Mistro (DBA)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Mistro (DBA)

Post by Pia »

Jeg sidder og kigger efter en egnet sadel til Signe og pony (hun skal jo ikke skøjte rundt i min 17")

Jeg kan sgu ikke lade være med at tænke på om ikke der bliver handlet en masse stjålne sadler og andet udstyr sådan et sted, som DBA?

Eksempel på hvad een person har til salg: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1245416/

Jeg siger ikke dette er varme sadler, men jeg får da lige tanken. Jeg er nået dertil at hvis ikke sælger kan fremvise kvittering, så handler jeg andetsteds.
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Mistro (DBA)

Post by hansi »

den sælger, ville jeg ikke ha problemer med at handle hos, personen søger jo også ny bolig på DBA, så måske skal alt ryddes ud.
Men ok, jeg bor jo tæt ved, så kunne jo selv køre ud og se. Ville aldrig købe dyre varer over dba, uden selv at kunne afhente varen.

Men prøv her. http://www.lohmann-s.dk/shop/frontpage.html
Jeg har flere gange købt sadler hos dem. Nemt at man kan sende sadlen tilbage, hvis ikke den passer.
Butik den grønne hest har også samme konsept.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mistro (DBA)

Post by Pia »

Åh ja, det er ikke svært at finde sadler, men når en har SÅ meget til salg undrer jeg mig alligevel. Ikke at vedkommende her behøvedes at være en 'skurk', det er bare et eksempel.

Hvordan ville du afgøre om det var en hælervare, ved at køre ud og se på den? Når der ikke er kvittering?
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Mistro (DBA)

Post by hansi »

Det kan jeg ikke undersøge på nogen måde. Men de sadler der stjæles, er kvalitets sadler til en pæn pris. Hvis jeg skal købe en dyr sadel, vil jeg også se kvitering fra sælger. De billige vil jeg indrømme jeg tager lidt lettere på.

De brugte sadler jeg har solgt, har køber altid fået en kvitering med fra mig, hvor på sadel nummer er anført.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mistro (DBA)

Post by Pia »

Jeg synes bare der har været så meget med at hele sadelrum er blevet tømt rundt om, så er der jo også sadler i den billige ende, til under 10.000, dem sælger de vel også.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mistro (DBA)

Post by misssophie »

man kan jo checke på nettet, om sadelnummeret er efterlyst.

der er vist efterhånden flere sider, hvor man kan oprette sine stjålne ting så andre kan checke før køb
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mistro (DBA)

Post by Pia »

Det vidste jeg ikke, tak for den info misssophie, den var brugbar.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Mistro (DBA)

Post by Ane »

Jeg ville nok også være lidt mistænksom. Så en den anden dag på FB der solgte nogle dyre ridehjelme "fordi hendes veninde havde været forhandler men nu var ophørt" der tænkte jeg også: hælervarer.

Fedt med det tip Missophie - det skulle jeg have vidst da jeg fik stjålet min sadel.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Mistro (DBA)

Post by MetteboDeluxe »

http://hoffmannsrideudstyr.dk/hest_pony ... del_wintec

Pia Hvis jeg var dig ville jeg købe sådan en. Har den til Timmis pony. Ungerne sidder godt i den og den ligger super godt og glider ingen steder :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mistro (DBA)

Post by Pia »

Linket går bare på forsiden?
Post Reply