Dronningens tale

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Dronningens tale

Post by HHansen »

Selvfølgelig skal vi se den! Den er en del af vores nytårstradition, uanset hvad hun siger... der er iøvrigt ikke rigtig nogen der hører efter :hhansen:
Men det er der vi starter vores nytårsaften, gæsterne er her inden 18, og så får vi en snack og et glas champagne mens hun taler.
Derefter går vi til bords.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Dronningens tale

Post by Lena »

Jo da............ ellers ved vi ikke hvornår vi skal spise!!!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Dronningens tale

Post by Frieser9460 »

Hm... jeg ved godt, dronningens nytårstale er sådan en slags traditions-ting, men jeg er nødt til at indrømme, at den aldrig har sagt mig noget... Det er mest floskler, synes jeg, den smule jeg har hørt...

Næh du, stik mig en god film i stedet for - det ved man, hvad er. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Dronningens tale

Post by udlandet »

Jeg er ikke den der savler over kongehuset, men er glad for at det er der trods alt. Vi ser själdent nytårstalen efter at vi er flyttet, men måske idag! Jeg tror faktisk at dronningen ved alt om rigtige mennesker, Ped! Jeg kan forestille mig at hun er en af de mest oplyste personer der findes. Hun er et skoleeksempel på hvordan man skal väre dronning(syntes jeg) Derimod tror jeg ikke at man kan spörge ham vinfjolset om särlig meget. Men fremtiden for kongehuset bliver spändende, de der 2 kolde köer af nogen svigerdöttrer kan vist ikke bidrage til meget. Nej, Frederik skal lade sig skille og giftes sig med Alexandra :viben:
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Dronningens tale

Post by Felis »

Nej, jeg skal sgu ikke se dronningens nytårstale.
Og heller ikke høre den...får det sgu dårligt af at høre på hendes forskruede og affekterede stemmeføring...og hvis man ser hende samtidig med, er det lige før man kan fornemme at ansigtet automatisk begynder at forkrampe fordi man ikke kan lade være med at tænke på hvordan hun sidder og strammer og vrider huden i de rette folder..

Og ped har ret, hun har jo reelt ingen magt...hun er ikke regent.

Hun sidder på tronen blot for at sidde der....og det koster os så et enormt stort millionbeløb..

Kongehusets eksistens er en overlevering fra forældet tid, og burde have været afskaffet tilbage dengang da regentens magt blev frataget og lagt ud til "de folkevalgte", en betegnelse som det syge "demokratiske folkestyre" ynder at dække sig ind under når de lige skal rage lidt mere til sig på bekostning af dem der har valgt dem..
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dronningens tale

Post by aribeth »

Op i røven med kongehuset!
Raxacoricofallapatorius
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dronningens tale

Post by Intunia »

Der hvor jeg skal hen i aften, ser de dronningens tale, så det bliver nok svært at komme udenom.
bla bla bla
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Dronningens tale

Post by Pia »

Vi så den, samtidig med vi fik et glas champagne og sagde pænt goddag til hinanden. Jeg synes umiddelbart det var en ok tale.
Jeg glæder mig til at se hvad damen i det pangfarvede tøj har at sige i aften, hun har altså en stemme, der altid lyder, som om hun anstrænger den til det yderste.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Dronningens tale

Post by Nina »

Jeg synes, at det er godt, at vi har et kongehus.
Jeg ville ikke bryde mig om, hvis stenrige politikere skulle være på magten - som i USA - bare fordi de har penge og nogle gode "spindoktorer". :tommelned:

Jeg synes, det er hyggeligt, at vi har et kongehus (som een af de ældste på jorden) og at de faktisk er gode ambassadører udi verden. :askepot:

Måske er kongehus"idéen" lidt forældet - men det er vores gamle havfrue jo også - og alligevel valfarter turister fra hele verden til vores lille "kongedømme" for at se det hele. :peg:

GOD SAVE THE QUEEN! - Også i Danmark. :jeanie:

Venlig hilsen
Nina

Også mine tanker går til det færøske folk og dem på grønland ...
Hold da kæft - de må da fryse nu. :atengstedt:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Dronningens tale

Post by udlandet »

Nina wrote:Jeg synes, at det er godt, at vi har et kongehus.
Jeg ville ikke bryde mig om, hvis stenrige politikere skulle være på magten - som i USA - bare fordi de har penge og nogle gode "spindoktorer". :tommelned:

Jeg synes, det er hyggeligt, at vi har et kongehus (som een af de ældste på jorden) og at de faktisk er gode ambassadører udi verden. :askepot:

Måske er kongehus"idéen" lidt forældet - men det er vores gamle havfrue jo også - og alligevel valfarter turister fra hele verden til vores lille "kongedømme" for at se det hele. :peg:

GOD SAVE THE QUEEN! - Også i Danmark. :jeanie:

:askepot: :askepot: :askepot:

Venlig hilsen
Nina

Også mine tanker går til det færøske folk og dem på grønland ...
Hold da kæft - de må da fryse nu. :atengstedt:
Post Reply