Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Frieser9460 »

... herinde på Strigler.

Er vedkommende her monstro endnu?

Jeg leder nemlig efter information om og erfaringer med racen. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Godzilla »

Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Frieser9460 »

Tak, Gunilla. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Pia »

Er du ved at udvide hestebestanden, Louise? :hhansen:
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Re: Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Fellpony »

Jeg er her stadig,bare ikke så meget :-)
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der var engang en, der kaldte sig Fell Pony...

Post by Frieser9460 »

Jeg er ikke ved at udvide hestebestanden... endnu. :-)

Der skal lige spares lidt sammen først, i hvert fald. :linski:

Men Bo og jeg har aftalt, at han overtager ansvaret for Falle og hans uddannelse. Det vil sige, at Falle på papiret forbliver min hest, og skulle det nogensinde gå forbi mellem Bo og mig, så bliver Falle hos mig, men ellers får Bo lov til at kalde ham sin hest og have hovedansvaret for ham. Det er ikke uden et stik i hjertet, at jeg har valgt at gå med til dette, men omvendt kan jeg også godt se, at det ikke bliver ved med at gå, at jeg ikke er helt tryg ved Falle pga. hans størrelse og så det, at han er lidt af en drengerøv ind imellem. På denne her måde kan jeg beholde Falle, og jeg vil kunne nusse om ham, hygge om ham og - med tiden, når han er blevet tilredet - tage en ridetur på ham i det omfang, mit mod tillader mig, og samtidig kan Falle få den træning og tilvænning, han har brug for + Bo kan få lov til at få den hest, han har drømt om. Også uden jeg mister Falle, hvis det værste en dag skulle ske, og Bo og jeg ikke vil være sammen længere.

Og til gengæld for at have "fået" Falle, har Bo så lovet mig, at når pengene kan findes til det, så må jeg købe mig en god, fornuftig ridepony i en størrelse, jeg bedre kan overskue; en god, stabil og "cool" ridepony, som er tilredet, trafiksikker osv., når jeg køber den, så jeg kan prøve den rigtig grundigt af inden køb og sikre mig, at det er den rette. Og racemæssigt overvejer jeg en Fell pony, da jeg godt kan lide racens størrelse og udseende og beskrivelsen af dens temperament (det minder umiddelbart lidt om Frieserens, som jeg jo er så forelsket i), så derfor vil jeg gerne sætte mig mere ind i racen, så jeg kan finde ud af, om det kunne være en pony for mig.

Mens jeg venter, skal jeg have sat fokus på Stuntmans uddannelse og sender her i foråret en e-mail til Littlemule for at høre på en samlet pris på tilridning, undervisning af mig, en god brugt westernsadel og en trense til Stuntman. Han vil tidligst kunne sendes i tilridning til sommer pga. en flækket baghov, som lige skal være i orden først - indtil da arbejder vi så videre fra jorden. Vi er kommet rigtig godt i gang med tilvænning til "farlige" ting, hvilket udbygges med mere trafik og terræn, når hans hov er bedre. Og så håber jeg på at kunne få ham sendt i tilridning derefter. Det skal jo til at være... eftersom han fylder 5 år til maj.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply