Forsikringer

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Forsikringer

Post by Ane »

Pia -hvis du vil forsikre til de beløb du nævner så skal du af med mange penge hvert år. Jeg har sat mine lavt. Jeg er nemlig primært interesseret i sygeforsikringen. Uanvendelighed har jeg ikke. Liv er ikke så vigtigt, men den skal man jo ha.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Forsikringer

Post by LittleJohn »

Min er forsikret under vores indbo - men også fordi han ikke er dyr og jeg har de 5 år jeg ejede ham kun brugt max 5000 kr på dyrlæge - ja plus - når man endelig skal bruge forsikringen - så dækker den ikke for det og det og det, for så er det anden forsikring til - så jeg gider ikke spilde penge på det - andet end den lovpligtige - og så betaler jeg "bare" det som dyrlægen skal bruge.
Find mig p
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Forsikringer

Post by Tukær »

Der er ingen af mine der er forsikret, Buller var ved Firsthorse, fordi de var de billigeste da han skulle forsikres, men så gik de helt amok, forringet deres vilkår, og sat prisen op...
Det gad jeg ikke være med til, så jeg sage den op!

Jeg havde "kun" forsikret pga sygeforsikring, med da flere af selvskaberne, har en selvrisiko på 1000,- pr skade, kan det ikke betale sig !
Jeg har 7-9-13, kun haft små skader, som sjælden har kostet over 1000,- pr skade, og så er forsikringen jo ikke meget hver mere....

Inden Firsthorse lavet deres forsikring om, brugte jeg dem 2 gange, da jeg havde kiropraktor ude til Buller, med det dækker de ikke mere + de har fået selvrisiko...
OG ja, de er noget langsomme til at udbetale !!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Forsikringer

Post by FruTusse »

Nitouche har været livsforsikret med sygeforsikring(Alm. Brand) tilknyttet lige fra den dag jeg købte hende. Hun blev kun livsforsikret da det var alt, alt for dyrt at forsikre mod uanvendelighed pga den høje sum (80.000), og en af de andre ting der også gjorde sig gældende dengang var at hun er jo er elitekåret 9 points sølvmedaljehoppe, så skulle hun få en skade der betød at hun ikke længere kunne rides ville der jo altid være mulighed for at trække et føl mere på hende.
Det ændredes så da hun som 8-års fik konstateret slidgigt i to facetled i lænden, så ikke flere føl til Tusse. Hvilket nu i grunden var godt det samme, for hun var ikke synderlig begejstret for det første føl hun fik som 5-års. :linski:

Jeg valgte så i april 2012 at opsige livsforsikringen, som jeg i øvrigt selv har nedskrevet i løbet af de sidste par år, og jeg havde den faktisk kun for at bibeholde sygeforsikringen. Da de så ændrede betingelserne for den så Tusse faktisk kun var dækket af sygeforsikringen sit 17 år ud (mod tidligere 20 år!) så kunne jeg ikke rigtig se noget formål med fortsat at betale til en forsikring som jeg aldrig ville få nogen gavn af. Men jeg har sørme været glad for sygeforsikringen, for når Tusse har fejlet noget har hun gjort det med manér, og det har været nogle heftige dyrlægeregninger der er kommet ud af det. Så selvom forsikringen kun dækkede de 60% har det været en STOR hjælp igennem årene!

Livsforsikring udbetales kun såfremt hesten aflives i henhold til Dyreværnsloven, så det skal nærmest være et brækket ben eller lign. som ikke kan repareres på.
Det er min erfaring at lige med livsforsikringer er selskaberne vist ret enige om betingelserne for hvornår en sådan kan komme til udbetaling.

Firsthorse har jeg heller ikke hørt spor godt om.
Bl.a. i en aktuel sag hvor en af opstalders heste på 6 år blev solgt til 250.000 formåede selskabet faktisk at forbytte nogle papirer så opstalder fik papirerne som var tiltænkt en anden kunde og vice versa! :minna: Eddermame ikke særlig smart eller tillidsvækkende!! :mur: :mur:
Samt at hesten var godkendt af købers dyrlæge uden anmærkninger. Den havde en ubetydelig ledmus i det ene bagben som købers dyrlæge anså for at være fuldstændig uden betydning, men Firsthorse's egen dyrlæge mente ikke at kunne se bort fra dette og forlangte at der skulle gå 6 mdr før hesten kunne forsikres, samt at hesten beviste sit værd til stævner på c-niveau(hvilket den ligesom allerede HAVDE gjort, og såmænd også på B-niveau!!). Det sidste var så alligevel ikke godt nok :traet: og sælger har måttet betale for endnu en handelsundersøgelse af en helt 3. dyrlæge som OGSÅ fandt hesten fuldstændig i orden og ikke tillagde den fundne ledmus nogen som helst betydning.
Så nu er hesten langt om længe blevet forsikret, og sælger har endelig efter 6 mdrs. venten kunnet frigive de penge han fik for hesten ved salget.

Skal jeg have hest igen når Nitouche en dag ikke er her mere, så vil jeg nok stadig vælge en livsforsikring med sygeforsikring.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Forsikringer

Post by udlandet »

Nu sidder jeg ikke lige med policen foran mig, men jeg mener, livsforsikringen (som i øvrigt er inklusive føl- og fosterforsikring,
Så håber jeg ikke det er en vallak du har, så bliver du snydt :viben:
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Forsikringer

Post by xtiny »

Forsikringer er noget, man tegner- i håb om at aldrig få brug for dem.
Hvis man gør, jeg ville nok synes en forsikring (og Falckabbo), der gjaldt klokken l* om natten er vigtigt.

Men kan man selv køre/få en dyrlæge ud. Så er det vel nok en anden problemstilling. Ikke alle kan!

Ikke alle er som jeg, jeg fik min gamle kat aflivet. Men, nu var det slut. Og jeg tød hos dr. dyr. Han havde kramper (dyrlæge 1: katte får ikke epilepsi). Katten havde desværre fortsat kramper, og selvom han blev frisk så. Dyrlæge 2: Han er jo frisk og fejler intet.

Dyrlæge 3, måtte nødtvungent ikke mene, måske ikke så meget. Jeg mente, nu er det farvel (Og tudede værre end en ulykke). Hans pupiller var store, og selvom han spandt- så stank han virkelig grimt. Det havde han gjort i en uge, så det var måske, de dage for længe.
Hun mente så, at han måske fejlede noget fysisk, og neurologisk.

Han døde meget fredeligt. Sov ind. Slut.

Han blev kremeret ved dr.dyr. Pris i alt: 660 kr. Det er ikke DYRT.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply