Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by Pia »

Ja, hvem har egentlig admin rettigheder på Strigler for tiden, og er det rigtigt (ja, læste om det på KampHesten) at I kan læse i privat beskeder?
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by Pia »

Hvad med dig, havde du ikke også sådan en rolle/muligheder, eller er det stoppet igen?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by aribeth »

Jeg tror det er Ped, Helle og jeg der står som admins.

Det kom faktisk som en overraskelse for mig at man kunne læse PBer på den der måde, men hvis jeg tænker mig om, så kan man selvfølgelig pille meget bag kulisserne, så den er sikkert god nok.
Jeg troede at man skulle læse beskeder på den måde at man gik ind og ændrede password på en person og så loggede man ind som den og så kunne man bede personen om at ændre password når den forsøgte at logge ind næste gang... det er sådan jeg har forestillet mig man kunne snyde, men jeg ved ikke om det reelt kan lade sig gøre. (ikke at jeg har gjort det nogensinde!!)

Men jeg synes det er nederns nederen hvis nogen har gjort det på andre forummer!!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by HHansen »

Katrine har ret, det er Ped, hende og jeg der er admin's.

Aner ikke om vi kan læse PB'er - men det er da muligt.

Det er sikkert ulovligt og derfor gør vi det ikke.
Det er sikkert også dræbende kedsommeligt, hvilket er endnu en grund til ikke at gøre det. :hhansen:

Nå og sidst men ikke mindst vil jeg sige at paranoide folk bør afholde sig fra at sende beskeder til hinanden via forum som Strigler, Kamphest, Facebook osv. Der vil ALTID være mulighed for at nogen hacker dem. Det behøver ikke være admins, konti kan jo også blive hacket, passwords gættet og meget andet.

Jeg arbejder med email sikkerhed til dagligt - og tro mig, selv med emails kræver det en hel det med kryptering og certifkater at sikre sig at ingen andre læser det man skriver, samt at man kan tro på at afsender er den de udgiver sig for.

Så hvis man ER paranoid og VIL skrive ting som kun er beregnet til modtager - så vil jeg foreslå man overbringer en håndskrevet seddel personligt.

Man kan også vælge at man kun sender beskeder der ikke bagtaler andre, og ikke røber statshemmeligheder... Så kan man stadig sove godt selvom man har sendt dem usikkert :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Jo da....jeg er stadig med i den lykkelige inderkræs af strigle ejere og admin..... :hhansen: Men Helle ordner alt det der....så jeg roder stort set aldrig med det..

Men er det ikke kun Root admin der kan låse alt op?


Jeg ANER det ikke, har ikke rodet så meget. Har faktisk heller ikke tænkt mig at gøre det medmindre nogen (læs politiet) tvinger mig til at finde ud af den slags. Det interesserer mig over hele hovedet ikke hvad folk skriver og OM jeg eller andre nu kan læse det.
Som skrevet før, så ER der altid folk der kan læse det hvis de virkelig virkelig vil.

Alt hvad man skriver... Det kan hackes, hvis folk virkelig vil!

Men jeg gider ikke sætte mig ind i hvad man kan og ikke kan som admin sådan et sted her.
Hvis brugerne af Strigler er utrygge, så anbefaler jeg som sagt at man ikke skriver PB'er. Hvis de fortsat er utrygge og ikke har tillid til de admins der er her - så anbefaler jeg at man finder en anden legeplads.

Man kan ikke have et forum uden admins der har muligheder for at gøre nogle ting...
Ligesom man ikke kan have en mailkonto uden at have en eller anden form for mailudbyder. Og hvis I tror at INGEN der kan opsnappe og læse mails, så må I tro om... Men de gør det naturligvis HELLER ikke.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by LoneR »

Ha, Katrine har også givet mig en ny adgangskode - men jeg ved ikke om hun også læser mine beskeder. Faktisk får jeg jo sjældent nogen, så det ville være pænt kedeligt at læse dem.
Læser du mine beskeder, Katrine?
Iøvrigt kan jeg stadig ikke huske min adgangskode, den står bare på automatisk login, næste gang kan jeg spørge Ped om ny adgangskode, så kan hun også læse mine beskeder, og fnidre med Katrine over hvor kedeligt det er.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by LoneR »

Ja, ja det sker jo hele tiden. Ellers også blir jeg slettet, der er sgu mange muligheder. Det er nemt nok begge versioner af at snage i beskeder, men som HHansen siger: det gør man da ikke. Eller hvad? Men hvad fanden kan folk i det hele taget skrive, som er så hemmeligt, på et forum - der kan da kun være tale om bagtaleri og den slags. Helt private ting skriver/taler man vel om andetsteds?
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by LoneR »

Også? Hvor er jeg mere smidt ud? jeg er ikke smidt ud fra det nye tærten, jeg er smidt ud fra det gamle, opdagede jeg i formiddags -. og det var da kun fordi Tina havde travlt med at skrive til mig, at jeg overhovedet tænkte på at logge ind.
I andre ved sikkert mere om det, end jeg - jeg ved ingenting, jeg kan bare ikke logge ind.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by LoneR »

nope
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvem er admin på Strigler og kan I læse PB'er?

Post by aribeth »

Nå, hvad er det nye tærten så? der hvor du ikke er smidt ud?

Jeg læser faktisk alles beskeder... jeg har sådan nogle evner så jeg kender alles kodeord og så logger jeg ind på dem og læser deres beskeder... nej... jeg kan ikke huske folks kodeord, jeg kan ikke engang huske mine egne rundt omkring!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply