Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Januar

Post by stardancer »

Så er aftensmaden sat i ovnen; et styk lammekølle som langtidssteges på lav varme :mikkel:

Gnubbet godt med en marinade af olie, hvidløg, timian, rosmarin, salt & peber, dernæst i stegesoen med løg, gulerod og bouillon. Så skal det stå og simre ved 125° i ca 5 timer.
Mon ikke det bliver godt og mørt af dén behandling *mums* :aribeth:

Hertil laver jeg flødekartofler, da vi har nogle kartofler som skal bruges inden de bliver dårlige :linski:
/Sofie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

aribeth wrote:Min hjerne er visnet væk... nu har jeg siddet i 5 timer og forsøgt at fatte noget af den opgave jeg skal skrive og der er intet kommet ned på papiret...


røv røv røv lort...


Gå en tur og tænk på noget andet, så kan det være at hjernen virker igen, når du kommer tilbage.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

Nu henter jeg børn og handler ind... det kan jeg måske finde ud af... og i aften tager jeg ud og spiller noget badminton...

Og så bliver det vel bedre imorgen!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Januar

Post by stardancer »

stardancer wrote:Så er aftensmaden sat i ovnen; et styk lammekølle som langtidssteges på lav varme :mikkel:

Gnubbet godt med en marinade af olie, hvidløg, timian, rosmarin, salt & peber, dernæst i stegesoen med løg, gulerod og bouillon. Så skal det stå og simre ved 125° i ca 5 timer.
Mon ikke det bliver godt og mørt af dén behandling *mums* :aribeth:

Hertil laver jeg flødekartofler, da vi har nogle kartofler som skal bruges inden de bliver dårlige :linski:


ØJ, jeg er mæt! Langtidsstegt lammekølle & flødekartofler lægger en rigtig god bund, puuuha *G* Køllen var så mør at den faldt fra hinanden bare man kiggede på den :askepot:
/Sofie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Januar

Post by misssophie »

har været til massage, ahh...
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Januar

Post by Ane »

Massage.. det kunne jeg godt bruge.. har fået en palle med træpiller.. men de kan ikke læsses af noget smart sted. Derfor blev de stillet ved vejen. Derfra har jeg smidt dem ind i bilen, kørt dem så tæt på stalden jeg kunne komme, løftet dem over i en trillebør og kørt trillebøren hen til en ny palle hvor jeg har stablet 56 sække af 16 kg. op igen. 960 kg. x 3 - nu er jeg træt ..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

Fede ting ved at være lærer:
Børn, der opdager og lærer ting.
Børn, der bliver bedre, fordi de får hjælp og fordi de øver sig.
Børn, der bliver bedre elever, fordi de bliver trygge og finder ud af hvad verden går ud på når man går i skole.
Forældre, der samarbejder.
Yay.

stardancer wrote:ØJ, jeg er mæt! Langtidsstegt lammekølle & flødekartofler lægger en rigtig god bund, puuuha *G* Køllen var så mør at den faldt fra hinanden bare man kiggede på den :askepot:

Vi var også på langtidsstegt lam i dag...
Men jeg synes kølle bliver så keeeedeligt... Så her stod den på lammebov (det er også meget billigere), der havde stået i ovnen siden i morges, da vi stod op. Vi gør boven og skanken (heroppe sælges "bov med skank" som standardvare i supermarkederne - både fra får og lam) klar aftenen før og smider dem i en stegeso med løg og væske. Så skal det bare ploppes fra køleskab til ovn, når vi står op.
Massevis af grønne ærter og lidt ris til...
Såååå lækkert.

Og derefter: Varm kakao og opgaver, der skulle rettes. Nu har jeg frrrrriiiiiiii for i dag! Meget godt. Min hjerne er vist visnet af for i dag...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Januar

Post by udlandet »

Endelig, ild i den nye brändeovn. Her er ved at blive varmt :jeanie: :jeanie:
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Januar

Post by stardancer »

99E wrote:Fede ting ved at være lærer:
Børn, der opdager og lærer ting.
Børn, der bliver bedre, fordi de får hjælp og fordi de øver sig.
Børn, der bliver bedre elever, fordi de bliver trygge og finder ud af hvad verden går ud på når man går i skole.
Forældre, der samarbejder.
Yay.

stardancer wrote:ØJ, jeg er mæt! Langtidsstegt lammekølle & flødekartofler lægger en rigtig god bund, puuuha *G* Køllen var så mør at den faldt fra hinanden bare man kiggede på den :askepot:

Vi var også på langtidsstegt lam i dag...
Men jeg synes kølle bliver så keeeedeligt... Så her stod den på lammebov (det er også meget billigere), der havde stået i ovnen siden i morges, da vi stod op. Vi gør boven og skanken (heroppe sælges "bov med skank" som standardvare i supermarkederne - både fra får og lam) klar aftenen før og smider dem i en stegeso med løg og væske. Så skal det bare ploppes fra køleskab til ovn, når vi står op.
Massevis af grønne ærter og lidt ris til...
Såååå lækkert.

Og derefter: Varm kakao og opgaver, der skulle rettes. Nu har jeg frrrrriiiiiiii for i dag! Meget godt. Min hjerne er vist visnet af for i dag...


Jeg var så heldig at få lov at købe lidt lam af vores skovkats opdrætter, de avler nemlig får. Så vi fik næsten 1 kg fars, som jeg lavede de lækreste frikadeller af, og så 2 små udbenede køller på vel 1-1,5 kg :mikkel:

Havde helt glemt hvor lækkert lam/får er - jeg er jo vokset op med fåreavl og hjemmeslagtning og er nærmest opvokset på fårekød :skoer: Men lam i butikkerne er jo ikke til at betale sig fra nu om dage :minna:

Og så lidt stolthed over min dygtige dreng som fik lavet de sidste 3,5 sider i hans rema regnebog, så han nu kan få sigma bogen og fortsætte med :jeanie:

Bare synd han nu ligger hammersyg igen, så han ikke ku komme i skole og vise det til læreren :ked:
/Sofie
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Januar

Post by Glory »

Massage.. det kunne jeg godt bruge..

Det kunne jeg tilsyneladende også :ehh:
Igår morges...sidder i mine egne tanker og arbejder...nærmer mig de 40 og har taget mere end min del af direkte fald baglæns mod asfalt i beruset tilstand (og enkelte gange i ædru), så der må uværgeligt være visse varige men....tidlig morgen...pissekoldt udenfor....lidt stiv i nakken (absolut ikke noget alarmerende) - og så ruller jeg lige en gang hovedet rundt og bagud for at løsne lidt op....
Og i det samme kommer der en mand forbi. Jeg ved ikke helt hvem han er, men han sidder i samme kontor som mig (jeg kan endnu undskylde mig med, at jeg ikke har siddet der så længe - men i virkeligheden er det jo nok fordi jeg grundlæggende ikke er så overvældende interesseret i andre mennesker, at jeg gider at sætte mig ind i dem, med mindre det er nogen jeg har direkte kontakt med :minna: ).
Nå, men manden, som jeg ikke helt ved hvem er, ser så åbenbart mit lille uskyldige nakkerul, og siger høfligt "det var tidligt, at ha´ ondt i nakken", hvortil jeg svarer "Ja, det blir´ sgu´ en lang dag" og smiler, hvad jeg selv var overbevidst om var, et "jeg overlever nok, så slemt er det heller ikke"-smil.
Eller det viste det sig så ikke at være, for idag fik jeg en mail fra vores sikkerhedsrepræsentant, at hun har ladet sig fortælle, at jeg døjer med ondt i ryggen, og at jeg er meget velkommen til lige at indkalde hende til et møde, så vi kan få vendt det :lol:
Jamen for fanden, jeg er sgu´ helt for, at man viser omsorg for sine medmennesker - meeeen det kan vel også tage lidt overhånd :viben:
Nå, men jeg tør jo fandme næsten ikke andet - ellers bliver jeg vel pludselig afhentet af Healthcare og lagt i stræk eller noget :ehh:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Post Reply