt i mangw år. Han har en samlever og det påvirker ikke vores venskab. Vi ses ikke ret tit men det er mest pga mig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: har I mandlige venner?

Post by Godzilla »

Jeg har en enkelt mandlig ven som jeg har kendt i mangw år. Han har en samlever og det påvirker ikke vores venskab. Vi ses ikke ret tit men det er mest pga mig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: har I mandlige venner?

Post by Godzilla »

Jeg har en enkelt mandlig ven som jeg har kendt i mangw år. Han har en samlever og det påvirker ikke vores venskab. Vi ses ikke ret tit men det er mest pga mig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: har I mandlige venner?

Post by misssophie »

ja, jeg har en mandlig ven som jeg har kendt siden jeg var 1 år gammel... slå lige den!!!

desuden har jeg en mandlig ven som jeg lærte at kende i 15-års alderen

jeg lider heldigvis ikke under at have en jaloux og mistænksom kæreste
Misssophie
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: har I mandlige venner?

Post by Annemaja »

Hvorfor må de ikke tale med dig Ped ?
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: har I mandlige venner?

Post by HHansen »

MBN wrote:Hvorfor må de ikke tale med dig Ped ?


Fordi Ped taler grimt -poogift
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: har I mandlige venner?

Post by Dorte Hansen »

smukke-ped wrote: er sikkert også ude på at stjæle og sexuelt misbruge alle de mænd jeg kommer i nærheden af.



Ja, sådan er alle vi kvinder jo....

Det er jo derfor vi bliver voldtaget... Fordi vi er sådan nogen slemlinger....

Eller det der..... :mur: :mur:
Nu med køter-bande!
Post Reply