Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Januar

Post by Mia »

Spiser sen aftensmad efter en ret hektisk dag. Men advokado, hummerhaler, rødløg og skyr med honningdijon-sennep, det er bare guf lige nu. Og så en hjemmebagt cupcake til dessert :hhansen: Det er lige, hvad jeg har brug for :hhansen: Og så en god nats søvn...
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

Mia wrote:advokado

*Facepalm*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Januar

Post by Pia »

99E wrote:*Facepalm*


*Facepalm*


Jeg sidder med min morgenkaffe, har kun fag i laboratorierne i dag, så det er fedt. Bagefter vil jeg hente ungerne tidligt og så skal vi vist lave ingenting, krydret med lidt LEGO :hhansen:

I aften: Æggekage med en masse grønt og enorme mængder bacon! Sidstnævnte fundet hos en slagter, øko, naturligvis :jeanie:

Hav en skøn onsdag, alle mand.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

Jeg har stadig ikke skrevet noget opgave... 1½ side... min hjerne ER visnet... æv...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Januar

Post by HeidiO »

Når jeg ikke kan få hul på en opgave, så starter jeg med at fylde stikord på, og så kommer resten som regel lige så stille.

Og så arbejder jeg i 45 min ad gangen og så 15 minutters pause, hvor man kan få noget luft, kigge net eller andet hyggeligt. Ellers synes jeg det hele går i spind for mig.
Efter min stress er jeg virkelig struktureret - men jeg synes det virker, når jeg gør det på den måde.
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

Jeg kan slet ikke køre sådan en struktur for tiden... jeg er stresset ovenpå al det sygdom vi har haft... og det hele skal også koordineres med studiegruppe og så videre...

Men nu prøver jeg i aften når ungerne sover... så må det gå lidt bedre der har jeg bestemt mig for!!
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Januar

Post by Pia »

Æggekagen blev til pølser med brød :skoer:

God opgaveskrivelyst. (Godt det ikke er mig)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Januar

Post by Ane »

*Facepalm*


stavenazier

:lea:

Da jeg for 100 år siden skrev opgaver endte jeg efter mange års uorganiseret skrivning med et system. Jeg lavede afsnit, overskrifter og underoverskrifter. Så skrev jeg stikord og dannede mig et overblik. Derefter var det bare at fylde ud med sætninger.

Kender også flere der er glade for pomodoro metoden http://www.pomodorotechnique.com/

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

jo jo... jeg plejer at være dårligt struktureret, men alligevel have en vis fokus med overskrifter og stikord... lige nu har jeg noget empiri som jeg er ved at bearbejde, men jeg kan ikke rigtig proppe teorien på det synes jeg... og så må det ikke fylde for meget... (ikke ngoet problem lige nu) men det er svært at få essensen ud når jeg ikke synes teorien er helt klar for mig...

Men nu lukker jeg ned for strigler og FB og så går jeg i gang...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

Ane wrote:
*Facepalm*


stavenazier

:lea:

Yep. Og jeg får penge for det!
*Vifter med lønseddel!*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply