Udstyrspakke til børn (ridning)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by Pia »

Signe får jo pony hjem i morgen og i dag skal hun så ud og finde lidt småting, som hun selv vælger... Strigler, grime og sådan noget...

Derudover er der jo nogle ting, som skal være på plads bla. en god hjelm, som sidder ordentligt. En vest er jeg lidt i tvivl om, jeg vil rigtig gerne have lidt erfaringer...

En udstyrspakke herfra http://www.shop4horses.dk/shop/horsmanship-traeningsudstyr-3c1.html får hun også, fordi vi er hippier :linski:

(Og fordi hun *juhuu* synes det er en sjov måde at være sammen med hesten på)

Jeg har kig på en god bomløs sadel til hendes brug af pony (Selv rider jeg i en Cobra) og så et par bøjler der passer til hende.

Mangler jeg noget? Ridebukser synes jeg ikke er super nødvendigt, hun render i jeans. Hun har sine gode varme støvler til udebrug, (Kan man egentlig få sikkerhedsstøvler til børn?)

Hvis nogen kender en, som vil undervise sådan et hippiebarn en gang om ugen/hver 14 dag, i at træne, omgås og ride sin pony (som har 4 gear) så sig frem! (Vestsjælland, Hørve - mellem Kalundborg og Holbæk)

Det skal nok ikke være en helt ung person, men en med noget erfaring, der kan guide hende og have lidt pædagogisk erfaring og som har ustressede equipager, som mål :linski:

Vi har ridehal og baner til rådighed.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by MetteboDeluxe »

Man kan godt få sikkerhedsstøvler til børn og det kan kun anbefales :peg:

Flacki trådte en masse på Timmi i starten indtil jeg købte et par. Så stoppede han mærkeligt nok :ehh:

Tillykke med pony 2 :-) Har vi set billeder?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by Lena »

Åh det glæder "Sikkerheds-Ruths" skæve hjerte at du tænker på både vest OG sikkerhedsstøvler til Signe........ :hhansen:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by aribeth »

Du er vist gået med på udstyrsgalskaben hva :lea:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by HeidiO »

Man kan få sikkerheds støvler til børn bla her

http://www.rideudstyr.com/product.asp?product=2834

Blundstones kan også fås i børnestørrelser

Og Horze har også http://www.horze.dk/Horze-jodphur-m/st% ... DK,pd.html
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by Pia »

Masser af udstyr ja! :skoer:

Sikkerhedsstøvler og hjelm i god kvalitet fik jeg købt til hende. Strigler, grime og den slags stod hun selv for :linski:

Jeg fik også en lækker hjelm til mig selv :-) Den gamle var elendig.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Udstyrspakke til børn (ridning)

Post by Pia »

MetteboDeluxe wrote:Man kan godt få sikkerhedsstøvler til børn og det kan kun anbefales :peg:

Flacki trådte en masse på Timmi i starten indtil jeg købte et par. Så stoppede han mærkeligt nok :ehh:

Tillykke med pony 2 :-) Har vi set billeder?


Sikkerhedsstøvler indkøbt :hhansen:

Billeder på FB, som vanligt. :-)
Post Reply