Mad i tv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mad i tv

Post by aribeth »

jah... jeg bliver sjældent træt af svinekød... men hakket svin er omtrent lige så kedeligt som hakket okse...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Mad i tv

Post by MinnaN »

Jeg er bare ikke meget til gris. Jeg synes ikke det smager godt, men det kan være kulturelt betinget. Vi spiste ikke så meget gris hjemme.

Der ryger flæskesteg, koteletter og skinkeschnitzler ned, men det spiser ungerne som regel mere af end jeg.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mad i tv

Post by aribeth »

Skinkeschnitzler er kedeligt synes jeg...

Men jeg er tosset med fyldte koteletter... det laver jeg ofte... fyldt med kryddersmør lavet på chorizo, abrikoser (tørrede) hvidløg, salvie, citronskal, smør, salt, peber og så stegt med salvieblade udenpå ( i øvrigt en Jamie Oliver variation)

Og stege... ribbenstege krydret med masser af fennikel og hvidløg og laurbær, chili, peber og salvie... og kamstege for den sags skyld... i øvrigt også gode med sådan en omgang kryddersmørfyld!

Og skanker marinerede og langtidsstegte... jamen for satan, jeg elsker svær...

Svinekød er genialt til at optage smag! Derfor synes jeg det er så godt!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mad i tv

Post by aribeth »

Jeg tror du har ret MInna, det er nok også kulturelt betinget!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mad i tv

Post by 99E »

aribeth wrote:Gris er fantastisk! Jeg ved godt det er umoderne og folk siger de ikke kan lide smagen, men jeg tror lidt det er fordi det er sådan ikke smart nok at spise gris... eller noget...

Jeg kan ikke lide smagen. Og det er ikke engang løgn... :brok:
Men... Hvis man camouflerer smagen - så det ikke smager af gris - så er det fint. Bacon, fx. Voldmarineret kød kan også gå an. Men fx tørret skinke har jeg ofte svært ved at få ned... Jeg kan heller ikke lide vildsvin. Det smager for meget af... Jah, gris.
Økologisk gris har jeg prøvet en enkelt gang. Det smagte væsentligt bedre end "almindelig gris" - ikke så kraftigt.

Derudover... Hvis det er ikke-øko-gris/industrigris er der altså lidt for mange spændende medicinrester mm. i, til jeg synes det er fedt at spise alt for meget af, alt for tit.

Jeg kan heller ikke så godt lide smagen af rensdyr. Det er, indrømmet, blevet værre efter vi levede af rensdyr i et par måneder. :lea:
Men nu skamkrydrer jeg det altså - og så tror jeg lige, jeg tjekker om ikke det er op til 5 kg. pr person, man må indføre tile get forbrug, når man er på ferie i DK... Så kan de sidste stege komme med derned.

Og så er det helt sikkert hvad man er vant til - om gris "smager godt".
Første gang jeg blev udsat for kogt hval og sæl spiste jeg det høfligt og var positivt overrasket. Lugten er... Barsk.
Nu er det totalt yndlingsmad at spise kogt sæl - men vi begrænser det lidt. Det er ikke supersundt at spise (især gamle) sæler hele tiden pga. risikoen for tungmetaller. Det hjælper lidt at ingen af os er vilde med at spise spækket (det giver vi til hunden...).
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mad i tv

Post by BeritH »

Felis wrote:Jeg ser ikke særlig meget madTV, det interesserer mig ikke så meget, men lidt er det blevet til i korte sekvenser, jeg tror aldrig jeg har set en hel udsendelse med madlavning...jo for år tilbage hvor der var en serie med en elelr anden der rejste rundt i verden og lavede mad hvor han kom frem..det var sådan set ok, og ikke så meget for madens skyld jeg så det.


Blomsterberg kan jeg bare ikke klare :opkast:
Det er mest hendes måde at tale på.

Hende bondematronen Plum...jamen halleluja...det køkken er fandme så beskidt i hjørner og kroge, at jeg ville blive flov såfremt der kom gæster og mit køkken så sådan ud :mettebo:

"Rigeligt smør-brødrene", ja de er bare ulækre :wow:
Sådan et par slikkede, overvægtige mænd, der med deres svulstige forhold til mad leder tanken hen på en gammel ulækker liderlig gris, der savler ved udsigten til at snuppe mødommen på en 15-årig skønjomfru ...det er måske fordi de har ulækre munde :opkast:

Annemad kender jeg ikke rigtigt.
Og har heller ikke set så meget af de andre der nævnes..

Jo, Gericke er bindegal og smider om sig med ingredienser så udgifterne til en middag omtrent overstiger normale menneskers madbudget for en hel måned...


Øhhhh KAN der overhovedet komme noget positivt fra din hånd?

Man må da ikke håbe at du skal på ferie nogle mere eksotiske steder, for så dør du da af sult inden du kommer hjem.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mad i tv

Post by Felis »

BeritH wrote:[Øhhhh KAN der overhovedet komme noget positivt fra din hånd?

Man må da ikke håbe at du skal på ferie nogle mere eksotiske steder, for så dør du da af sult inden du kommer hjem.

BeritH



Hvad helvede mener du med det :wow: :tommelned: ......her flyver det sgu rundt med "adderbadder-gris er ulækkert", og alle andre der kommenterer programmerne nævner Plum-madammens tvivlsomme hygiejne og kommer med hvad de mener af negativt om Annemad, og den og den er kedelig og dum og klam...og hun er ulækker og flere andre....men det er lige netop mit indlæg du finder behag i at spy galden ud over åbenbart..o.s.v....det kan jeg sgu ikke lige se årsagen til...men hvad fanden, hvis det på nogen måde fik dig til at få det bedre så værsgo da :loneb:


Kan heller ikke lige se sammenhængen med at dø af sult på ferien??????
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mad i tv

Post by Pia »

Det kan være Berit skrev, som hun gjorde, pga. du KUN skrev negativt, og der slet intet er du kan lide :linski:

Bare et vildt gæt.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Mad i tv

Post by Susmh »

Jeg kan godt lide Price brødrene, syntes at deres programmer er noget af det mest underholdende mad tv.
Plum er jeg meget inspireret af, især programmerne om henkogning, syltning osv. Syntes hun er god til at formidle nogle gode basismetoder.
River cottage har jeg været rigtig glad for, men er gået noget død i for tiden.
Nak og æd er et af mandens yndlingsprogrammer, kan godt lide at de viser processen med at "nakke" dyret og at det ikke altid lykkes dem. Opskrifterne er vi ret ligeglade med.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mad i tv

Post by BeritH »

Pia wrote:Det kan være Berit skrev, som hun gjorde, pga. du KUN skrev negativt, og der slet intet er du kan lide :linski:

Bare et vildt gæt.


Et ganske godt gæt faktisk :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply