Sidepull

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Sidepull

Post by LittleJohn »

Halløjsa Strigler.

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at fortælle om det er muligt at bygge et alm hovedtøj om til en sidepull?

Hvor kan man købe dem henne i DK - for jeg har fundet den i Tyskland, total LÆKKER, syntes der er lidt lang efter sådan en "dims".

Håber på gode råd og nogen der kan hjælpe igen igen.
Find mig p
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sidepull

Post by misssophie »

jeg ved ikke lige om du kan bygge en om til sidepull,- men du kan evt. bruge en ridekapsun,- det er stort set det samme
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Sidepull

Post by Ane »

find et hannoveransk næsebånd og sæt tøjlerne i ringene i siderne - hvis ikke du vil bruge det der moderne 'nethandel'

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Sidepull

Post by Anja »

Ane!!! :hhansen:

Jeg har bygget et par alm. trenser om til bidløse trenser, sidepull har jeg ingen erfaring med.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Sidepull

Post by Nina »

User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Sidepull - Anja

Post by LittleJohn »

billeder
Find mig p
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Sidepull

Post by LittleJohn »

Anja - jeg vil gerne se et billede!

Jeg har fundet en fed een i Tyskland til billigere penge end herhjemme - men jeg har engang fået bygget en - så jeg ved det kan lade sig gøre - jeg var desværre bare så dum at sælge den med da jeg solgte LJ

Nu vil jeg have een igen.

Tror ikke min mand bliver glad for mit hesteudstyr-net-handel :ehj:
Find mig p
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Sidepull

Post by aribeth »

Trensens næserem skal skal placeres, hvor biddet normalt sidder.

:ehh: :ehh: i munden????


Hööks har vist en sidepull til 350 eller noget i den stil...


Jeg har en... og har sådan set ikke hest mere... men den er lidt speciel med to råhudsremme på næseryggen og ikke så nem at få fat i... ved ikke om jeg vil af med den.
Raxacoricofallapatorius
Ronja
Posts: 17
Joined: Tue 21. Dec 2010 23:11

Re: Sidepull

Post by Ronja »

Jeg har egentlig aldrig fattet, hvad forskellen på sidepull, bidløs trense og en ridekapsun er??
Jeg mener, jeg kan godt se forskellen på en bosal og en rebgrime, og en bosal og en hackamore, men det andet er vel bare en trense uden bid?
Og internethandel er vel ikke så forskellig fra at gå ind i en butik... Og at få bygget en, det bliver med garanti dyrere end at få en tilsendt?
Personligt rider jeg i rebgrime, og har aldrig haft signalproblemer med muledyret (hvis jeg har, er det min træning som ikke har været i orden)
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Sidepull

Post by aribeth »

næh... jeg er faktisk enig med dig Ronja...

Jeg ville nok bare bruge en rebgrime at ride i i stedet for en sidepull hvis det var mig... forskellen på rebgrime og sidepull er vel bare at der er 2 ringe at sætte tøjlen i i stedet for at tøjlen er fæstnet i knuden pp rebgrimen?
Raxacoricofallapatorius
Post Reply