Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Januar

Post by Pia »

aribeth wrote:Didaktikrapport... (aner fandeme ikke engang hvad didaktik er) om elevernes mundtlighed herunder oplæsning!


Didaktik er som 'at strikke uden garn' :skoer:

Hvilke metodikker og teoretikkere trækker du på?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

aribeth wrote:Didaktikrapport... (aner fandeme ikke engang hvad didaktik er) om elevernes mundtlighed herunder oplæsning!

Har du ikke min retorik-bog liggende et sted?
Der står vist noget.
Og så er der Danskfagets Didaktik, kig i den.

Du skal vel "bare" fortælle noget om hvordan du vil udvikle elevernes mundtlighed i danskfaget, deres oplæsning/højtlæsning - og hvorfor det er vigtigt, hvorfor du vil benytte netop den eller de metoder og den slags?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Januar

Post by Ane »

det er fordi de gerne vil have dig til at betale på den side. Her: http://en.wikipedia.org/wiki/Pomodoro_Technique

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

Jeg har en dejlig bog der hedder Mundtlighed... med en takst af blandt andet Jens Raahauge.. og en tekst af en der hedder Caspar Koch ... og så sidder jeg og glor på mål og CKFer...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Januar

Post by Godzilla »

Her er en gratis indføring i Pomodoteknikken. Det er meget enkelt.

http://jaoo.dk/dl/2009/Web/Fra%20udvikler%20til%20leder%20med%20pomodoro%20teknikken.pdf
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Januar

Post by misssophie »

så er der (igen) blevet bestilt brændeovn og skorstensopsætning hos et nyt firma,- efter at vi blev syltet igen og igen af Kica pejsecenter i Køge. det viste sig faktisk at de aldrig havde bestilt vores brændeovn,- ikke mærkeligt at de generelt ikke tør tage telefonen.

men morsomt at høre alle deres løgne som jeg uden problemer kunne modbevise... de blev bedt om at sætte en fed streg henover vores aftale...ikke tale om at de skulle lave noget som helst for os!

det er åbenbart alm. kendt af andre i branchen, eftersom de selv gætter hvem man taler om, inden man selv siger det.

de kan absolut frarådes!!!

har efter de sidste par dages blæst, fundet ud af at Lukas-krikken er bedøvende ligeglad med blæst! han er fuldstændig rolig! til gengæld bliver han grumpy i regnvejr... på trods af dækken, halvtag og løsdrift...
Normalt kommer han løbende hen til leddet når man kalder,- men ikke i regnvejr,- der står han og surmuler...
Misssophie
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Januar

Post by udlandet »

misssophie wrote:så er der (igen) blevet bestilt brændeovn og skorstensopsætning hos et nyt firma,- efter at vi blev syltet igen og igen af Kica pejsecenter i Køge. det viste sig faktisk at de aldrig havde bestilt vores brændeovn,- ikke mærkeligt at de generelt ikke tør tage telefonen.

men morsomt at høre alle deres løgne som jeg uden problemer kunne modbevise... de blev bedt om at sætte en fed streg henover vores aftale...ikke tale om at de skulle lave noget som helst for os!

det er åbenbart alm. kendt af andre i branchen, eftersom de selv gætter hvem man taler om, inden man selv siger det.

de kan absolut frarådes!!!

har efter de sidste par dages blæst, fundet ud af at Lukas-krikken er bedøvende ligeglad med blæst! han er fuldstændig rolig! til gengæld bliver han grumpy i regnvejr... på trods af dækken, halvtag og løsdrift...
Normalt kommer han løbende hen til leddet når man kalder,- men ikke i regnvejr,- der står han og surmuler...

Ha, det pejse firma, har svenske fätre :viben:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Januar

Post by misssophie »

de har sikkert fætre og kusiner over hele verden... :viben:
Misssophie
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Januar

Post by Susmh »

Marie skal starte i vuggestue i morgen, det er jeg noget spændt på hvad hun siger til.
Tænk at hun allerede er blevet så stor :wow: :plop:
Susanne

Always look at the bright side of life.
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Januar

Post by hansi »

Vuggestue.. tjaa så vent til hun flytter hjemme fra. Vores den sidste flytter idag..

Jamen dejligt at blive advaret imod dem i Køge, så må jeg da hellere finde et andet firma, når vi til somme rskla ha sat ny brænde ovn ind.
Post Reply