Planer for det nye år?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Planer for det nye år?

Post by Pia »

Nu forlader vi jo snart 2012 og et frisk nyt år begynder, har I noget, som I bare rigtig gerne vil nå eller opnå i løbet af 13?

Hvad med 2012, gik det som I havde håbet, nu I ser tilbage?

Jeg synes det er hyggeligt, lige at gøre lidt status og tænke lidt over hvor man er på vej hen.

For eget vedkommende har 12 været et godt år. Jeg blev færdiguddannet, fik job meget let, (Det første jeg søgte) Det har vist sig at være et rigtig godt job også :-)

På trods af en knæoperation, der ødelagde mine planer for at købe hest i det tidlige forår, endte jeg nu alligevel med at få egen hest, her på falderebet. Den skal alligevel trænes i et tempo, hvor knæet kan følge med, idet den er ganske ung.

Mine børn trives og udvikler sig, som de skal. Der er lutter pæne ord fra børnehave og skole, det luner nu engang. Personligt synes jeg nu også de er ret søde :anonym:

Dyrene her på stedet trives, og udover et par sterilisationer af hundene, har der ingen større udgifter været. Hønsene lægger fortsat et æg om dagen og de er skidesjove husdyr oven i hatten :hhansen:

I løbet af næste år tror jeg: Der kommer en pony mere til, primært til datteren, men den vil naturligvis stadig være mit hovedansvar.
Mere tid til vennerne, når nu det første "ny i job" ræs har lagt sig og veninden bliver færdig med alle sine masterfag :elsk: Måske vi også når et smut til vennerne i Luxembourg. Ellers kommer de helt sikkert forbi her :-)

En god lang tur til midt og nord Sverige, med campingvognen og hunde og børn, vi skal ud og se, ja vi skal :jeanie:

På jobfronten bliver det nok til endnu en fagudvalgsformandspost, fordi jeg ikke kan lade være :skoer:

Det var vist sådan i store træk :-) Derudover kommer der naturligvis alt det man lige finder på/de udfordringer man møder. Det tager vi med oprejst pande , som det kommer.

Jeg ønsker alle herinde et super 2013, hvor jeres ønsker og håb for fremtiden vil gå i opfyldelse!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Planer for det nye år?

Post by udlandet »

Mine planer er at det bare skal blive bedre end 2012. Men det er heller ikke så svärt tror jeg :viben: Jeg skal have sögt nyt job, det er sikkert. Det burde jeg have gjort for längst, men jeg har godt nok svärt ved at komme op af mit dybe hul. Der er altfor mange uafklarede ting. Men de små ting der löser sig, er til gengäld en stor gläde :jeanie: Året skal bruges på at få min egen lille familie sammen igen, vi er alle kört langt ned. Vi har planer om en fiske/hytte tur i maj med alle ungerne. De har selv udtrykt önske om det (Vi var afsted for 3,5 år siden sammen) Det gläder mig at de vil det. Små ture med campingvognen er som sädvanlig med i planerne, vi er bare ikke så gode til at komme afsted. Og ellers skal jeg bare nyde min have, en have jeg har lagt utrolig mange timer på i år. Ren terapi, man kan iövrigt få have arbejde som terapi efter stress sygemelding herovre nu :jeanie:
Kort sagt, året skal bare nydes. Mit motto bliver: det skal väre af lyst, ikke af pligt. Stilen med afbud til fester skal fortsätte, det var väret godt. Ja, det lyder lidt tarveligt, når nu folk inviterer. Men vi har bare ikke overskuddet til at tage afsted. Min mand arbejder hver anden weekend, og de fleste har vi väret inviteret til noget. Vi snakker mellem 30-40 större fester hvert år, det bliver bare for meget. Vi har kört stilen at sige at vi skulle noget andet, ofte har det også väret sådan. Jeg tog så forskud på 2013 stilen og sagde som det var til en veninde der skal holde fest til februar. At det ikke var sikkert at vi kunne komme, fortalte at jeg ikke var god til mange mennesker i öjeblikket. Hun blev megasur, så der ryger vel nogen "venskaber" i 2013 også. Vores kvote af död og ulykker er opbrugt, så alt kan bare blive bedre. Jeg ser positivt på det! Godt nytår.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Planer for det nye år?

Post by HeidiO »

For os har 2012 været et ret ok år synes jeg.

Jeg er helt oppe i omdrejninger igen efter at jeg var i brædderne med stress for 1½ års tid siden.
Det er en ny udgave Heidi, som bl.a er blevet ret god til at sige fra. Det føles slet ikke så tosset, og folk omkring mig har taget pænt imod den nye udgave :anonym: .

Faktisk er jeg lige ved at påstå at det har været godt at jeg endte med stress, det var skidehårdt undervejs, men jeg ser nu med andre øjne på mange ting, og har helt sikker gjort mig en masse overvejelser i processen - så lærerigt har det været på det personlige plan.

Vi havde Ninna til kåring i sommer, med et resultat som jeg er ganske tilfreds med. Måneders træning hjemmefra blev af afløst af en virkelig god dag, med hyggelig stemning og en masse artsfæller som også er bidt af gule heste. Det var en af de første gange hun overhovedet har været i andre stalde, så det var dejligt at hun tog det hele med ophøjet ro.

Manden fik nyt job eller dvs. han fik sit gamle tilbage :minna: . Det var sundt med et afbræk på 5 måneder i et andet firma, så finder man ud af, hvordan verden ser ud andre steder. Dejligt at der var mulighed for at komme retur :mikkel:

Jeg håber 2013 vil bringe mange gode, sjove stunder med venner og familie. Så skal resten nok gå uanset :elsk:
Heidi
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Planer for det nye år?

Post by Annemaja »

:-o Pyha....2012 har her været helt vildt turbulent - og mig der bare ønskede et roligt år !

Siden midt januar: Skilsmisse, nyt parforhold, 3 flytninger, goddag og farvel til et par kære heste, farvel til mine 2 skønne katte og goddag til en ny hund plus kærestens 3 hunde...

Flyttede sammen med kæresten i hans hus i juni - han blev kort efter fyret efter en turbulent periode på sit job - efterfulgt af en længere fagforeningssag. Og har iøvrigt i vores tid sammen været i retssag med sin eks om deres fælles datter.... opslidende...

Nye venner, heldigvis er de gamle der endnu.....

Det eneste stabile har været mit job - som heldigvis har været det samme.

Jeg er træt - dødtræt!

Jeg ønsker bare ro i det nye år. Utroligt meget ro. Og tid til de hængepartier jeg har med søde klienter der troligt har gidet vente på mig i et år, hvor jeg ikke har fået stablet overskud til kurser på benene...!

Godt nytår til Jer alle. :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Planer for det nye år?

Post by Annemaja »

Forresten har min mor så lige været dødsyg af kræft samme år - har været gennem kæmpe operation og kemo til slut november..... hun er heldigvis frisk igen nu - mod alle odds....!

Så farvel 2012 og velkommen til 2013 som forhåbentligt bliver roligt og fredfyldt :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Planer for det nye år?

Post by Frieser9460 »

Jeg synes, 2012 har været et år med ret mange uheld for mit vedkommende... så mit største håb er, at 2013 bliver et bedre år. :-)

På listen over planer for det kommende år har jeg først og fremmest tilridning af Stuntman. P.t. går han med flækket baghov og vil ikke kunne tilrides, før det er gået i orden (han får ekstra vitaminer og mineraler, Ungulat og så har han smed cirka hver 5. uge), men jeg håber på at kunne få mulighed for at sende ham i tilridning senest sidst på sommeren. Indtil da skal vi træne så meget tilvænning til "farlige" ting m.m. fra jorden, som vi kan.

Falle skal vænnes til sadel, trense og rytter.

Der ud over håber jeg på måske i løbet af året at kunne få sparet sammen til en god, stabil og cool ridepony i en "overskuelig" størrelse (for jeg er nok nødt til at erkende, at jeg føler mig mere tryg og bedre tilpas, når jeg håndterer en pony, frem for en stor hest), men det kommer meget an på, hvad jeg kan få råd til at sætte til side. Så måske bliver det først i 2014, jeg får sådan en. Men jeg vil bare så gerne rigtigt ud at ride igen... det savner jeg meget.

Ellers har jeg planer om, at Basil (hunden) skal lære at trække vogn.

Og så skal der gøres lidt forskelligt ved husene... udvendig.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Planer for det nye år?

Post by MinnaN »

Få ro på ungerne og mig med hensyn til vores nye liv. Lidt ud at rejse. Jeg vil gerne til England igen. Men først og fremmest ro i livet. Der kommer nok en kende kaos, en smule kamp men forhåbentlig en masse glæde og lykke.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Planer for det nye år?

Post by Ane »

ikke mange planer.. betale min stald-gæld af :hhansen: At have Regina med på Roskilde Dyrskue - forhåbentlig sammen med hendes mor og datter.

Synes også 2012 har været travl.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Planer for det nye år?

Post by HHansen »

Vi har ikke nogen store planer for 2013 - håber bare det bliver et lige så godt år som 2012 har været :elsk:

Selvom der også var triste oplevelser i '12 - især da vi måtte sige farvel til Erling :graed: - så har det alligevel i det store hele været et godt år. Vores rejse til Japan kan vi leve højt på længe.. ville gerne derover igen, men det bliver ikke i '13.

Så - vi fortsætter forhåbentlig vores gode liv som det er nu - og føjer endnu et godt år til rækken :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Planer for det nye år?

Post by misssophie »

øh, det har jeg egentlig ikke tænkt så meget på før nu...

har stort set været ganske tilfreds i det gamle år,- kæresten vandt sin retssag mod sin forrige arbejdsgiver efter 5 års tovtrækkeri...
jeg fik et nyt job,- godt nok et jeg håber bliver skiftet ud til et andet i løbet af 2013...

vi fik købt hest,- og der kommer til at blive noget arbejde omkring Lukas før han bliver helt velfungerende.

2013 kommer nok til at stå i istandsættelsens tegn, idet der snart kommer brændeovn, skal lægges tag, skiftes nogle døre og vinduer og div. andre ting. det bliver dejligt når tingene begynder at falde i hak stille og roligt...

jeg ser i øvrigt frem til en sommer hvor vi ikke har de store byggeprojekter,- håber jeg kan sidde lidt mere på en stol og blot nyde det hele...

godt nytår til jer alle!
Misssophie
Post Reply