køleskab

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: køleskab

Post by annetteB »

jeg ville ikke købe et amerikanerskab, men et integrerbart indbygningsskab fra liebherr fordi det har forskellige rum med forskellig fugtighed, så man kan opbevare grønsager og ost og kød for sig. Og det er osse nemt at gøre rent.
Jeg havde et af slagsen på Hesselbækvej, som jeg var meget glad for.
Køleskabe er ikke pæne og bør følgelig camoufleres bag en låge magen til de andre i køkkenet.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: køleskab

Post by BeritH »

Jeg har Electrolux køleskab og fryseskab hver for sig. Jeg tror nok de kaldes Margretheskabe - det er noget med at de er helstøbte i kassen eller sådan noget.

Dem er jeg rigtig glad for. Der er rindende vand i køleskabet (og kulsyrepatron, hvis man vil have danskvand) og isterninger i fryseskabet - altså hvis det er sluttet til, hvilket mit aldrig er blevet :wow:

Jeg kiggede også på amerikanerskabe, men fryserdelen er generelt for lille synes jeg.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: køleskab

Post by Felis »

Og så koster de bare det blege i strømforbrug de amerikanerkøleskabe :wow: ..og vandkøler og isterningemaskinen er en af de største bakteriereder man overhovedet kan anskaffe sig

Hvis ikke de er blevet meget bedre de nyeste modeller, så kan de sluge for omkring 2000-2500,- om året i strøm fordi de typisk bruger 2-2½ gange mere strøm end de er opgivet til.

Så larmer de en del.

Og så er der nogen filtre der skal skiftes i dem, mindst en gagn om året, afhænger af kalkindhold i vandet hvor man bor..og de koster 5-700,-
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: køleskab

Post by Anja »

Totalt jyde-dallas med sådan et køle/fryseskab :hhansen:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: køleskab

Post by misssophie »

har det samme som Berit,- det er Electrolux og hedder Mariestadskab da det kommer fra den svenske by Mariestad, hvor de ganske rigtigt helsvejses som de eneste på markedet. det gør at låger aldrig kommer til at hænge og skabet aldrig bliver skævt.

alt det June fortæller passer faktisk også på disse skabe,- ingen problemer overhovedet
isbeholderen kan tages ud, og smides i opvaskeren, og overfladen er Electrolux´s ståloverflade
som er speciel på den måde at man ikke ser fingeraftryk og skidt ret let

dog kostede de vist 18.000 for ca 4 år siden,- så der er et stykke ned til 8000 hvis det er hvad det må koste
Image

Image

Image
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: køleskab

Post by aribeth »

Nå... Det er sådan et electrolux køleskab vi har... Bare ældre og uden fancy blå skærm.... Det er et møg godt køleskab!
Men der kommer masser af fedtede fingre på på trods af speciel overflade.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: køleskab

Post by misssophie »

det er bare noget diodelys der lyser blåt,- men du har ret, det ligner at der er en skærm...

vi overvejede i sin tid også amerikaner, men droppede fordi der var rigtig dårlig plads i fryseren, og fordi de typisk er 70 cm i dybden og virker for voldsomme
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: køleskab

Post by aribeth »

ok @ skærm!

Men det er et dejligt køleskab! jeg er godt tilfreds! Masser af plads!
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: køleskab

Post by udlandet »

Köleskab på landet! Elektrolux har alle den fejl at der kan komme mus i elektronik boksen :doed: Den brändte lugt der följer efter braget af det nu döde köle skab eller fryser er FRYGTELIG. Både förste OG anden gang :mettebo:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: køleskab

Post by misssophie »

vi har ikke mus i køkkenet. til gengæld har vi hund og kat...
Misssophie
Post Reply