hvad skal vi spise?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

hvad skal vi spise?

Post by annetteB »

Jeg er kørt fast i madlavningslede. Vi er kun to mennesker i huset og alle retter varer for evigt at lave og er alt for store portioner.
Jeg gider ikke lave mad mere. Alene at købe ind, når man kun er to mennesker er jo til grin: enten kan man ingenting købe, eller osse skal man leve af det samme i hvad der føles som ÅREvis, fordi et bundt porrer og to kilo kartofler slår til i en uge.
Jeg kan ikke fryse ting ned, fordi fryseren i mit hus er på størrelse med en skotøjsæske (og der bor allerede en stor havørred og to kilo pølser i den - og så er den faktisk fyldt)

Kom med gode forslag til mad, så jeg kan få madlysten igen.
Ellers tvinger jeg knægten til at leve af nødder, frugt, ost og knækbrød og løser problemet på den måde!
:vader:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: hvad skal vi spise?

Post by 99E »

Dhal.
Stegt tofu. (Dør drengen så?)
Frikadeller - del farsen op før stegning og varier krydringen.
Æggekage.
Kødsauce , del portionen i 4 før krydring: Dag 1 på pasta, da 2 på pizza, dag 3 som Sloppy Joes eller i pitabrød, dag 4 i wraps eller tacos.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: hvad skal vi spise?

Post by Gry »

Image

Det her er min aftensmad - som jeg så er blevet mega flamet for af enormt mange.

Nå...men den her er jo altså købe...men hvad med hjemmelavet pizza? Det kan jo være næsten lige så sundt eller usundt som man ønsker at gøre det :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: hvad skal vi spise?

Post by udlandet »

Det er så det gode ved at bo herovre, her köber man alting i lösvägt!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: hvad skal vi spise?

Post by aribeth »

Man kan også købe ting i løsvægt i Danmark...

Pasta i forskellige varianter... carbonara fx...

Del kødpakkerne op i to... eller køb det du skal bruge i slagteren

Lad Jon lave maden! :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: hvad skal vi spise?

Post by annetteB »

faktisk foretrækker jeg kaffe, Ped. Med mælk og sukker.
Men det er der nogen der siger, at man ikke kan leve af?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: hvad skal vi spise?

Post by misssophie »

tuc kiks med port salut eller hvidløgsost er god nødmad

jeg lige spist 2 flødeboller og vindruer...
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: hvad skal vi spise?

Post by Ane »

noget med pølser - eller havørred..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: hvad skal vi spise?

Post by sinesmølf »

evt et pølse og bacon krybbespil ? http://www.detbedste.com/2012/12/dagens ... plser.html
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Post Reply