Mad i tv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Mad i tv

Post by annetteB »

jeg har lavet TVkøkkenets Bøf Stroganoff. Ved ikke om det gælder, for det er en opskrift fra 1970'erne. Men den er GOD.
Med masser af bacon og fløde og oksefilet og champignoner.
:aribeth:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mad i tv

Post by BeritH »

Nej jeg gider kun at se de der madprogrammer hvor Gordon Ramsey er i Asien for at lære at lave mad - de er ret sjove synes jeg.

Og så synes jeg at River Cottage er lidt sjovt, selvom jeg ikke synes hans mad ser vildt spændende ud.

Nej - jeg bliver sjældent inspireret af fjernsynsudsendelserne, men jeg har til gengælde 5-6 hyldemeter kogebøger, hvis jeg skulle se noget, som jeg kunne tænke mig at lave. :aribeth: :aribeth:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mad i tv

Post by 99E »

Nigella irriterer mig - fordi hun flagrer rundt med sit lange hår mens hun laver mad.
Og jeg har en hår-fobi ifm. mad.

Det er derfor også kun med besvær, jeg kan holde ud at se River Cottage - det virker kun fordi det er back to basics med lokale råvarer og ting, man selv kan gro (hvis man ikke bor i Grønland). Så kan jeg næsten altid ignorere håret. Eew, hår.
Men vegetarisk kornotto, surdejsbrød og "Gro dit eget kød" - yay!

All time-favoritten er Jamie Oliver, og vi har brugt adskillige af hans opskrifter og har en mindre samling af hans bøger, der bruges jævnligt.
Vi elsker begge pasta, og J.O. er god til pastaretter. Generelt matcher opskrifterne næsten altid vores smag uden modifikationer. (Okay, somme tider snyder jeg og tilsætter ekstra grøntsager... Men det gør jeg jo ALTID!)

Pricerne er underholdende, men generelt laver de tungere mad end jeg bryder mig om - og der er for meget gris i. Til gengæld er det tydeligt, de elsker deres mad - og det trækker op. Det er dog sjældent, deres opskrifter bliver testet i vores køkken.

AnneMad får jeg lyst til at sende en brevbombe. Hun er jo bare belastende. End of story.

Blomsterberg - elsker kager. Mere end jeg gør.
Jeg kan rigtig godt lide kage, men jeg gider ikke konditorhalløjsa med dekorationer og indviklede procedurer.
Det er sjovt at se, men jeg ville ikke selv gide fx bage flødebollebunde og piske flødebolleskum osv - for så vild er jeg bare ikke med sødt stads.

A taste of Greenland:
http://www.greenland.com/da/about-greenland/kultur-sjael/mad-og-drikke.aspx
Sjovt at se grønlandske råvarer i en god koks hænder - men der er ikke meget grønlandsk madlavning over det.
Det er mere "Grønlandske råvarer til europæiske smagsløg".

KNR har en ung kok, som ind imellem på deres "aftenshow" laver "mere grønlandsk-agtig" mad med lokale råvarer.
Primære problem: Dén udsendelse er utekstet, og det er pænt svært at følge forklaringerne på hurtigt, mumlende grønlandsk... :-D
Til gengæld er det sjældent nødvendigt - hvis først man har fået fat i hvad det var for noget kød og kan gennemskue hvilken udskæring.
Og i dén udsendelse kan man faktisk regne med at se mad, hvor råvarerne er til at få fat i heroppe! :lea:

Nak og æd:
Jeg hader Nikolaj Kirk. For det første er han jo sindssygt belastende og burde have tæv med noget hårdt - for det andet: Hår. Usoigneret. Og hår. Gå væk.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mad i tv

Post by Pia »

Pt. søger jeg mest inspiration i en fb-gruppe om mad.

Derudover kan jeg godt lide et par programmer.

Pricerne er gode og vi har alle bøgerne og laver rimelig ofte mad efter dem.

River Cottage ses nogen gange, det er også hyggeligt, synes jeg.

AnneMad, er sikkert et godt program, men hun SNØVLER! Så jeg er med på brevbomben, eller i hvertfald undlader jeg at tænde, når hun er på skærmen.

Jeg gad også godt have den der opskrift (igen) med brødet og kød + svampe. Var det ikke Ane, der havde lavet den en gang?
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Mad i tv

Post by HeidiO »

SnøvseAnne har vi døbt hende herhjemme, man kan jo slet ikke koncentrere sig om *snøvs* hvad hun *snøvs* siger og gør :ehh:

Jeg er blevet lidt træt af madprogrammer, så lige nu har jeg kastet mig over mine mange kogebøger.
Nyeste køb er Helt enkelt - Mad med 5 ingredienser af Carsten Kyster, som lå i Fakta til en 50'er for et par uger siden. Vi synes det er lækre retter der er i, som samtidig er til at gå til, når man gerne vil lave noget hurtig, men også lækker mad.
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mad i tv

Post by aribeth »

Det er sjovt, for jeg elsker mad, men jeg stinker til madopskrifter... Derfor kan jeg godt lide at se mad i fjernsynet, for når jeg så har set noget, så får jeg inspiration og så laver jeg det efter det jeg har set... Sådan er de fleste af vores hverdagsretter blevet til... men kogebøgerne glemmer jeg tit at lave mad efter... Jamie Olivers har dog givet mig mange grundopskrifter som der så bliver improviseret ud fra

Jeg kan godt lide Rick Stein, Gordon Ramsay, Pricerne, Jamie Oliver, Søren Gericke... lige dem jeg kan huske på stående for...

Jeg kan ikke så godt med Blomsterberg, men hun er heller ikke rigtig "kok"-madlavningskone... det er jo kun kager og desserter ..
Anne Hjernedød aka, snøvseanne aka puklen aka idioten kan jeg ikke tåle...overhovedet!! Hendes mad er simpelthen så kedelig og uinspirerende og måske er det hende der gør det...

Jeg kan heller ikke så godt klare ham der Kirk... jeg synes også hans mad er kedelig...

Og så er der det med Camilla Plum, at egentlig kan jeg godt lide mange af hendes ideer, men jeg synes hun er anstrengende når hun har små søde missekillinger med øjenbetændelse til at rende rundt i maden og brøddejen og så irriterer det mig at når hun propper salt i maden så er det to små flager... og hun smager ALDRIG på maden hun laver... det virker useriøst og som en kulisse... det gider jeg ikke. Og hvad sker der i øvrigt med at der altid skal stå en eller anden "ung i arbejde" usoigneret teenagepige i nattøj og håndklæde om hovedet og hænger op af hende?!
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mad i tv

Post by Pia »

Hahaha, jeg er sgu nødt til at se et afsnit af Camilla Plum nu! Det lyder grotesk.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Mad i tv

Post by MinnaN »

Jeg kan godt lide Nigella, når jeg kan få mig selv til at ignorere at hun har ringe på fingrene, armbånd, lange negle og løst hår ( :plop: vi deler hår fobi, Ninie :plop: ). Hendes opskrifter er forholdsvis enkle, de tager ikke lang tid at lave og de smager ondelyneme godt.

Ramsey, ja tak når han ikke flejner ud og bruger et forfærdeligt sprog. En Ramsey der er nede på jorden, er meget mere interessant og så begynder hans passion for mad at virkelig at brænde igennem.

Jamie Oliver bruger jeg i perioder, jeg kan godt lide hans blanding af italiensk og engelsk køkken. Men det kører lidt i perioder.

Plum er dum. Hun er klam med sin hygiene og hendes mad er bare ikke mig.
Anne-mad kender jeg ikke.
Blomsterberg kender jeg heller ikke.
Pricerne bruger for meget svin og er så madorgasmiske/orgastiske at jeg synes de er kedelige. De hygger sig med deres madlavning, men det er lidt for meget.

Det er lige dem jeg kender.
Ellers bruger jeg FB-gruppen Mad til inspiration. Det har givet sjove spiselige "kiks" på det sidste. :linski:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Mad i tv

Post by Pia »

Hvilke kiks, Minna?

Vi skal have lagt den citronkylling ind, vi fik i dag! uha, den var god :aribeth:
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mad i tv

Post by Felis »

Jeg ser ikke særlig meget madTV, det interesserer mig ikke så meget, men lidt er det blevet til i korte sekvenser, jeg tror aldrig jeg har set en hel udsendelse med madlavning...jo for år tilbage hvor der var en serie med en elelr anden der rejste rundt i verden og lavede mad hvor han kom frem..det var sådan set ok, og ikke så meget for madens skyld jeg så det.


Blomsterberg kan jeg bare ikke klare :opkast:
Det er mest hendes måde at tale på.

Hende bondematronen Plum...jamen halleluja...det køkken er fandme så beskidt i hjørner og kroge, at jeg ville blive flov såfremt der kom gæster og mit køkken så sådan ud :mettebo:

"Rigeligt smør-brødrene", ja de er bare ulækre :wow:
Sådan et par slikkede, overvægtige mænd, der med deres svulstige forhold til mad leder tanken hen på en gammel ulækker liderlig gris, der savler ved udsigten til at snuppe mødommen på en 15-årig skønjomfru ...det er måske fordi de har ulækre munde :opkast:

Annemad kender jeg ikke rigtigt.
Og har heller ikke set så meget af de andre der nævnes..

Jo, Gericke er bindegal og smider om sig med ingredienser så udgifterne til en middag omtrent overstiger normale menneskers madbudget for en hel måned...
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply